Gå til innhold

Må jeg til legen etter en SA?

Anbefalte innlegg

Gjest jentå18
Skrevet

Det startet som litt rosa utflod endte som magesmerter som gikk takvis og vanlige kraftige blødninger og nå er det akkurat som jeg bare har mensen. Graviditetstesten viser negativ.

Må jeg til legen? Jeg har ikke noe lyst siden legen min ikke er værdens mest sympatiske type og jeg hater å bli pirka på.

Jeg mener hvis jeg ikke hadde testa så hadde jeg bare trodd at dette var en spesielt vond mens og ikke tenkt mer over det og da hadde jeg i alle fall ikke gått til legen.

Jeg var noen dager over fem uker på vei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var trist!

Jeg tror jeg ville gått til legen uansett, kan ikke du finne en annen lege? Jeg tror jeg ville skiftet til en lege jeg syns var ok hvis dere driver og prøver, det er jo litt godt å ha en lege man har tillit til.

Det er jo ikke sikkert han må "pirke" på deg selv om du går for å snakke. Leger har jo som regel også mulighet til å ta en "ringe-time", så kan du jo bare snakke litt om hva du bør gjøre..

Lykke til!

Skrevet

Jeg synes også du burde dra til legen. Selv om kroppen mest sannsynlig har ordnet opp selv, så bør aborten registreres i journalen din med tanke på fremtidige graviditeter osv. Og hvis du har blodtype rhesus negativ så må du kanskje få anti-d-sprøyte så ikke du danner antistoffer.

Trist å høre at du mistet. Lykke til videre!

Skrevet

Jeg vil anbefale deg å gå til legen evt ta kontakt med gynekologisk poliklinikk ved sykehuset der du bor. Si at du mistenker en SA og da vil de trolig ta deg inn for en UL sjekk for å være sikker på at alt har kommet ut evt om du må ha en utskrapning.

Skrevet
dette er et diskusjonsforum og det er lov å spørre om hva en vil, uten å få slike kommentar tilbake. skjerp deg!

Skjerp deg selv. Hvis man kl fem en søndag morgen sitter og lurer alvorlig på slikt så er det mye lurere å google det enn å legge ut spørsmål om det, Særlig siden google gir bedre svar enn deg.

Skrevet

Personlig hadde jeg ikke gått til lege, med mindre jeg fikk feber, sterke blødninger, store smerter el.

Men jeg vet jeg ikke har resusblod.

Skrevet

Jeg ville ha kontakten legen å få registrert aborten, for hvis du etter all formodning skulle miste flere ganger har du krav på utredning etter tre ganger.

Også hvis du er rhesus minus kan du trenge en antistoffsprøyte.

Skrevet
Personlig hadde jeg ikke gått til lege, med mindre jeg fikk feber, sterke blødninger, store smerter el.

Men jeg vet jeg ikke har resusblod.

Vi har alle rhesusblod, enten pluss eller minus.

Skrevet
Vi har alle rhesusblod, enten pluss eller minus.

Hehe, stemmer. Jeg var litt i svime i natten og tenkte "ikke probematisk rhesus" og så ble det helt feil skrevet.

Skrevet

Hei TS, så dumt denne tråden ble brukt til å klage på at man aot har spørsmål på KG man ønsker besvart.

Først og fremst, så trist at det gikk som det gikk, håper at det går bedre neste gang! Vet hvordan du har det! Så litt info slik jeg ser det ang lege og SA.

Jeg hadde en SA mellom 6 og 7 uker, da dro jeg til gyn på sykehuset og fikk UL der vi bekreftet at det var bare rester i livmora, og SA et faktum. Det var ingenting som skjedde/ble gjort med meg utover at jeg ble sjekka og fikk bekrefta saker og ting.

Men, jeg opplevde å få god oppfølging og få stilt spm og følt meg ivaretatt, og vil nok dra dit igjen om det skulle skje igjen.

Jeg blødde ganske solid, så det ble aldri snakk om utskrapning. Fikk bare høre at dersom jeg fikk vondt/tegn på infeksjon så måtte jeg komme tilbake.

Jeg fikk beskjed om at det var lurt å vente til neste mens for at evt rester etter graviditeten vil komme ut da, og livmora vil være "renska".

Hvis du føler deg i grei form, ikke merker noe rart og personlig og ikke har behov for lege, så går det nok bra. Men, for min egen del så var det nyttig og godt å dra til sykehuset etter SA. Blødning i svangerskapet og SA ble tatt på alvor iallefall på St.Olavs. (Hadde henvisning fra lege).

Det koster ikke noe heller, siden det er relatert til graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...