Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I den siste tiden har det dukket opp et minne fra barndommen, eller det er vel heller et bilde. Det jeg ser er en naken mann og da spesielt hans kjønnsorgan. Jeg ser ikke ansiktet. Dette er på mitt rom.

Jeg prøver å skyve det vekk, men det kommer tilbake hele tiden. Har nå ligget våken hele natten på grunn av dette. Det kan sies at dette minnet har kommet etter at jeg begynte hos psykolog for behandling av depresjon og angst. I timene spørres det en del om barndommen, så har jo tenkt tilbake den siste tiden.

Det kan jo et falskt bilde, eller at jeg har våknet på natten og sett ham slik og nå tror det var på mitt rom.

Jeg er nå 30 år og dette minnet er fra da jeg var rundt 5 år gammel. Mannen må være min mors daværende kjæreste.

Skjønner ingenting og synes det er ekkelt å plutselig få et slikt bilde i hode. Tør ikke spørre min mor, og om dette nå ikke er fantasi, hvor var hun?

Husker ikke mye fra den tiden, og ett år etter dette var de ikke sammen lenger.

Sjansen for at det er noe jeg innbiller meg er jo stor, så vil ikke snakke med noen om det.

Men det var godt å få skrevet det. Føler meg litt lettere innvendig nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke snakke med psykologen din om det da? Min erfaring er at psykologer gjerne vil høre om reaksjoner etter timene og slikt. I tillegg er det ofte lettere å snakke med en person man ikke forholder seg til i hverdagen om slike ting.

Skrevet

Uff dette høres ikke greit ut for deg... og det kan jo være at det er reele bilder fra barndommen som dukker opp, du burde ihvertfall fortsette å oppsøke psykolog, annen profesjonel hjelp fortsatt for å få hjelp til å håntere dette...

Vi har jo en slik forsvarsmekanisme som gjør det mulig for oss å fortrenge vonde opplevelse, men for noen dukker de opp senere i livet..

vil ihvertfall gi deg en god klem, og håper at dette bare er en vond drøm...

Skrevet
I den siste tiden har det dukket opp et minne fra barndommen, eller det er vel heller et bilde. Det jeg ser er en naken mann og da spesielt hans kjønnsorgan. Jeg ser ikke ansiktet. Dette er på mitt rom.

Jeg prøver å skyve det vekk, men det kommer tilbake hele tiden. Har nå ligget våken hele natten på grunn av dette. Det kan sies at dette minnet har kommet etter at jeg begynte hos psykolog for behandling av depresjon og angst. I timene spørres det en del om barndommen, så har jo tenkt tilbake den siste tiden.

Det kan jo et falskt bilde, eller at jeg har våknet på natten og sett ham slik og nå tror det var på mitt rom.

Jeg er nå 30 år og dette minnet er fra da jeg var rundt 5 år gammel. Mannen må være min mors daværende kjæreste.

Skjønner ingenting og synes det er ekkelt å plutselig få et slikt bilde i hode. Tør ikke spørre min mor, og om dette nå ikke er fantasi, hvor var hun?

Husker ikke mye fra den tiden, og ett år etter dette var de ikke sammen lenger.

Sjansen for at det er noe jeg innbiller meg er jo stor, så vil ikke snakke med noen om det.

Men det var godt å få skrevet det. Føler meg litt lettere innvendig nå.

huff dette kan ikke være lett.. det er nok vanskelig å vite om det er ekte eller ikke. Men i psykolgien lærte vi om noe som heter falske minner. det har vært mye kritikk på psyologer som alltid skal grave i fortiden for å finne årsak til nåværende problemer. Mange ymter sterkt frempå om at det er logisk at personen kan ha blitt seksuellt misbrukt som barn, noe som har resultert i falske minner hos mange.. Noen har til og med vært så ekte at de har gått til retten med det, så har det senere kommet frem at minnene var falske..

Skrevet

Jeg vil bare legge til at selv om ts har sett en naken mann på rommet sitt, og minnet er virkelig, så behøver det jo slett ikke bety at hun har blitt seksuelt misbrukt på noen måte. Det kan jo være at hun har våknet og grått midt på natten, og at mammaens kjæreste rett og slett har glemt å ta på underbuksa og flydd inn for å trøste eller noe i den dur. De aller fleste av oss har vel sett en naken mann en eller annen gang i barndommen om vi tenker godt nok etter. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...