Gjest trude.lutt Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Pga div sykdommer i høst har ikke fam fått vaksinert seg ennå. Vi drar 3.januar! har time til vaksinasjon på torsdag 18.desember. Er dette for sent? Og til dere som har vært i Thailand i januar, hvordan er tempraturen? Blir det kjølig på kveldene? Noen gode tips i forhold til hva det er lurt å ta med av klær?
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Hvor i Thailand er det dere skal? Det er uansett varmt på denne tiden, ca 30 grader på dagen og 25 på natten. Og klamt/fuktig. Så alt som har med gensere og jakker kan dere la ligge igjen hjemme. Når det gjelder vaksiner så synes jeg personlig at dette ere totalt unødvendig (hvis det er vanlig badeferie dere skal på). Ta heller forholdsregler ved å IKKE drikke vannet. IKKE pusse tenner i vannet. (bruk flaskevann til dette).
angeleyes Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Jeg var i Thailand i februar for to år siden. Da tok vi ingen vaksiner. Fikk beskjed om at man heller skulle ta sine forholdsregler. Ikke drikk springvann og vær kritisk når man velger restaurant. Man spiser ikke på dem som regelrett ser skitne ut. Velg heller steder man blir anbefalt av hotellet eller andre. Det er varmt på denne tiden. Ta for all del ikke med dere gensere og jakker. Skulle dere av en eller annen grunn få bruk for en genser koster de omtrent ingenting.
gard Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Hei Det blir aldri kaldt som i norsk sammenheng i Thailand. Sjekk http://www.weatherbase.com for vær statistikk. Men da jeg var i Bangkok sist helg droppet tempen under 20 grader om kvelden og tidlig på morgenen og det føltes kaldt ettersom jeg kom fra Kuala Lumpur der det var betydelig varmere. Når det gjelder vaksiner: sjekk folkehelseinstituttet sine hjemmesider.
Coronas Skrevet 20. desember 2008 #5 Skrevet 20. desember 2008 Ville anbefalt Hep A og reisesykevaksine (echoral/ducoral) Det er en drikkevaksine. God tur. Det er ufattelig flott i Thailand. Misunner dere *sukk*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå