Strix Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Et litt uvanlig spørsmål kanskje, da de fleste vil ha mykt og flott hår. Men jeg har hår som er altfor mykt etter min smak. Det er så glatt og smidig at det ser fett ut dagen etter at jeg har vaska det Har brukt shampoo mot fett hår i lengre tid og den fungerte de første 8mnd, men de siste 3-4 så syns jeg ikke den fungerer så godt som den gjorde før. Kanskje jeg må bytte shampoo... Nå skal jeg klippe meg kort, etter mye styr med halvlangt hår og da blir kanskje prolemet mindre. Men uansett. Finnes det noen tips for å få tørrere hår? Av og til kunne jeg tneke meg å bleke det bare for å få en lignende "konsistens" på håret, men jeg ønsker jo ikke fargen så da er jeg like langt
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Jeg ville ha farget håret, i samme hårfarge eller en tone mørkere eller lysere. Ikke bruk balsam annet enn i tuppene på håret.
Pjukset Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 Et litt uvanlig spørsmål kanskje, da de fleste vil ha mykt og flott hår. Men jeg har hår som er altfor mykt etter min smak. Det er så glatt og smidig at det ser fett ut dagen etter at jeg har vaska det Har brukt shampoo mot fett hår i lengre tid og den fungerte de første 8mnd, men de siste 3-4 så syns jeg ikke den fungerer så godt som den gjorde før. Kanskje jeg må bytte shampoo... Nå skal jeg klippe meg kort, etter mye styr med halvlangt hår og da blir kanskje prolemet mindre. Men uansett. Finnes det noen tips for å få tørrere hår? Av og til kunne jeg tneke meg å bleke det bare for å få en lignende "konsistens" på håret, men jeg ønsker jo ikke fargen så da er jeg like langt Det kan jo hende at det er hodebunnen din som er fet, og ikke selve håret? Jeg får også fort fett hår, men det har blitt bedre etter jeg bytta sjampo/balsam. Uansett, nå finnes det sånn hårpudder som brukes som styling, og det gir en litt tørrere look. Du kunne jo forsøkt det?
Gjest Grafica Skrevet 13. desember 2008 #4 Skrevet 13. desember 2008 Osis dust it heter det pudderet Det er kjempefint. Jeg må som regel ha en shinespray når jeg bruker det, fordi håret mitt er helt matt fra før av, og blir enda mattere/tørrere utseendet når jeg bruker det.
Strix Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 14. desember 2008 Det kan jo hende at det er hodebunnen din som er fet, og ikke selve håret? Jeg får også fort fett hår, men det har blitt bedre etter jeg bytta sjampo/balsam. Uansett, nå finnes det sånn hårpudder som brukes som styling, og det gir en litt tørrere look. Du kunne jo forsøkt det? Hodebunnen min virker ikke fet, men når jeg har brukt shampoo mot fett hår vil ikke den da virke på hodebunnen også? Står jo scalp også på den Hårpudder er interessant, det kan jeg tenke meg å prøve, vil det virke på kort hår også??
Strix Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. desember 2008 Jeg ville ha farget håret, i samme hårfarge eller en tone mørkere eller lysere. Ikke bruk balsam annet enn i tuppene på håret. Balsam har je gikke brukt på årevis da det bvare gjør håret mitt enda mer fløyelsmykt... Farge håret ja... Har aldri merket noe forskjell på håret uansett farging, bare ved bleking. Hadde håpt å slippe det også, men jeg får vurdere det Takk for tipsene!!
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Ja, å farge kan kanskje hjelpe. Permanent gjør håret tørrere, mye bruk av glattetang også.
Gjest Grafica Skrevet 14. desember 2008 #8 Skrevet 14. desember 2008 Det er jo mulig å bleke håret og så farge det tilbake til fargen du har nå, om målet er å tørke ut håret litt
Gjest m Skrevet 14. desember 2008 #9 Skrevet 14. desember 2008 Har det akkurat som deg, men ønsker ikke å vaske håret oftere enn annenhver dag. Vanligvis bruker jeg en tørrshampo-spray som jeg kjøper på Vita, som jeg sprayer på de områdene som jeg vil at skal se litt mer nyvaskede ut. Så kan man gre eller riste ut pudderet etter en kort stund. Grunnen til at håret er litt fett er at hodebunnen produserer mye olje,- men det er jo egentlig ikke skittent etter en dag. m
DDuck Skrevet 14. desember 2008 #10 Skrevet 14. desember 2008 Bleiking gjør håret tørrere eller striper da... det er ikke så mye striper som skal til før at man merker stor forsjell på holbarheten i frisyren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå