Gjest Pesto Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Sikkert en brannfakkel å stille det spørsmålet her Saken er at jeg har fått nye naboer som har to katter. Vi bor i rekkehus. Tyder på at de slipper de ut fra terrassedøra og da er eneste veien for de over min terrasse/tomt, langs blomsterbedd osv. Synes ikke noe særlig om det. Regner med at det blir både tiss og avføring og herping av blomsterbedd. Jeg kan komme ut og begge to sitter på inngangspartiet mitt. Ser ut til at de av en eller annen merkelig grunn trives der. I dag da jeg kom hjem sto ytterdøra åpent et minutt eller to mens jeg holdt på å bære inn varer og vips så hadde jeg en katt inne. Tørr ikke tenke på hvordan det blir til sommeren når terrassedøra står åpen. Har funnet fram sprayflaska med vann allerede. Jeg ønsker ikke at de skal etablere seg hos meg. Like greit å starte med en gang selv om det er vinter. Noen råd folkens?
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 http://www.fk.no/trade/productview/416148/922/
Gjest Pesto Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 Takk for den gjest Noen som har erfaring fra "katt deg vekk"?
hufsa! Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 Heia,jeg hadde aldri i livet akseptert det overhode!!Snakk med naboene at de må sleppe kattene ut en annen dør og hvis katten sitter ved din inngangsdør så bare "hysj" den vekk.Det gjør jeg her,høyt og tydlig og er brå i bevegelsene så sjer det kun en gang til så har de lært! De 3 som har holdet seg her.En gang har 2 av de løpt inn,tok de i nakkeskinnet og på huet ut.Kom aldri inn igjen og jeg kan lufte som jeg vil.Jeg bor her,ikke naboens katter!!
la Flaca Skrevet 13. desember 2008 #5 Skrevet 13. desember 2008 Følger ivrig med på denne tråden jeg, for jeg er ute etter noe som kan holde katten vår unna naboens garasje. Senest i dag måtte vi bryte oss inn der (med tillatelse) fordi han var stengt inne. Innmari glad jeg fant han, for naboen kommer ikke hjem før på nyåret. Ikke første gang det skjer heller. (de har opbevart tørrfisk der. ) Katt deg vekk tror jeg bare funker til en viss grad. Det står også at den bør ha en viss temperatur for å være effektiv. Logisk, siden ingen ting lukter noe særlig i kulda. Har selv tenkt på å lage en felle med noe som lager et grusomt rabalder dersom "detonert", men vet ikke helt hva eller om det ville virket.
Gjest Pesto Skrevet 13. desember 2008 #6 Skrevet 13. desember 2008 He he. Du kan trygt si at det er ikke hos meg de får kos. Jeg jager de hver gang jeg ser de. Kosen er forbeholdt en annen katt som har sin vei over tomta. Han kommer bort hvis jeg kaller på den, får litt kos og går videre. har tenkt tanken på at det kunne være greit dersom de slapp kattene ut inngangsdøra, men har det noe hensikt? Naboen vil jo også ha terrassedøra åpen i sommerhalvåret. I utgangspunktet så liker jeg katter, men det her blir for mye for meg. Hadde jeg villet ha katt så hadde jeg skaffet meg det for lenge siden.
Gjest Pesto Skrevet 13. desember 2008 #7 Skrevet 13. desember 2008 til LaFlaca Skjønner godt problemet ditt også. Ikke hyggelig når katten klarer å komme seg inn, men ikke ut igjen. Tenkte faktisk på den problemstillingen i dag da katten var så kjapp å komme seg inn. Bilen sto parkert 3 meter fra inngangsdøra. Ikke så jeg noe katt heller før den plutselig smatt inn. Hva om jeg hadde reist bort på ferie ei uke? Jeg vet at vannsprut kan fungere, men akkurat nå er det vinter så ... Rabalder og bråk kan også funke. Oops. Lurer på hva naboen bil si da. Terrassene våre ligger vegg i vegg og de kan ikke unngå å få med seg sånn etter hvert hvor glad jeg er i kattene deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå