Papaya84 Skrevet 14. desember 2008 #1 Del Skrevet 14. desember 2008 Noen som har vært på Island og kan anbefale hotell? Jeg er ute etter et fint hotell med spa muligheter, men kanskje ikke ett av de aller dyreste:) Lurer på å reise i midten av april (påske) til neste år, hvordan er det der på denne tiden? Hvor lang er flyturen? Noe annet jeg bør vite? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. desember 2008 #2 Del Skrevet 14. desember 2008 Noen som har vært på Island og kan anbefale hotell? Jeg er ute etter et fint hotell med spa muligheter, men kanskje ikke ett av de aller dyreste:) Lurer på å reise i midten av april (påske) til neste år, hvordan er det der på denne tiden? Hvor lang er flyturen? Noe annet jeg bør vite? Flyturen er på ca. 2,5 timer, fra Oslo. Har ikke helt oversikten over spahoteller, men vet at Hilton Reykjavik Nordica har en ålreit spa. Hvordan hotellet er vites ikke. Jeg bodde på et annet og billigere, men bestilte meg spatime på Hilton-spaet. Vet ikke med sikkerhet hvordan det er der på den tiden, men varmt er det i allfall ikke. Islandske venner har fortalt meg at temperaturen stort sett ligger på max 12 grader om sommeren, så i april må det nødvendigvis være kaldere. Jeg var der i begynnelsen av oktober og da var det minus 1 grad..... *brrr* Men de har nok av varme kilder å tine seg opp i. Den blå lagune er et must, selvsagt, og bor du på Hilton så er det ikke langt ned til Laugardalslaug som er et stort svømmeanlegg i Reykjavik. Men vær forsiktig med å prøve den varmeste "Heitipottur'en" der - den er for varm for en utrent nordmann . Kan virkelig anbefale Island, det er et nydelig land. Og får du anledning til det så prøv å ta en tur ut til Geysir og Gullfoss. Der er det helt nydelig også. Du får neppe se Geysir i aktivitet, men Strokkur gir fra seg vann innimellom og "Litla Geysir" plasker også innimellom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vibi Skrevet 15. desember 2008 #3 Del Skrevet 15. desember 2008 Temperaturen på Island ligger på ca 11-12 grader året rundt, så temperaturmessig spiller det ikke all verdens rolle. Jeg var selv der i begynnelsen av april ifjor, og hadde mye regn, men det spilte ikke så altfor stor rolle. Landet er uansett fantastisk, og bør absolutt oppleves minst en gang i livet! Vi kommer imidlertid til å reise på sommeren neste gang...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta2 Skrevet 16. desember 2008 #4 Del Skrevet 16. desember 2008 Vi var på Island i sommer og jeg er glad vi hadde ull med oss. Et fantastisk land, men neste gang skal vi ha to til tre uker på rundturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 16. desember 2008 #5 Del Skrevet 16. desember 2008 Temperaturen på Island ligger på ca 11-12 grader året rundt, så temperaturmessig spiller det ikke all verdens rolle. 11-12 grader er kanskje gjennomsnittet, men vær forberedt på at det kan være mye kaldere også! I februar i år var det i hvert fall bikkjekaldt der borte, og det har også hendt at det har snødd til st.hans. Så ta med varme klær Men at det er et vakkert og spennende land er jeg helt enig i. Jeg skal definitivt tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå