Gjest Anti Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Har bodd i en leilighet som sambo og jeg leier i noen få måneder. I gangen stinker det røyk som siver gjennom fra en av naboleilighetene og stanken setter seg i ytterklærne våre. Røyken kommer via sikringsskapet og det er ikke noe vi kan gjøre selv for å stoppe det, er jo ikke trygt å tette igjen et sikringsskap.. Jeg reagerer skikkelig på røyklukt og plages med dette hver eneste dag, ikke bare hjemme. Tar det opp med utleier, men tror nok at utleier visste det fra før og sannsynligvis ville ha gjort noe med det dersom han hadde en løsning. Hvis dette ikke løser seg, har vi noen muligheter/rettigheter? Kan vi si opp en leieavtale på dette grunnlaget? Vil gjerne finne litt ut av hva vi kan gjøre og ikke gjøre før jeg prater nærmere med han, sånn at jeg ikke føler meg helt lost.. Tusen takk dere som evt. kan hjelpe og gjøre meg litt klokere eller bare kommer med deres synspunkt!
Gjest Grafica Skrevet 19. desember 2008 #2 Skrevet 19. desember 2008 (endret) Hvis du reagerer av helsemessige årsaker, altså at du får pusteproblemer eller lignende, er det helt klart en grunn. Ellers må dere nesten bare se over kontrakten deres og se hva den sier om kontraktsbrudd. Har dere forresten forsøkt å snakke med naboene selv? Endret 19. desember 2008 av Grafica
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå