Gjest Deception Skrevet 15. desember 2008 #1 Skrevet 15. desember 2008 Jeg skal snart ut på en åtte timers flytur, og vil da være 7 hhv. 9 uker på vei. Trenger jeg støttestrømper? Jeg sitter sjelden i ro (lopper i blodet), og har tenkt å be om midtgangplass, men har også lest at man bør vurdere støttestrømper. Men er dette et must så tidlig?
helenaa Skrevet 15. desember 2008 #2 Skrevet 15. desember 2008 Hvis du er jevnlig i bevegelse, så skulle det sikkert gå bra. Men jeg vil likevel anbefale støttestrømper, for du vil sikkert ha glede av dem senere i svangerskapet også. Jeg reiste 5 timer med fly i slutten av 2. trimester, og det gikk helt fint uten strømper. Men de siste ukene av svangerskapet hadde jeg ikke klart meg uten dem.
Gjest Deception Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Hvis du er jevnlig i bevegelse, så skulle det sikkert gå bra. Men jeg vil likevel anbefale støttestrømper, for du vil sikkert ha glede av dem senere i svangerskapet også. Jeg reiste 5 timer med fly i slutten av 2. trimester, og det gikk helt fint uten strømper. Men de siste ukene av svangerskapet hadde jeg ikke klart meg uten dem. De kjøpes på apotek? Jeg mener å ha hørt at de er skrekkelig dyre?
helenaa Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Det er på apoteket, ja. Og det er stor forskjell på typene og prisene. Jeg gikk for noen som var på tilbud. Tror jeg betalte 120 kr. De funker kjempebra, og jeg har brukt dem hver dag de siste 3 ukene. Ellers hadde jeg aldri fått på meg sko... Det var prisen som gjorde at jeg ikke kjøpte før jeg skulle på reise, men jeg ser nå at det var tull. Jeg kunne hatt nytte av dem på hovne bein lenge før jeg kjøpte dem.
Gjest *lucky* Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 De kjøpes på apotek? Jeg mener å ha hørt at de er skrekkelig dyre? De koster litt men er vel verdt pengene! Jeg hadde noen fra apoteket under siste svangerskap å kunne ikke klart meg uten. Gratulerer
Gjest Deception Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 120 kroner er ikke så ille, jeg mener å ha lest borti 5-600? Jaja, jeg får se, jeg skal uansett både hente ut Postafen (i tilfelle), og Vallergan, som jeg fikk mot eventuelle myggstikk på turen. Merkelig med det, plutselig skjer alt samtidig, og man må begynne å tenke på problemstillinger som aldri før har vært aktuelle.
helenaa Skrevet 15. desember 2008 #7 Skrevet 15. desember 2008 Jeg tror de dyreste kostet rundt 400. Men jeg var altså heldig som fant et tilbud. De billigste koster under 100, tror jeg, men de er tynne og gir ikke så mye støtte.
Gjest *lucky* Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 Varmen på sommeren gjorde mine ben til ballonger så uansett kan det hende du får bruk for strømper, husk at du må ta de på om morgenen før du evt får hevelser i beina. Det er litt praktisk å kunne ta på seg sko
Nemii Skrevet 15. desember 2008 #9 Skrevet 15. desember 2008 Jeg var ute på flytur, for ca 1 mnd siden og var da 7 mnd på vei, jeg kjøpte sokker på gardermoen til kr. 200,- og det var dem vel verdt! Jeg hadde kjøpt noen på apoteket, men de ble slappe etter en vask, nå har jeg kjøpt 2 nye par på Handyzise til 150kr pr par og er veldig godt fornøyd, jeg tar på meg støttestrømper alle de dagene jeg vet jeg kommer til å stå og gå mye og har ALDRI til nå (er 8 og halv mnd) hatt hovne ben!!! Jeg sverger til gode støttestrømper, og vi heller gi en 100lapp for mye for et par strømper enn å måtte gå å kjøpe nye sko :-)
Mamma1 Skrevet 15. desember 2008 #10 Skrevet 15. desember 2008 (endret) Jeg hadde nok ikke brydd meg med det så tidlig i graviditeten,. Jeg har ikke brukt det til nå, og kommer nok ikke til å bruke. Endret 15. desember 2008 av Mamma1
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #11 Skrevet 15. desember 2008 Jeg var på flytur da jeg var 15-16 uker på veg. Brukte ikke støttestrømper. Aner ikke hva jeg skulle hatt for nytte av dem. Så lenge du er frisk og i god form ser jeg ikke helt for meg at du føler det store behovet så tidlig du heller.
Chiquita Skrevet 15. desember 2008 #12 Skrevet 15. desember 2008 Etter tre svangerskap (hvorav to ble avsluttet på sommeren) har jeg enda ikke hatt på meg en eneste støttestrømpe. Jeg ville ikke kjøpt før jeg hadde hatt behovet. (og jeg ser ikke behovet så tidlig i svangerskapet)
Ninen Skrevet 15. desember 2008 #13 Skrevet 15. desember 2008 Jeg var på 12-timers flyturer da jeg var 6 og 9 uker på vei. Hadde ingen støttestrømper og savnet det heller ikke. Men jeg var MYE oppe og gikk, blant annet siden jeg måtte ofte på do... Og da er midtgangsplass et must! Jeg hadde ikke det den ene veien, og det må ha vært utrolig brysomt for stakkaren utenfor meg. Pass ellers på å ha klær som ikke strammer.
Gjest Deception Skrevet 15. desember 2008 #14 Skrevet 15. desember 2008 (endret) Det høres ut som om det ikke er et must foreløpig, og da tror jeg at jeg står over, rett og slett. Endret 15. desember 2008 av Deception
Mamma1 Skrevet 15. desember 2008 #15 Skrevet 15. desember 2008 Jeg kan også legge til at jeg har vært høygravid om sommeren to ganger og har ikke hatt behovet. Har det ikke nå heller. Det er vel de færreste som hovner opp noe av betyding de første mnd uansett.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå