Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 jeg skal til utlandet i et halvt år og trenger sårt å kunne snakke med familien min gjennom skype.. så nå har jeg kjøpt meg et slikt headset med mikrofon.. men denne mikrofonen fungerer altså ikke.. dvs at jeg kan høre de, men de kan ikke høre mg.. hva gjør jeg galt? jeg har en fujitsu simens bærbarpc som er ca. ett år gammel.. den har bare to hull- en det er bilde av høretelefoner å og en det er bilde av mikrofon på.. blir kjempeglad for hjelp da dette er veldig viktig for meg
Dizzy Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Har du sjekket lydinnstillingene i Skype?
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Har du sjekket lydinnstillingene i Skype? ja jeg har prøvd alt mulig der inne og tror alt var som det skulle der..
Dizzy Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Er det mute-knapp på headsettet? Kanskje den er på?
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 Er det mute-knapp på headsettet? Kanskje den er på? nei det er det ikke.. også har jeg prøvd med to ulike headset og ingen av de funker.. men da jeg prøvde med mit headset på en annen pc gikk det helt fint, så det virker som om det er noe med mikrofonen på pcen... jeg skjønner ingenting altså.. utrolig rart..
Dizzy Skrevet 14. desember 2008 #6 Skrevet 14. desember 2008 Har du sjekket lydinnstillingene på pc`en da? Mener å huske at jeg måtte inn i kontrollpanelet og gjøre noen endringer der når jeg skulle bruke Skype første gangen.
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Har du sjekket lydinnstillingene på pc`en da? Mener å huske at jeg måtte inn i kontrollpanelet og gjøre noen endringer der når jeg skulle bruke Skype første gangen. å hurra :D det var ikke verre nei hehe.. nå ble jeg letttet! tusen takk for hjelpen! :D
Polly Ester Skrevet 17. desember 2008 #9 Skrevet 17. desember 2008 Har du sjekket lydinnstillingene på pc`en da? Mener å huske at jeg måtte inn i kontrollpanelet og gjøre noen endringer der når jeg skulle bruke Skype første gangen. Jeg bruker ikke Skype, men jeg får ikke til mic'en på pc'n. Vil du forklare meg hva jeg evt. kan gjøre for å få det til å funke? Jeg har Vista - og jeg tror det er det som er problemet. Har sjekket at drivere er lagt inn, har sjekket at ingenting er muted. Men, så vet jeg ikke hva jeg skal sjekke mer enn det. Headsettet funker på pc med XP Når jeg ser på egenskaper for mikrofon (innspilling) i kontrollpanel og lydikonet og sjekker driver så står det at jeg kan se driverdetaljer, men alle de andre valgene er grået ut, så jeg får ikke installert nye drivere eller rullet driver tilbake. Hva betyr det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå