LukaFrost Skrevet 14. desember 2008 #1 Skrevet 14. desember 2008 Fram mot jul blir det litt snakk om hva man skal ha til middag. Det som da overrasker meg er at mange ser rart på meg når jeg sier at vi steker pinnekjøttet etter at det er kokt. Er det virkelig så uvanlig å steke kjøttet etter koking? Ikke bruker vi bjørkepinner i gryta heller.
Brunhilde Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Jeg bruker rist i gryta, og jeg syns det er kjempegodt å la kjøttet få en runde under grillen før det serveres.
Lady Lovelylocks Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Jeg bruker rist i gryta, og jeg syns det er kjempegodt å la kjøttet få en runde under grillen før det serveres. Samme her.
Gjest Gjest Skrevet 16. desember 2008 #4 Skrevet 16. desember 2008 Vil det si at dere legger kjøttet rett i gryta eller bruker dere bare rist? Vi har pinnekjøtt i frysen, men vi har en liten gryte. Kan det altså "kokes", istedenfor å legges på pinner og dampes? Vi har heller ikke rist som passer. Da må vi låne stor gryte!
:-) anna Skrevet 16. desember 2008 #5 Skrevet 16. desember 2008 Det bør dampes. Man kan fint bruke "potetrist", sånn med vinger. Men jeg bruker faktisk saftkokeren. Ikke den delen med slange da, men resten. Helt genial til å dampe pinnekjøtt. Og jeg steker det også litt etterpå.
Loevinna Skrevet 16. desember 2008 #6 Skrevet 16. desember 2008 Jeg er vant med å dampe pinnekjøttet i trykk-koker, for så å ha det under grillen i stekeovnen etterpå og gleder seg til julaften :-D
Gjest Gjest_Mie_* Skrevet 17. desember 2008 #7 Skrevet 17. desember 2008 Jeg syns det blir tørt hvis det stekes, så jeg pleier kun å dampe pinnekjøttet.
Gjest Marillia Skrevet 17. desember 2008 #8 Skrevet 17. desember 2008 Jeg bruker bare å dampe pinnekjøttet, men jeg vet om mange som i tillegg steker pinnekjøttet litt etterpå. Jeg er ikke så glad i det, da jeg synes det blir for tørt.
Gjest Gjest Skrevet 17. desember 2008 #9 Skrevet 17. desember 2008 Damper det på bjørkepinner, og griller det litt i ovnen. Ikke ha det for lenge i, det er da det blir tørt. Når det får ligge pittelitt under grillen blir det skjerpet og helt fantastisk godt :gjeiper: Og meg skikkelig kålrabistappe til.. Namme
Sense Skrevet 17. desember 2008 #10 Skrevet 17. desember 2008 Damper det på bjørkepinner, og griller det litt i ovnen. Ikke ha det for lenge i, det er da det blir tørt. Når det får ligge pittelitt under grillen blir det skjerpet og helt fantastisk godt :gjeiper: Og meg skikkelig kålrabistappe til.. Namme Helt enig!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå