Gjest foto Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 (endret) Har lest og lest på nett, og blir bare mer og mer forvirra på hvilket jeg skal velge. Kan noen med kamerakunnskap se på de tre linkene under og skrive noe om hvorfor jeg bør velge det ene fremfor de andre? Prisen er uten betydning. Jeg trodde det var bra med mest mulig piksler, men så leste jeg inne på Akan at det like gjerne kunne være negativt fordi mange megapiksler fører til dårlige bilder ved høy iso. Canon Ixus 980 IS eller Canon Ixus 960 IS eller Canon Ixus 870 IS Endret 14. desember 2008 av Nigo-san
Tropehus Skrevet 20. desember 2008 #2 Skrevet 20. desember 2008 960 er en litt eldre modell og du må ikke kjøpe det til 2495. Har sett Elkjøp ha det for 1995. Det har 3,7 optisk zoom og ikke vidvinkel. 980 er oppfølgeren til 960 og har litt flere megapixler - ellers er det stor sett samme spesifikasjoner. Du har rett i at du ikke trenger masse megapixler med mindre du skal lagge digre plakater - jeg hadde nok ikke giddet å betale 600 kr ++ for å få 3 megapixler mer. 870 er et vidvinkelkamera - tar du mye lanskapsbilder etc kan det være kjekt, men er det "vanlig" bruk ville jeg nok ikke gått for det. Jeg har 960 selv og har hatt det i 1 1/2 år. Er veldig fornøyd. Jeg synes kamera er solid, enkelt å bruke og gir veldig gode bilder i litt vanskelig lys. Du vet når det er koselig lys inne men kameraet ødelegger alt ved å insistere på blitz. Det går fint ann å fange stemningen uten blitz. Jeg synes 960en har gode menyer, både de manuelle og de automatiserte instillingene gir gode bilder. Jeg synes også at det er en fordel at det er i titan og ikke blir ripete og det har tålt en støyt. Det er vel felles for alle modellene at de er i titan. Forøvrig har mitt kamera meget god batterikapasitet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå