Leiah Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Jeg skal gifte meg i oktober neste år og jeg har tenkt ut min beste venninne som forlover. Hun har for ikke mindre enn to mnd siden selv sagt at hun vil være min forlover. Nå viser det seg imidlertid at hun er gravid (noe som er kjempebra og som jeg gleder meg kjempemye over!!), og at barnet kommer til å være ca. 2 mnd når vi gifter oss. Jeg hadde ,siden hun er frisør, også tenkt å spørre om hun ville sminke meg og ordne håret på bryllupsdagen. Nå blir jeg litt usikker på om dette egentlig er gjennomførbart når hun har en liten baby og passe på. Burde jeg tenke meg ut en annen forlover, eller burde jeg forsatt spørre henne? Jeg har også en søster jeg kunne tenke meg å spørre, men da vil jeg kanskje skuffe min venninne. Noen synspunkter??
Gjest Anti Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Forloveren har sikkert foreldre eller svigerforeldre eller andre som kan være barnevakt denne dagen? Jeg vil anbefale å spørre venninnen din jeg, det setter hun helt sikkert pris på. Hvis hun fortsatt er villig så er det opp til henne å ordne alt det praktiske med barnet denne dagen. Nå har ikke jeg barn selv så jeg vet ikke hvordan det er å være borte fra en på 2 mnd. i en dag, men det kan da ikke være noe problem?
Dr.Grey Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Jeg syns også du kan spørre din venninne, men å "forvente" at hun har barnevakt hele dagen for en på 2mnd ville jeg ikke ha gjort, jeg hadde aldri i verden dratt fra min 2 mnd gamle baby, men heller spurt min mor eller en annen om å være med som barnevakt, enten at hun var der store deler av dagen slik at jeg kunne ammet når nødvendig (ikke alle tar flaske), eller at hun hadde vært i nærheten og kunne kommet med ham når han skulle ha mat i allefall. Dessuten kan sikkert mannen hennes ta babyen når hun skal frem i kirka og slike ting. Kan være nødvendig for mor å få lettet på trykket også, ellers må hun evt drive og pumpe seg den dagen da. Så det kan jo være en mulighet, regner med hun ordner det praktiske i fh til dette selv, og hun vil nok bli kjempeglad for å bli spurt! Alt ordner seg som regel! Masse lykke til!
eleit Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 Hvis det er henne du ønsker, så ville jeg absolutt ha spurt om jeg var deg.. Så kan jo hun selv vurdere om hun kan takke ja.. Synes du skal snakke med henne jeg, og kanskje heller vurdere om det med hår/make-up kanskje kan legges til noen andre, med mindre hun selv har veldig lyst til å gjøre det
Honey Skrevet 15. desember 2008 #5 Skrevet 15. desember 2008 Jeg har en 3 mnd gammel baby nå og jeg ville ikke satset på å hatt barnevakt for den på 2 mnd hvis det dreier seg om hele dagen. Akkurat når hun skal ordne og fikse hår og sminke på deg synes jeg det skulle gå greit med barnevakt så lenge det ikke er så langt unna. Det spørs jo litt hva du forventer av en forlover også da. Hvis du hovdesakelig vil ha henne der ved din side i kirken som vitne og en som kanskje gir en tale på festen så burde det gå greit å spørre henne.
KittyBambi Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 Jeg har en 3 mnd gammel baby nå og jeg ville ikke satset på å hatt barnevakt for den på 2 mnd hvis det dreier seg om hele dagen. Akkurat når hun skal ordne og fikse hår og sminke på deg synes jeg det skulle gå greit med barnevakt så lenge det ikke er så langt unna. Det spørs jo litt hva du forventer av en forlover også da. Hvis du hovdesakelig vil ha henne der ved din side i kirken som vitne og en som kanskje gir en tale på festen så burde det gå greit å spørre henne. Jeg har to forlovere og hun ene kommer til å ha en nyfødt baby der på maks 1 måned (om hun føder til termin...) Fikk vite om graviditeten for noen dager siden og jeg spurte henne tidlig høst.. Er veldig glad på hennes vegne, men blir jo litt stress med en nyfødt baby oppi det hele og amming og alt det.. Hun andre forloveren min fødte i november, men valgte de fordi det føltes riktig. Så håper jeg bare at det går fint og at de får nyti dagen de også
Rioja Skrevet 15. desember 2008 #7 Skrevet 15. desember 2008 En av mine beste venninner hadde en baby på 1 mnd. da jeg giftet meg. Hun var med på hele bryllupsfeiringa, dro hjem og ammet etter kirka, for så å komme til middag og fest. Babyen hennes tok flaske på kvelden, dette hadde de prøvd ut før bryllupet, så det gikk kjempefint. Venninna mi kjørte, så hun var i beredskap dersom babyen slo seg vrang. Jeg synes absolutt du skal spørre venninnen din jeg! Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #8 Skrevet 15. desember 2008 klart du kan spørre henne! babyen kan være med på deler av dagen. ellers har hun sikkert foreldre og morsmelkerstatning
Leiah Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. desember 2008 Takk for tilbakemeldingene:) Jeg kommer til å spørre henne, og så får det være opp til henne. Jeg vil at hun skal være min forlover, og at babyen er der deler av festen gjør absolutt ingen ting. Hun tilhører familien min, så det kommer til å være nok av folk til å passe på babyen. Det får uansett være opp til henne om hun orker å være min forlover. Jeg forventer ikke all verden, men det hadde vært veldig koselig om hun kunne være med å finne brudekjole iallefall. Og siden hun er min favoritt frisør og sminkør, så kommer jeg til å spør henne om hun kunne tenke seg å fikse det på bryllupsdagen. Men det er ikke noe press:) Tale kommer hun til å holde uansett...hun er en veldig kreativ jente, med mange jern i ilden hele tiden:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå