Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som studerer samfunnsvitenskapelige fag (sosiologi, sos. ant., sam.pol., adm.org. etc) ved UiB og som kan fortelle meg om det er emner som ikke krever oppmøte i form av obligatorisk undervisning og grupper? Jeg tenker først og fremst på lavere emner.

Kan dere i såfall fortelle meg litt om de emnene dere har valgt/studerer som en del av et program?

Skrevet

Jeg tok fag paa sosant paa SV i Bergen. Med mindre de har endret noe siden jeg sluttet (2007) saa er det ingen obligatorisk undervisning/seminarer. Paa 100-nivaa er det ingenting som er obilgatorisk, paa 200-nivaa er det obligatorisk aa levere inn en oppgave ca halvveis i kurset, denne maa man bestaa for aa gaa opp til eksamen. Paa introduksjonskurset i sosant var det en obligatorisk gruppeoppgave da jeg tok det, paa dette var det ogsaa muntlig fremfoering.

Skrevet

Jeg studerer ved det samfunnsvitenskapelige fakultetet i Bergen, og i de aller flese emnene er det ikke obligatorisk oppmøte på noe. Om man melder seg på seminargrupper må man møte opp for å beholde plassen, men det er jo i utgangspunktet frivillig. Noen emner har obligatoriske oppgaveinnleveringer i løpet av semesteret, men om du sitter i Bergen eller på Bali når du leverer er det ingen som bryr seg noe om :)

Skrevet (endret)

Så flott. Jeg har sett på mange interessante emner på nettsidene til UiB, og det er litt forvirrende når noen emner oppgir et gitt antall kollokvietimer under undervisningsform, og andre fag bruker termen seminar.

Slipper jeg seminar, hadde det vært supert. Noen oppgaveinnleveringer skal jeg kunne stå i. :ler:

Endret av Saeria
Skrevet

Mine to cents:

SAMPOL215 har frivillige seminarer (med dårlig oppmøte), ingen oppgave og bolkvise forelesninger, veldig greit fag.

EUR101 OG EUR103 har frivillige seminarer (med dårlig oppmøte) og EUR102 har ingen seminarer, men en oppgave.

Skrevet

Jeg tok sampol 100 og et annet sampol-fag (som jeg ikke husker koden på, men som i alle fall besto av hele 30 studiepoeng) i 2006/07, og der var det så vidt jeg husker ingen obligatoriske fremmøter. :) Veldig moro var det og! Frank Årebrot er en genial foreleser, og hans presentasjoner var alltid spennende. Da hadde han også akkurat lært seg powerpoint, så det ble mange lyeffekter, bilder smell og moro på hver forelesning ;)

Skrevet
:ler: Årebrot er et fyrverkeri i seg selv han. :fnise:
Gjest Ylva Virvla
Skrevet

På medievitenskap har en heller ikke noe obligatorisk oppmøte med få unntak.

Du kan jo kikke på dem hvis du vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...