Marinella Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Jeg trenger ny laptop, og står mellom vanlig PC og Macbook. Jeg bruker PC'en til å surfe for det meste, høre litt musikk og se film. Spiller aldri. Er det vanskelig å venne seg til Mac når man har alltid har hatt PC? Noen som god erfaring med både PC og Mac?
feuerstein Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Er det vanskelig å venne seg til Mac når man har alltid har hatt PC? Noen som god erfaring med både PC og Mac? 1. Nei, var ikke det for meg, nå til dags føler jeg forskjellene bare blir mindre og mindre. 2. Ja, begge deler har fungert fint for meg, men av ideologiske og økonomiske årsaker blir det alltid pc når jeg skal betale selv.
Noli Skrevet 15. desember 2008 #3 Skrevet 15. desember 2008 Ideologiske? Jeg bruker Mac, og skal aldri bytte. I alle fall ikke når det kommer til laptop. Vi eier flere laptoper, både Mac og med Windows, og Mac'ene slår pcene langt ned i støvlene på alle punkter.
feuerstein Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Apple har jo mildt sagt grisete forretningsførsel: - Utgir ikke roadmaps over fremtidige lanseringer, noe som gjør det umulig å vite om den plattformen man investerer i blir utdatert om 3 måneder eller 3 år. - iTunes er en sørgelig historie, kriminell nok til at forbrukerombud både i Norge og flere andre europeiske land har engasjert seg. DRM som låser innhold til å kun kunne spilles av på Apple-produkter og en kontrakt som tvinger kundene til å forholde seg til engelsk og ikke norsk rett. - Operativsystemer som bare fungerer på Apple-maskinvare, med lisensvilkår som forbyr en å installere dem på noe annet enn Apple-maskinvare selv om man skulle klare å forbigå sperringene Apple har lagt inn mot kjøring. Den tekniske plattformen er den samme som brukes for blant annet Windows og det burde derfor ikke være noen hindring for å kjøre OS X på en hvilken som helst pc til 3500 kr fra Elkjøp. - iPhone som i liten grad kan kjøre programmer ikke forhåndsgodkjent av Apple, og hvor man kan glemme å få godkjent nyttige programmer som reproduserer eksisterende funksjonalitet på en bedre måte.
Cata Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Neida, det er ikke vanskelig å konvertere fra PC til mac. Man venner seg fort til de små forskjellene som vises. Selv bruker jeg Windows på jobb og Mac hjemme og synes egentlig begge deler går like greit. Fordelen med Mac (synes jeg) er at den er vesentlig kjappere enn PC'n (med ca samme ytelse i minnet og prosessor).
Gjest Lommerusk Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 (endret) . Endret 24. august 2009 av Lommerusk
Haris Pilton Skrevet 16. desember 2008 #7 Skrevet 16. desember 2008 haha. Jeg elsker Apple, og synes ikke argumentene mot Apple ovenfor er bittelitt relevante for meg engang. Jeg bruker min mac hovedsaklig til: - webdesign - se filmer/serier - lage musikk (innspilling osv) - litt gaming, både gamle og nye spill men jeg elsker nostalgiske spill. - bildebehandling Det er overhodet ingenting jeg skulle ønske jeg kunne gjøre på Macen som ikke funker, og ingenting av det jeg gjør som funker bedre på en PC. Jeg skal ærlig innrømme at jeg kunne fått en PC med myyyye bedre spesifikasjoner til samme pris. Men personlig betaler jeg glatt de ekstra tusenlappene for en data som ikke bare ser veldig lekker ut (både selve macen og OSet) men som jeg ikke trenger å tenke på spyware og sånn engang, og å formatere every now and then. Ja, jeg vet at man bare må være ekstra forsiktig med PCer, men jeg synes det er kjekt å enkelt og greit ikke tenke på det engang, i hvert fall ikke i like stor grad som med en PC. Og så liker jeg veldig godt mange av programmene som følger med på Macen Hadde jeg vært mer hardcore gamer hadde jeg nok valgt PC, men nå er jeg ikke det så jeg foretrekker Macen min.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #8 Skrevet 16. desember 2008 Etter at jeg gikk over til Mac kunne jeg aldri tenke på å gå tilbake til PC. Macen har alt jeg trenger. Den er rask. Aldri noen problemer. Ingenting som låser seg etc. Elsker Macen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå