Gjest Gjest_tutta Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Kom over denne artikklen:http://www.kjendis.no/2008/12/14/558221.html Synes det blir litt for drøyt når han snakker om hvor dyre klærne hans er og hvilket merke det er osv.. Han mener jo at det ikke spiller noen rolle hvordan man ser ut så lenge det er merkeklær og koster hele lønninga. Jeg blir kvalm!
Gjest Miley Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Synes han har sin fulle rett å ta til motmæle når pressen prøver å få ham til å passe inn i et forhåndsbestemt bilde av ham. Jeg synes han framstår både som reflektert og fornuftig. At Dagbladet bedriver søppeljournalistikk er jo ikke noe nytt.
Gjest Tanita Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Han kommenterer bare hvorfor han er der i de klærne og ikke i smoking slik de på Nobel-banketten er. Og at media fremstilte han som en som ikke kan å kle seg etter miljø og at han møtte opp på Nobel-banketten bare i jeans og boblejakke mens han egentlig var på jobb for Scarlett bare. Du trenger ikke se på artikler om han om han gjør deg kvalm.
Gjest Gjest_Perhaps_* Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Om det gir ham glede å snakke om sine klær ser jeg ikke noe galt med det. Vi bør ta vare på mangfoldet av personer, ikke sette de på plass ved å snevre inn. Misunnelse, bitterhet og jantelov hører ikke hjemme noe sted.
Gjest Elastica Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 Synes han har sin fulle rett å ta til motmæle når pressen prøver å få ham til å passe inn i et forhåndsbestemt bilde av ham. Jeg synes han framstår både som reflektert og fornuftig. At Dagbladet bedriver søppeljournalistikk er jo ikke noe nytt. Jeg tror reflektert og fornuftig er noe av det siste jeg tenker på når det gjelder Jan Thomas.
Gjest Miley Skrevet 14. desember 2008 #6 Skrevet 14. desember 2008 Jeg tror reflektert og fornuftig er noe av det siste jeg tenker på når det gjelder Jan Thomas. Nåja, jeg syns han glimter til
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Synes han virker snill jeg. La ham være i fred.
Gjest Gjest_Perhaps_* Skrevet 14. desember 2008 #8 Skrevet 14. desember 2008 Synes han virker snill jeg. La ham være i fred. Enig. Det ville ha vært kjedelig uten ham på TV (som er stedet der hvor jeg ser ham).
Gjest ts Skrevet 14. desember 2008 #9 Skrevet 14. desember 2008 Jeg er ikke noe fan av janteloven, tvert imot, men jeg skjønner bare ikke at må stå der og forsvare antrekket med at det kostet så mye, hva i alle dager har det med saken og gjøre? For meg spiller det ingen rolle hva han hadde på seg, det var det faktum at han måtte presisere hva absolut alt han hadde på seg kostet og det blir for dumt! En boblejakke er en boblejakke uansett om den er kjøpt på hm eller lv. Hva det koster spiller jo ingen rolle, så jeg skjønner ikke hvorfor han påpekte det, at det kostet mye gjorde ikke antrekket noe finere uansett.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #10 Skrevet 14. desember 2008 Han er sikkert en grei kar, og det var skikkelig teit å gi inntrykk av at han var der av andre grunner... Men den sympatien forsvant da han følte han måtte forsvare det han hadde på seg...
Gjest Tanita Skrevet 14. desember 2008 #11 Skrevet 14. desember 2008 Hvorfor er dere alle så dømmende og trangsynte?
Sari Skrevet 14. desember 2008 #12 Skrevet 14. desember 2008 Synes han virker snill jeg. La ham være i fred. Jepp, enig. Skjønner godt at han tar til motmæle når det blir fremstilt som om han møtte på banketten i jeans og boblejakke. Lurer på hvilket antrekk dagblad-journalisten hadde?
Gjest Elastica Skrevet 14. desember 2008 #13 Skrevet 14. desember 2008 Skjønner godt at han tar til motmæle når det blir fremstilt som om han møtte på banketten i jeans og boblejakke. Lurer på hvilket antrekk dagblad-journalisten hadde? Kanskje boblejakke fra H&M til 498,-?
Gjest ts Skrevet 14. desember 2008 #14 Skrevet 14. desember 2008 Hvorfor er dere alle så dømmende og trangsynte? Herregud da, du skjønner vel heller ikke vitsen med å måtte forsvare et antrekk med hvor mye det kostet og hvilket merke det har, hva er vitsen med det, det er jo bare klær!! Han kunne bare sagt at han var på jobb og ikke noe mer enn det. Hver gang jeg kjøper meg nye klær, så skal jeg skryte av hvor mye det kostet og hvilket merke det er. Skjønner ikke hvorfor han følte trangen til å komme med slike utsagn, trodde ikke han var sånn.
Sari Skrevet 14. desember 2008 #15 Skrevet 14. desember 2008 Kanskje boblejakke fra H&M til 498,-? Mye mulig. Som gjest på nobelbanketten er ikke boblejakke og jeans ok uansett hvor mye boblejakken kostet (så jeg syntes ikke prislappen hadde gjort antrekket mer imponerende uansett), men jeg forstår godt at han reagerer på at dagbladet lager sak av noe som ikke er en sak. Men altså - merker & pris syntes jeg ikke har stort med saken å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #16 Skrevet 14. desember 2008 Hadde jeg opplevd noe lignende hadde jeg sagt det samme bare på pur faen La han være i fred sa jeg, mannen er snill.
Gjest Elastica Skrevet 14. desember 2008 #17 Skrevet 14. desember 2008 Mye mulig. Som gjest på nobelbanketten er ikke boblejakke og jeans ok uansett hvor mye boblejakken kostet (så jeg syntes ikke prislappen hadde gjort antrekket mer imponerende uansett), men jeg forstår godt at han reagerer på at dagbladet lager sak av noe som ikke er en sak. Men altså - merker & pris syntes jeg ikke har stort med saken å gjøre. Joa. Jeg pleier ikke være en av de som prisbelønner Dagbladet for god journalistikk. Og ser absolutt poenget med at Jan Thomas var på jobb akkurat slik journalisten selv var. Men det dummeste med e-posten til Jan Thomas var vel nettopp prislappene på tøyet hans, synes jeg.
Gjest Gjest_chloe_* Skrevet 14. desember 2008 #18 Skrevet 14. desember 2008 Herregud da, du skjønner vel heller ikke vitsen med å måtte forsvare et antrekk med hvor mye det kostet og hvilket merke det har, hva er vitsen med det, det er jo bare klær!! Han kunne bare sagt at han var på jobb og ikke noe mer enn det. Hver gang jeg kjøper meg nye klær, så skal jeg skryte av hvor mye det kostet og hvilket merke det er. Skjønner ikke hvorfor han følte trangen til å komme med slike utsagn, trodde ikke han var sånn. men i alle dager! han føler jo sterkt for mote og slikt, så dette var sikkert noe han så på som et personlig angrep på flere nivåer. tenk deg en situasjon hvor du blir kritisert for noe du er stolt av og brenner for. da tenker du sikkert ikke lenge og nøye gjennom ALT du sier og forsvarer deg med. poenget er at han var på jobb, og det var det han uttrykte også. og utdypte, kanskje mer enn andre ville gjort. men det må han vel få lov til
Gjest Miley Skrevet 14. desember 2008 #19 Skrevet 14. desember 2008 Joa. Jeg pleier ikke være en av de som prisbelønner Dagbladet for god journalistikk. Og ser absolutt poenget med at Jan Thomas var på jobb akkurat slik journalisten selv var. Men det dummeste med e-posten til Jan Thomas var vel nettopp prislappene på tøyet hans, synes jeg. Men nå var det vel ikke meningen nødvendigvis at eposten skulle publiseres. Om jeg forteller en dagbladjournalist at han er udugelig og at mine klær er dyrere en hans, og han da velger å fokusere på at jeg har dyrere klær en ham, så får han ta det på sin kappe. Det er vel bedre å få fokuset over på at Jan Tomas har dyre klær en at journalistene til Dagbladet er elendige.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #20 Skrevet 14. desember 2008 Herregud da, du skjønner vel heller ikke vitsen med å måtte forsvare et antrekk med hvor mye det kostet og hvilket merke det har, hva er vitsen med det, det er jo bare klær!! Han kunne bare sagt at han var på jobb og ikke noe mer enn det. Hver gang jeg kjøper meg nye klær, så skal jeg skryte av hvor mye det kostet og hvilket merke det er. Skjønner ikke hvorfor han følte trangen til å komme med slike utsagn, trodde ikke han var sånn. Jeg ser at du ikke forstår dette, kanskje du kan prøve å forstå...det er ikke skryting dette dreier seg om... det er selvironi og egentlig la meg være i fred utsagn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå