Gå til innhold

Kviser og nupper som nekter å forsvinne

Anbefalte innlegg

Gjest Oppgitt 16 år
Skrevet

Hei.

Jeg sliter veldig med store felter av kviser, de er små og ser egentlig nuppeaktige ut, med noen få med hvit tupp innimellom. Jeg har hatt dem på hele haken og litt oppover i over et år nå :frustrert:, og nå merker jeg at jeg har begynt å bli nuppete i pannen også. Jeg har brukt renseprodukter kjøpt hos hudpleier, fruktsyreprodukter, Basiron og Differin, og det meste alt dette har hjulpet er å roe kvisene så de er mindre irriterte, det har ikke blitt færre og de har ikke forsvunnet. Jeg bruker sjelden pudder/foundation, men prøver å la huden få luft. Jeg har også hatt "nupper" rett over brystet. Det er store partier, men kviser som er bittesmå røde klumper, ikke digre og betente,

Har vært flink til å rense to ganger daglig, og selv om om mat egentlig ikke har direkte innvirkning på huden(?), spiser jeg frukt og grønt hver dag og svært sjelden burgere, kebab, chips osv. Sover 9 timer eller mer per natt. Har tenkt på allergi, men jeg har ingen andre allergier enn lett pollenallergi og hvis det hadde vært allergi, burde jeg ikke hatt bedre og verre perioder i stedet for konstante kviser?

Hadde vært veldig takknemmelig for hjelp og gode råde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser du mye sukker? Jeg faar nemlig saann hud naar jeg spiser mye sukker.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Hei Chimamanda

Nei, jeg spiser ikke så mye søtt. Sjokolade er eneste jeg er "hekta" på, så da da blir det en sjokolade hver lørdag og noen ganger en kjeks/en mørk sjokoladebit en annen dag, maks et par ganger i uka. Drikker ikke brus eller kaffe hvis det skal ha noe å si, men drikker te.

Jeg merker egentlig ikke forskjell på huden av det jeg spiser... :S Da er jeg kanskje rar, men jeg synes ikke at jeg blusser opp etter helgen eller blir bedre andre ganger. Huden min er ganske jevnt dårlig.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Ja, jeg har vært hos hudpleier. Hun anbefalte meg bare å kjøpe renseprodukter fra Sothys, som jeg brukte en stund etter det. Jeg har også vært og tatt fruktsyrebehandling.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Heisann

Jeg har samme problem som deg, bare på litt andre områder, kanksje... jeg har det rett under underleppen, og mellom øyebryn og hårfeste, og jevnt over i pannen, men nærmest hårfestet. Når jeg bruker hudskrubben fra Dead Sea Spa Magic, bruker huden under leppen å bli bedre, men ikke de andre partiene. Huden min føles mer ruglete da, ikke direkte nuppete, er det slik for deg også? For meg har heller ikke mat noe å si. Jeg har vært en del innom hudleger i forbindelse med Roaccutankur osv, så min hud har liksom nå fått tilstanden at den er "utrolig mye bedre", så legene har ikke brydd seg så mye om selve "nuppene".

Jeg mistenker selv at det for min del kan ha med psoriasis/eksem og gjøre, siden jeg har atopisk hud.

Men om du finner noe som hjelper, kan du ikke poste det her? Vet du forresten sikkert at alt sammen er kviser, eller bare de med liten hvit tupp på?

Lykke til :o)

Skrevet

Jeg har aldri hatt så mye kviser som når jeg holdt meg helt unna sukker/godterier, alkohol, kjøtt osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...