Gjest Vestlandslefsa Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Som sagt har eg ein katt som er fæl til å klore på dørene. Og siden me leier er ikkje dette særlig ideelt. Bruker som oftest å dørene åpne for å forhindre dette men er ikkje alle dører det er like greit å ha åpne av forskjellige årsaker. Katta klorer når den vil ut eller inn å legge seg på eit rom. Men den er fæl til å klore på døra inn til vaskerommet sjølv om den ikkje har tenkt seg inn dit.. eller det er noko av interesse for den der.. Har nokon noko tips?
Camilla! Skrevet 14. desember 2008 #2 Skrevet 14. desember 2008 Du kan jo kjøpe sånn klorebrett, har katt sjøl men den bruker ei slags kasse av tre den er blitt helt raspa opp mn det går bra så lenge hun ikke begynner å klore på møblene. Får det merker på dørene av at hun/han klorer da? Det koster fra 500 og oppover tror jeg for et slikt klorebrett det er kansje lurt å kjøpe siden du bare leier plassen.....
Nabodama Skrevet 14. desember 2008 #3 Skrevet 14. desember 2008 Tror ikke klorebrett hjelper på dette. Katten vil vel inn i et rom, og klorer for å signalisere det. Vi har samme problemet med vår, den klorer på verandadøren for å slippe inn, og på soveromsdøra om natta når den vil vi skal slippe den ut. Har ingen tips jeg, katten sier jo fra når den vil inn og ut, og hvordan en skal venne den av med det vet jeg ikke. Katten vår mjauer ikke heller (vane), så den sier ikke fra på andre måter
Camilla! Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Nei det var jo ikke derfor det sa hun jo selv, den kan skrape på døren til vaskerommet men den vil ikke inn. min katt når den venter ute på å komme inn så setter den seg på rekkverket på framsiden av huset sånn at vi ser henne i vinduet, det var veldig smart av henne:)
Gjest Vestlandslefsa Skrevet 14. desember 2008 #5 Skrevet 14. desember 2008 Takk for svar Katta klorer på døra ut til gangen når den vil ut, så det er nok for å signalisere dette. Men det med vaskedøra blir eg ikkje klok på. Det er spesielt tidlig tidlig om morningen når me ligger å sover at dørene får gjennomgå :søvn: I går kveld åpna eg absolutt alle dører og såg fram til å sove litt frampå idag... når klokka var halv 7 idag starta den med.. med kattekonsert... høgere og høgere etterkvart som eg fortsatte å late som eg sov.. søvndrukken såg eg om den skulle ut.. neida.. la meg igjen og den begynte igjen.. endte med at eg og pusen satt å såg på barnetv.. katten malende fornøyd.. så mulig det er for å få oppmerksomheten min? Klorebrett har eg ikkje enda. Men skal skaffes for har ei korg som virkelig får gjennomgå. Dørene har ikkje merke enda... med mindre ein ser nøye etter Veit mange bruker ei sprayflaske med vatn for å "dressere" katten. Vil dette hjelpe i dette tilfelle? Litt redd for å virke for streng ovenfor den og da den er omplassert og har lett for å bli skvetten og redd pga tidligere boforhold.
Azalea Skrevet 14. desember 2008 #6 Skrevet 14. desember 2008 Heisann! Vi hadde det samme problemet her i huset.. Katten hoppet opp på dørene og klorte som bare det. Vi gikk på dyrebutikken og fikk tips om en spray, gikk hjem å sprayet på dørene og katten sluttet med en gang. Husker desverre ikke navnet, men kan garantere at de vet hvilken spray det er på dyrebutikkene.
Telys Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Er en spray som heter "Keep off" Som du sprayer der du ikke vil katten skal oppholde seg. Dette kan hjelpe. Selges i de fleste dyrebutikker tror jeg.
Gjest Vestlandslefsa Skrevet 14. desember 2008 #8 Skrevet 14. desember 2008 Takk for tipset skal stikke innom dyrebutikken imorgen og høyre om dei har ein slik spray:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå