Gå til innhold

Snakker du og kjæresten din mye sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor sammen med kjæresten min, og vi har bodd sammen i ca ett og et halvt år nå. Men vi har begge lagt merke til at vi ikke snakker så mye sammen... Han er veldig glad i å snakke, og hvis han har sjans så snakker han egentlig hele tiden!

Det er vel meg det står på...jeg blir så sliten av at han snakker hele tiden, blir så irritert! Så da sier jeg at han skal være stille litt...også er vi jo stille...

Han spør meg hvorfor jeg nesten aldri snakker, og jeg vet ikke! Jeg liker bare ikke å diskutere masse meningsløse ting osv. Ikke har vi så mye til felles heller..og jeg syns det er så rart, men jeg har liksom ikke noe behov for å snakke om hverdagen min med han...

Ikke missforstå, jeg sier jo hvordan jeg har hatt det osv. men går aldri i detalj.. Kan jo ha noe med å gjøre at jeg har veldig mye å gjøre om dagene, drar som regel ut av huset i syv tiden om morgnen, og på det værste er jeg ikke hjemme før halv ti på kvelden! og da er jeg så utslitt at jeg bare vil sove egentlig..

Syns det er rart, for med min eks kjæreste snakket vi sammen hele tiden!

Vi har det jo fint sammen, men jeg føler det er ett eller annet som mangler! Særlig nå i det siste når han har påpekt det flere ganger at jeg nesten aldri sier noe...

Vet egentlig ikke helt hvor jeg vil med innlegget...men ville vel bare lufte det litt...

Kan jo nevne at siden kjæresten min er veldig glad i å snakke hender det titt og ofte at han avbryter meg fordi han kommer på noe som han bare MÅ si.. og da når han har sagt det så begynner jo vi å snakke om det han har sagt (og da har han heelt glemt hva jeg snakke om!!) jeg har sagt det til han flere ganger at jeg er så lei av at han avbryter meg for da føler jeg at det jeg sier ikke er av interesse likevel! Kanskje derfor jeg ikke snakker? for jeg gidder ikke si noe når det ikke er av interesse!

Han påstår jo at han er intressert i å høre hva jeg har å si, men nesten hver gang så skyter han inn med noe, og ofte om noe helt annet enn det jeg snakker om også---*sukk*

:sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er noe du har lyst til å si så må du konsentrer deg om det. Hold fokuset på det. Så får han heller vente litt med sitt tema

Tror ikke jeg kunne ha vært i ett forhold der vi ikke hadde snakket sammen om hvordan vi har hatt de i løpet av dagen o.l., men folk er forskjellige :)

Skrevet

Ja, vi snakker endel sammen. Men jeg kjenner også andre par som ikke gjør det. Det bhøver absolutt ikke være noe galt i å være stille sammen, om begge to er fornøyd med det er det jo greit.

Kan dere kanskje møtes på halvveien et sted? Dessuten tror jeg du burde prate skikkelig med ham om det, ikke greit at du føler han ikke er interessert i det du skal si (uansett om han mener det eller ikke).

Skrevet

Jeg og kjæresten min prater mye sammen. Eller, det er vel jeg som prater mest. Jeg kan ofte sitte å glede meg til å fortelle noe som har skjedd den dagen uten at det egentlig er så veldig mye som har skjedd. Men det trenger ikke være noe galt med forholdet selv om dere ikke snakker mye sammen. Det viktigste er at dere trives med slik dere har det.

Det høres litt ut som om du er klar over hvor skoen trykker. Ta det opp med ham. Han lurer på hvorfor du ikke sier så mye. Da kan du forklare hvordan det føles når han hele tiden skal avbryte.

I tillegg så har det kanskje noe å si at du er så sliten om dagene?!

Skrevet

Jeg og kjæresten prater vel normalt mye sammen, tror jeg. Kan fortelle han alt, og kan glede meg til å dele noe med han. Men det er ikke ofte vi sitter oppe til langt på natt og diskuterer et spesifikt emne, da. Vet ikke om det er vanlig eller bare sånn man ser på film? Kunne sikkert ønske at vi snakket litt dypere noen ganger, men kjæresten min er vel litt typisk gutt på det punktet..

Uansett, forstår godt at det er umotiverende å snakke når kjæresten avbryter og er mer interessert i sin egen historie. Det kan min også gjøre noen ganger, og man føler seg ikke så veldig interessant akkurat.

Skrevet

hm, kjenner meg litt igjen med ts. kjæresten min liker å snakke og diskutere ting fra media og sånn. jeg er ikke så glad i det. jeg blir irritert når han gjør det og spør om han ikke kan snakke om litt mer seriøse ting. for jeg syns aldri vi snakker om ting som gjelder oss to. han forteller aldri hvordan han har hatt det på jobb eller trening eller gir aldri beskjeder. når han sier noe så er det et eller annet om en krig eller et politisk utsagn! GRRR

Gjest Gjest_Oda_*
Skrevet

Jeg har en mann som elsker å snakke .. Som regel snakker jeg jo sammen med ham - men enkelte ganger er jeg trøtt og en "liten" smule lei av å høre om jobben hans. Da prøver jeg å late som jeg lytter - men egentlig så har jeg "stengt igjen" .. med litt øvelse så går det fint å stenge av uten at han merker det :ler:

For mannen min er en sånn type som begynner på en setning, sier to ord ... så bryter han seg selv av med noe helt annet .. før han går tilbake til det han snakket om først .. sier gjerne noen få ord til - hopper så tilbake til det andre hans snakket om .. enkelte ganger er det så galt at han sier til meg "hææ, hva var det egentlig jeg snakket om?" .. Det er da det er en fordel at jeg har hørt litt etter hva han snakker om ...

Skrevet

Det varierer da. Sitter vi foran tv, så er det ikke så veldig mye snakking, går vi tur eller kjører bil så snakker vi stort sett hele tiden. :) Så for vår del har det nok mest med hva vi holder på med der og da.

Skrevet

Vi snakker generelt mye sammen. Går i detalj på hvordan dagen vår har vært, snakker om nyheter, om fremtidsdrømmer, om praktiske gjøremål, sladrer om folk osv. Vi snakker om alt, og snakkingen er igrunn veldig jevnt fordelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...