Full_Storm Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Nå er jeg rett og slett lei meg og oppgitt. Jeg er sånn at jeg tar vare på masse klær etter ungene mine.Sentimental som jeg er.Det vet familien min.Likevel ser jeg at mine tantebarn støtt og stadig går i klær jeg har tatt være på.Foreldrene mine har tatt vare på på en del av dem fordi jeg ikke har plass.Og tydeligvis respekterer ikke min mor dette.I og med at det er henne som står bak hele greia.Er helt pompa for energi.Det er så kjipt å måtte hele tiden komme og være den "grådige" (sikkert i deres øyne) og hente tilbake klærne som er mine.Er så lei av å virke kjip.De forstår tydeligvis ikke at det er viktig for MEG.Selv om det er noe jeg har mast om i årevis!!!De har fått masse klær etter mine barn.Som jeg ikke skal ha igjen.Så det er sagt. Og ja,vet det er noen som mener klær er klær osv.Men dette er min greie. Er jeg bak mål her eller????
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Nå er jeg rett og slett lei meg og oppgitt. Jeg er sånn at jeg tar vare på masse klær etter ungene mine.Sentimental som jeg er.Det vet familien min.Likevel ser jeg at mine tantebarn støtt og stadig går i klær jeg har tatt være på.Foreldrene mine har tatt vare på på en del av dem fordi jeg ikke har plass.Og tydeligvis respekterer ikke min mor dette.I og med at det er henne som står bak hele greia.Er helt pompa for energi.Det er så kjipt å måtte hele tiden komme og være den "grådige" (sikkert i deres øyne) og hente tilbake klærne som er mine.Er så lei av å virke kjip.De forstår tydeligvis ikke at det er viktig for MEG.Selv om det er noe jeg har mast om i årevis!!!De har fått masse klær etter mine barn.Som jeg ikke skal ha igjen.Så det er sagt. Og ja,vet det er noen som mener klær er klær osv.Men dette er min greie. Er jeg bak mål her eller???? Jeg ser ikke noe galt med dette. Om du sparte på alle klærne til unga dine, så ville det vært litt sært. Selv om det var aldri så sært, så ville det vært feil av foreldrene dine å gi bort klærne, så lenge du gjør det klart at du vil beholde dem. Når dette i tillegg er klær som er helt spesielle for deg, så synes jeg det er helt råttent av moren din å ikke respektere dine ønsker. Hvis det er slik at søsknene dine er svært fattige og ikke har råd til klær selv, så skjønner jeg moren din, men hvis det bare er fordi moren din er gjerrig, så er det feil. For all del, en bør tenke på klimaet og alltid være økonomisk, men det er faktisk ditt valg.
Full_Storm Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2008 Jeg ser ikke noe galt med dette. Om du sparte på alle klærne til unga dine, så ville det vært litt sært. Selv om det var aldri så sært, så ville det vært feil av foreldrene dine å gi bort klærne, så lenge du gjør det klart at du vil beholde dem. Når dette i tillegg er klær som er helt spesielle for deg, så synes jeg det er helt råttent av moren din å ikke respektere dine ønsker. Hvis det er slik at søsknene dine er svært fattige og ikke har råd til klær selv, så skjønner jeg moren din, men hvis det bare er fordi moren din er gjerrig, så er det feil. For all del, en bør tenke på klimaet og alltid være økonomisk, men det er faktisk ditt valg. Takk for svar. De er ikke overhodet ikke fattige.De eier et hus,bil osv.Vi bor på 80 kvadrat 4 stykk.Og sliter med økonomi.De reiser til hjemladet hennes (med gjevne mellomrom,har faktisk kjøpt seg tomt der nede)og sender penger til hennes familie månedlig.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Det enkleste og letteste er å rydde plass hjemme og ta hjem det som er lagret hos moren din. Da slipper du dette.
Rosalie Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 Dersom det er så viktig for deg, så får du ha de hjemme hos deg selv. Ellers må det da være supert at tøy blir brukt om igjen!
Gjest ja Skrevet 14. desember 2008 #6 Skrevet 14. desember 2008 Synes helt klart at det er veldig feil av moren din å gi bort klær som du ønsker å ta vare på fra barna dine. Du sier jo at de har fått klær av deg, så gjenbruk av klær har du jo allerede fått i stand. Og det selv om de har det bedre økonomisk enn dere også(?) Uansett er det ekstremt respektløst av moren din å gi vekk ting dere har fått lagret hos dem (pga at dere har sårlig plass). Jeg har faktisk to kasser fra en venninne stående her med ett eller annet. Det har ikke krysset meg en tanke å åpne kassene i det hele tatt, og hvert fall ikke gitt bort innholdet! Det samme gjelder for hvem som helst. Jeg åpner simpelt hen ikke andres kasser og gir heller ikke bort andres eiendeler! Helt uhørt. Snakk et skikkelig alvorsord med moren din, og be henne respektere dine eindeler. Hvis ikke så bør dere prøve å få ordne lagerplass et annet sted, eller så må du bytte ut ting du oppbevarer hos foreldrene dine med ting du vet de ikke vil gi vekk.
Jade Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Klart det er fint å bruke klærne om igjen. Men det er uansett ikke moren din sin sak å gi de til andre. Det er DINE klær. Ser hun at andre trenger de, så må hun jo spørre først! Jeg kan ikke fordra folk som er gavmilde på andres vegne. Jeg har ei veninne. Svigermoren hennes tilbød faktisk dem barnevognen til sønnen og kona (uten å spørre dem!)!! Heldigvis sa de nei! kona (som eide vognen) hadde sett helt fortvilet ut over forslaget uten å tørre å si noe! De har jo faktisk planer om å få flere barn, og vogn er dyrt å kjøpe på nytt! Folk må gjerne være gavmilde. Men det er ikke så "gavmildt" når det er andres ting de gir bort!
Full_Storm Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. desember 2008 Dersom det er så viktig for deg, så får du ha de hjemme hos deg selv. Ellers må det da være supert at tøy blir brukt om igjen! Ja jeg sparer ikke på klærne for helsas skyld hvis det er det du tror Skal ha flere barn selv.Og mener jeg selv må bestemme om mine klær skal gis vekk til tantebarn.De har allerede fått masse klær.Selv om de har mer en nok penger til å kjøpe selv.Hadde jeg vært helt sikker på at de greide holde klærne i stand,så kunne de fått lånt.Som jeg også har gjort før.Men de har greid å ødelagt noen av dem.Da har jeg de heller selv. Ja jeg kunne hatt de her.Men dette har jeg avtalt med min mor.Hun har plass nok til dem.Hun har fått beskjed om at ingen av de klærne jeg har kommet med skal til halve slekta.Og ja,har begynt å hente dem.
Full_Storm Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #9 Skrevet 15. desember 2008 (endret) Klart det er fint å bruke klærne om igjen. Men det er uansett ikke moren din sin sak å gi de til andre. Det er DINE klær. Ser hun at andre trenger de, så må hun jo spørre først! Jeg kan ikke fordra folk som er gavmilde på andres vegne. Jeg har ei veninne. Svigermoren hennes tilbød faktisk dem barnevognen til sønnen og kona (uten å spørre dem!)!! Heldigvis sa de nei! kona (som eide vognen) hadde sett helt fortvilet ut over forslaget uten å tørre å si noe! De har jo faktisk planer om å få flere barn, og vogn er dyrt å kjøpe på nytt! Folk må gjerne være gavmilde. Men det er ikke så "gavmildt" når det er andres ting de gir bort! Nei jeg skjønner helle ikke hvordan en kan være gavmild på andres vegne.. Vår vogn ble også benyttet at et tantebarn min mor var dagmamma til.Selv om broren min hadde to vogner selv.Men vogn er jo litt større en klær som kan stues vekk.Så jeg kom ikke igjennom med den.At jeg ikke ville ha tante ungen til å bruke den.Hadde ungen ligget i bagvogn,hadde det ikke gjort noe.Men han brukte sportsvogn delen,og da blir den slitt.Vognen "lever" enda.Og når jeg skriver dette,føler jeg meg smålig igjen..Hadde jeg hatt tingene mine selv,hadde jeg sluppet det. Gud fader hvor jeg gleder meg til å få større plass selv!! Endret 15. desember 2008 av Full_Storm
Full_Storm Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #10 Skrevet 15. desember 2008 Jeg ser ikke noe galt med dette. Om du sparte på alle klærne til unga dine, så ville det vært litt sært. Selv om det var aldri så sært, så ville det vært feil av foreldrene dine å gi bort klærne, så lenge du gjør det klart at du vil beholde dem. Når dette i tillegg er klær som er helt spesielle for deg, så synes jeg det er helt råttent av moren din å ikke respektere dine ønsker. Hvis det er slik at søsknene dine er svært fattige og ikke har råd til klær selv, så skjønner jeg moren din, men hvis det bare er fordi moren din er gjerrig, så er det feil. For all del, en bør tenke på klimaet og alltid være økonomisk, men det er faktisk ditt valg. Hadde brødrene mine vært fattige,hadde jeg kjøpt klær til barna deres.Det hadde også foreldrene våre gjort. Hadde broren min og dama tatt vare på klærne,så hadde de fått lånt.Men det gjør de altså ikke.Derfor er det så ekkelt å må gå å hente dem.Føler meg som et grål.Er jo ikke det,men akkurat dette vil jeg ha selv. Neida,hun er ikke gjerrig.Men er vel mer snill på min bekostning tror jeg.Synes de skal ha ditt og datt..Jeg vet ikke hva hun tenker jeg.Hun skjønner iallefall ikke hvorfor jeg blir sint når dette skjer.
Herr Brun Skrevet 15. desember 2008 #11 Skrevet 15. desember 2008 Hun skal ikke trenge å skjønne hvorfor du vil det, og hvorfor du blir sint, hun skal respektere at det er sånn!
Full_Storm Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #12 Skrevet 15. desember 2008 Hun skal ikke trenge å skjønne hvorfor du vil det, og hvorfor du blir sint, hun skal respektere at det er sånn! Ja en har en tendens til å forklare/forsvare seg ihjel.Skal huske dette :-)
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #13 Skrevet 15. desember 2008 Nja.. Litt enig med begge parter her jeg da. Man skal ikke gi bort ting som ikke er ens egne uten å spørre om lov. Likevel skjønner jeg ikke problemet hvis du ikke skal bruke disse tingene til evt. kommende barn. Klær er klær og det er fint at det blir gjenbrukt. Det samme gjelder vogner. Dessuten oppfatter jeg en viss undertone av missunnelse her jeg da. Måten du beskriver "tanteungen" og den familien på er ikke akkurat varm og kjærlig..
Full_Storm Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #14 Skrevet 15. desember 2008 Nja.. Litt enig med begge parter her jeg da. Man skal ikke gi bort ting som ikke er ens egne uten å spørre om lov. Likevel skjønner jeg ikke problemet hvis du ikke skal bruke disse tingene til evt. kommende barn. Klær er klær og det er fint at det blir gjenbrukt. Det samme gjelder vogner. Dessuten oppfatter jeg en viss undertone av missunnelse her jeg da. Måten du beskriver "tanteungen" og den familien på er ikke akkurat varm og kjærlig.. Misunnelse nå bare Jeg skriver "tanteungen" for det ER tante ungen min.Mener du jeg burde skrive navn? Og poinet med å beholde klærne er selvsagt for at jeg vil bruke de på mine neste barn.Hva skulle jeg ellers beholde dem for?Helsa? Og det er ikke at jeg ikke mener at ting skal bli brukt igjen.For vogner og klær har jeg gitt bort til dem,evt andre som trenger det.Men nå er det snakk om de tingene jeg faktisk skal beholde selv.
Gjest Skrevet 15. desember 2008 #15 Skrevet 15. desember 2008 Nja.. Litt enig med begge parter her jeg da. Man skal ikke gi bort ting som ikke er ens egne uten å spørre om lov. Likevel skjønner jeg ikke problemet hvis du ikke skal bruke disse tingene til evt. kommende barn. Men TS sier jo at hun skal bruke det til famtidige barn.. Veldig kjedelig at da tantebarna bruker i stykker klærne og man må kjøpe nye klær igjen når man egentlig hadde lagt de bort for å slippe å kjøpe nye..
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #17 Skrevet 16. desember 2008 Skjønner deg godt jeg. Jeg husker fremdeles godt at min mor ga bort en kjole som hørte meg til for en del år siden. En kjempedyr og nydelig kjole som jeg ville ta vare på da jeg ikke hadde mange slike plagg. Den ga hun bort til et søskenbarn av meg.. Jeg ble jo naturlig nok veldig lei meg da, og heldigvis hadde mamma tatt det opp med søsteren sin at jeg gjerne ville ha den tilbake når søskenbarnet mitt ikke brukte den lenger. Og det var helt greit. SÅ nå har jeg kjolen hengende her.. Jeg tror våre mødre føler litt eierett på sine døtres ting faktisk jeg. At de på en måte har litt rett til å bestemme. Det er jo utrolig irriterende da, men jeg tror det er slik det er. Jeg hadde n ok kommet til å si i fra ganske så skarpt ja...
Full_Storm Skrevet 16. desember 2008 Forfatter #18 Skrevet 16. desember 2008 Ja du sier noe der.Ang eierett.Har følt det sånn selv også..
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #19 Skrevet 16. desember 2008 Jeg lurer på hvordan du lagrer dette hos mor di? Ligger de i et skap der, eller? Hvis du pakker det i esker og teiper igjen, så burde mor kunne la tingene dine stå i fred uten å begynne å dele sakene ut til andre.
Full_Storm Skrevet 17. desember 2008 Forfatter #20 Skrevet 17. desember 2008 Jeg lurer på hvordan du lagrer dette hos mor di? Ligger de i et skap der, eller? Hvis du pakker det i esker og teiper igjen, så burde mor kunne la tingene dine stå i fred uten å begynne å dele sakene ut til andre. De har ligget i sekker. Men har begynt å sortere nå.Også begynt å hente det jeg vet er mitt hos svigerinna mi.Enn så kjipt det føles.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå