Gå til innhold

Er dette riktig?

Anbefalte innlegg

Gjest Vestlandslefsa
Skrevet

Hei...

Etter noen år som sykmeldt er jeg endelig tilbake til skolebenken. Fikk innvilget yrkesrettet attføring denne måneden her. Får opplyst om at dagsatsen min er 243kr dagen. Det vil tilsvare ca på 1 mnd 4860kr brutto.. og så må ein trekke fra skatt.. og beløpet blir enda mindre... Er dette rett?

Jeg har ikke jobbet før og studiet som jeg går på er deltid. Pga sykdom kan jeg ikke jobbe ved siden av enda.

Kjenner eg får en vond klump i magen med tanke på at eg med dette beøpet skal betale husleie , strøm ,regninger og mat... :tristbla:

Dette er jo halvparten av det jeg fikk i rehabilitering.. Og da jeg ble sykemeldt og måtte gå en stund på sosialstøtte så fikk jeg mer penger enn det jeg nå vil få i yrkesretta attføring..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Satsen er 4860 kr hver andre uke, ikke for en hel måned. Jeg går på YA og får 4860 hver andre uke, minus skatt.

Gjest Vestlandslefsa
Skrevet
Satsen er 4860 kr hver andre uke, ikke for en hel måned. Jeg går på YA og får 4860 hver andre uke, minus skatt.

På meg står det 2430kr. Altså som beregning på det eletroniske meldekortet eg har sendt inn. Og det gjelder kun for perioden 24.11-07.12.

Ringte Nav for å høre om dette er tilfelle. Saksbehandler var selvfølgelig ikke på jobb. Men ut i fra det dama på sentralbordet kunne sjå av mine opplysninger så var satsen min 243kr dagen.

Skrevet

Veldig rart, for jeg har absolutte minstesats (fordi jeg ikke har jobbet tidligere) og den er på 4860 hver andre uke :forvirret:

2430 kroner hver andre uke er helt klin umulig å leve på. Jeg har som sagt 4860 hver andre uke, skatter 1000 av dem, og får det bare til å gå rundt fordi jeg får 2400 i bostøtte i tillegg.

Kan ikke forstå at det ikke har skjedd en feil her.

Gjest Vestlandslefsa
Skrevet
Veldig rart, for jeg har absolutte minstesats (fordi jeg ikke har jobbet tidligere) og den er på 4860 hver andre uke :forvirret:

2430 kroner hver andre uke er helt klin umulig å leve på. Jeg har som sagt 4860 hver andre uke, skatter 1000 av dem, og får det bare til å gå rundt fordi jeg får 2400 i bostøtte i tillegg.

Kan ikke forstå at det ikke har skjedd en feil her.

Ja da skulle eg jo i prinsippet fått det samme som deg. Det at eg studerer deltid skal jo ikke ha noe å si siden jeg av helsemessige årsaker ikke kan jobbe.

Men rart at dama i telefonen ikke så at det var feil. Ho burde jo vite det.

Håper inderlig at det er en feil dette.

Har samboer men de kan da ikke mene at jeg skal leve på han. Skal han bli "straffet" for å bo sammen med en som går på attføring.. ?

Skrevet
Det at eg studerer deltid skal jo ikke ha noe å si siden jeg av helsemessige årsaker ikke kan jobbe.

Men rart at dama i telefonen ikke så at det var feil. Ho burde jo vite det.

Håper inderlig at det er en feil dette.

Har samboer men de kan da ikke mene at jeg skal leve på han. Skal han bli "straffet" for å bo sammen med en som går på attføring.. ?

Kan det hende at du bare får halv trygd fordi du studerer deltid? Er studiet en del at attføringen?

Gjest Vestlandslefsa
Skrevet

Hurra!!! :)

Ringte NAV enda ein gang. Og dei hadde gjort ein feil. :) For første gang er eg glad for at NAV har gjort ein feil:) Eg får 4860kr brutto annenhver uke. Dei 2430kr får eg i tillegg pga overgang fra rehabilitering til attføring. Da blei det nokre dagar i mellom der eg ikkje hadde noko støtte.

Men lurer på hva som svei ho NAVdama som ikke merka feilen tidligere idag.

Så no er Vestlandslefsa glad og fornøyd:)

Takk for hjelpa:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...