Gjest Wind Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 (endret) Hei. Jeg har to gode venninner som jeg kjøper julegaver til. Vi har sendt litt ønsker til hverandre, og avtalt en ca.-pris på 150kr, siden alle er studenter med litt dårlig råd. Hun ene er veldig pyntete osv. av seg, og liker lys, rammer, og så videre, og har også ønsket seg skjerf, lue og hengeøredobber. Problemet med de tre siste tingene er at jeg blir veldig usikker på hvilke farger osv. hun liker, så derfor har jeg styrt unna det. POENGET er (tok lang tid å komme hit, gitt) at jeg har kjøpt et stort luktelys med "stake" (plate det skal stå på), som ble på ca. 100kr. Jeg tenker som så at jeg gjerne skulle kjøpt noe for de "resterende" 50kr, slik at det på en måte ble en sammenheng mellom gavene. På butikken jeg kjøpte lyset hadde de også mindre luktelys, og jeg vurderer rett og slett å kjøpe et lite i tillegg, men med samme lukt. Det jeg lurer på er om dette blir litt "kjedelig"? Hun elsker å brenne lys osv, men hvis nå f.eks. lukta ikke faller i smak blir det kanskje en veldig dum julegave. På den annen side regner jeg med at de har samme slags butikk i byen hun bor, og at det derfor er mulig å bytte til en annen lukt, eller rett og slett i noen andre ting hun kunne like. Jeg innser at jeg sannsynligvis gjør et lite problem til et stort, men jeg lurer bare på hva dere tror. Kunne selvsagt kjøpt servietter f.eks. som matcher lysene, men de er gule, og det blir litt vel påske, tror jeg. Dessuten er ikke servietter det som blir brukt mest der i gården. Endret 14. desember 2008 av Wind
Gjest Ylva Virvla Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 :le: Sånn er jeg også. Gaver er vanskelig. Kjøp et lite luktelys med en annen lukt enn det store. Så får hun prøvd to forskjellige
Gjest Gjest_sunglasses Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Enig med Ylva! Ser ikke dumt ut med et stort og et lite lys.
Gjest Wind Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 (endret) Men skal de være forskjellige? Blir det ikke krasj, da? Og er det "kjedelig"? Vurderer det samme til den andre venninna, men hun bor på et lite rom, så da er jeg redd det blir for voldsomt med et (eller flere) luktelys, selv om hun ønsker seg lys. Endret 14. desember 2008 av Wind
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 Nei. Det gir henne valgmuligheter og det er tøft, så lenge fargene matcher på en eller annen måte. Ønsker hun seg lys, burde hun få lys. Eller hva?
Gjest Wind Skrevet 14. desember 2008 #6 Skrevet 14. desember 2008 Men blir det ikke dominerende i et lite rom? Det er det jeg er bekymret for. Kommer vel litt an på hva slags lukt man kjøper også, men.. Må også nevne at lysene lukter like mye om de er tent eller ikke. Derfor jeg er skeptisk til to med forskjellig lukt.
Gjest Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Nei, blir ikke dominerende hvis lyset er "lite". Gir vel bare en koselig atmosfære, gjør rommet mer intimt siden det er lite. Er vel best å kjøpe en ikke-luktlys til hun som bor i det lille rommet og luktlys til hu andre...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå