Gå til innhold

pris på toastmaster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig fått booket en toastmaster som jeg har blitt fortalt er veldig god. Han skulle ha 6000kr for kvelden (han ble der til i 12-01-tiden.). Er dette en grei pris? eller dyrt? Jeg synes kanskje det var litt dyrt, men vet jo ikke hva som er vanlig... På budsjettforslaget i bryllupsplanleggeren min står det 0-4000kr...

Skrevet (endret)

Han vi skal ha (som også skal være musiker) tar 6000 hvis han kun skal være Toastmaster. Om det er dyrt eller ikke vet jeg ikke. Det ser vi vel når andre skriver hva deres Toastmaster tar/tok. Synes det er en veldig trygghet å ha en slik erfaren toastmaster som holder "gangen" i festen!

Hvor du bor, er kanskje vesentlig sånn prismessig. Vi bor i Bergen.

Endret av Jade
Skrevet

Han vi ville ha skulle ha 10 000, populær og veldig veldig flink, men blir for dyrt for oss dessverre. :(

Skrevet

Man betaler da ikke for toastmasteren?

Man spør en god venn med gode talegaver, og h*n styrer middagen og evt litt under kaffen om det er noen taler da også.

Og så sender man vedkommende hjem med en god flaske cognac og en god klem.

Jeg kunne aldri brukt penger på det. Det er like stor ære å bli spurt om å være toastmaster som å være forlover i Trøndelag :) Heldigvis for det :)

Skrevet

Ts her..

Vi bor i Haugesundsområge... Vet ikke om det er dyrere/billigere her... Han er som oftest både toastmaster og musiker i bryllupene, men vi har allerede booka DJ....

Ang å ha en bekjent som toastmaster. I min omgangskrets er det faktisk ikke en sjel som kunne vært toastmaster, hehe... Ingen med såkalt talegave...

Skrevet

Ingen i vår slekt/vennekrets som er typen til å være toastmaster heller. Og etter å ha sett alt toastmaster har tenkt å ta på seg, så ville jeg ikke lesset dette på en bekjent for en flaske cognac og en klem. Men jeg går jo utifra at når en bekjent er toastmaster, så gjør han mindre enn hva en profesjonell toastmaster gjør.

Jeg må innrømme at jeg tidligere trodde at en toastmaster var en som satt med liste over talerne og ga de forskjellige ordene, og som dyttet inn en vits i ny og ne.

Skrevet

Betaler dere for toastmastere??

Det var noe nytt for meg og. Er som sagt tidligere her like stor ære om å bli spurt om å være toastmaster som å være forlover, synes jeg da.

Og når det koster så mye attpåtil, kan en spare en del på budsjettet å spørre en venn/familie om å være det og gi en flaske eller en annen oppmerksomhet istedet.

Skrevet
Jeg må innrømme at jeg tidligere trodde at en toastmaster var en som satt med liste over talerne og ga de forskjellige ordene, og som dyttet inn en vits i ny og ne.

Ja, er det ikke det da...?

Er ihvertfall det toastmasterne har gjort i de bryllupene jeg har vært i.

Men får kanskje litt mer på kjøpet når en "jobber" som toasmaster..?

Skrevet

Aldri hørt om noen som betaler for toastmaster før jeg heller...her er det som nevnt over, en like stor ære som å være forlover nesten... mannen her spurte to kompiser, en er forlover, og den andre er toastmaster...

Skrevet

Til dere som reagerer på det å betale.. Det finnes jo folk som er toastmastere proffesjonelt.. Det vanligste er kanskje å spørre en bekjent, men det er mange som velger å leie inn en proffesjonel toastmaster!

Vi har nok av folk å spørre, men skjønner godt at folk betaler for det.. Jeg ville ikke gitt jobben til en venn fordi det var et "ærefullt" oppdrag, men skal velge noen jeg vet kommer til å gjøre jobben bra.. Jeg har selv vært toastmaster to gang, og det er bra mye mer enn å ha orden på talelista ja!

Skrevet

Jeg har heller aldri hørt om å betale for en toastmaster. Kanskje det er geografiske forskjeller her? I Trøndelag har jeg aldri hørt om praksisen med å leie inn en toastmaster, i allefall.

Vi har en god venn av brudgommen, som skal komme med noen innledende kommentarer og opplysninger om festens gang, innlede talerne (derfor er det jo et stort pluss at han kjenner en del av talerne personlig), og slikt. Etter middagen får han fri slik at han kan slappe av og kose seg med resten av gjestene.

Skrevet
Ingen i vår slekt/vennekrets som er typen til å være toastmaster heller. Og etter å ha sett alt toastmaster har tenkt å ta på seg, så ville jeg ikke lesset dette på en bekjent for en flaske cognac og en klem. Men jeg går jo utifra at når en bekjent er toastmaster, så gjør han mindre enn hva en profesjonell toastmaster gjør.

Er ikke dette et mer "vestlandsk fenomen"? Jeg skjønte heller ikke dette før det var gått en stund, både at folk brukte mer profesjonelle viseverter som det heter og at det kostet dyrt ..

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Det kan nok godt hende at dette er et vestlandsk fenomen... I de bryllupene jeg har vært i har det alltid vært en toastmaster som er leid inn... Jeg har vel egentlig ikke hørt om noen som har spurt familie/venner...

Men tilbake til poenget :ler: De av dere som har betalt for toastmaster, hvor mye er vanlig??

Skrevet

Tror nok ikke 6000 (pluss eventuelle utgifter til overnatting etc) er så uvanlig. Det er jo også en del forberedelse inkludert, må lære seg en del om paret, gjestene, gjennomganger av kvelden etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...