Gå til innhold

Egoist in love

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

:frustrert::murvegg:

Jeg har blitt kjent med en som minnet meg om all mulig irritasjon og frustrasjoner jeg har hatt tidligere.

I ett forhold for noen år siden var jeg dama som til slutt var så desperat at jeg begynte å lese samlivsbøker og "hvordan forstå mannen" for å få forholdet til å fungere. Typen var kjempefornøyd, men rask til å påpeke det dersom jeg gjorde noe noe som avvek fra manualen, sånn: "å å å , pass på nå, nå får du meg til å gå i vranglås!". :frustrert: Han kunne vise gjensidig respekt og ta hensyn - men bare når han følte seg 180% tilrettelagt for eller var redd for å miste meg. Han var oversensitiv når det gjaldt å føle seg presset og ikke respektert og dermed ha "rett til" å låse seg og oppføre seg ufint. (Jeg trøstet meg med at han ikke var glad nok i meg, og gjorde det slutt. Han har aldri kommet over meg, og det er sikket en stor frustrasjon for de som har prøvd å ha et forhold til han etter min tid, ettersom han alltid setter eksen på pidestall)

Har senere, gjennom flere tilfeller, vært vitne til menn som blir hals over hode forelsket i forskjellige jenter, men som av en eller annen grunn etter hvert begynner å vise den "Ikke legg noe press og forventninger på meg, for da går jeg i vranglås!"-innstillingen. De vil ha henne hvis de føler hun er for god for dem, de vil ha henne tilbake hvis hun dumper dem og de angrer når de har vært utro, men å oppføre seg i utgangspunktet?? Næh. :kjempesinna:

For det første, hva er dette for noe?

Hvordan er det mulig at smarte, reflekterte menn samtidig kan være så egoistiske, følelsesmessig gjerrige og smålige? Jeg gidder det ikke, jeg vil ha en mann som er rettferdig og bryr seg om meg - også når forelskelsen ikke er like sterk lenger. Finnes det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da klart at de finnes. Du bør kanskje gå for de litt mer rolige typene og ikke bad boys, så skal du se at det finnes mange slike menn der ute.

Hilsen ei som er gift med en fantastisk mann som respekterer henne og elsker henne.

Gjest Gjest_hei_*
Skrevet

:klø:

Flere av de virker jo som de er rolige typer?

og så lenge de er forelsket gjør de alt for jenta.

Skrevet

Hmm... Kanskje de kan formes?

Ikke spør meg hvordan..

Skrevet

Samboeren er akkurat likedan. Vi har vært sammen i 1,5 år. De siste månedene har han ofte gått i vranglås når vi har problemer. Da blir de problemene mye større. Han har null interesse av å snakke om vanskelige temaer i forholdet. Han synes jeg maser og plager ham.. Det har blitt som en ond sirkel.. Da vi var nyforelsket, var han rett og slett drømmeprinsen! Han var veldig søt og viste at han brydde seg. Nå kan han bli helt kald og han er god til å vise at han ikke bryr seg..

Skrevet

Vel de fleste ønsker tross alt kun å snakke om vanskelige temaer om dette er problemer som man kun kan knytte til den andre part. Om man ønsker å diskutere samlivsproblemer bør man kanskje åpne med sine egne feil og mangler før man påpeker den andres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...