Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2008 #1 Del Skrevet 13. desember 2008 Litt blandede erfaringer selv, kan menn ha ekte følelser for en dame? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cederic Rueben Skrevet 13. desember 2008 #2 Del Skrevet 13. desember 2008 Kort å godt... Nei jeg tror ikke på ekte kjærlighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2008 #3 Del Skrevet 13. desember 2008 Kort å godt... Nei jeg tror ikke på ekte kjærlighet Du har vel aldri erfart det selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gullet76 Skrevet 13. desember 2008 #4 Del Skrevet 13. desember 2008 Selvsagt kan menn ha ekte følelser for en dame. Ikke alle menn er kjipe og utro. Kvinner er ikke noe mindre utro enn menn altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miau Skrevet 13. desember 2008 #5 Del Skrevet 13. desember 2008 (endret) Selvfølgelig finnes ekte kjærlighet. (og litt fylleposting her! er på vors, men stakk innom pcen.. herregud Så her kommer det mye sentimentalt ) Men desverre så er det jo ikke alle som opplever det. Men for å sette ting litt i perspektiv også, så har jeg opplevd og opplever ekte morskjærlighet, farskjærlighet søskenkjærlighet, kjærlighet mellom venner og kjærlighet mellom familiemedlemmer. Dette er jo kjærlighet også. For min del, den gangen jeg opplevde virkelig ekte kjærlighet, var den kjærligheten jeg hadde for vedkommende nogenlunde i samme bås som den jeg har for min familie(men selvfølglig med litt ekstra på grunn at vi var kjærester og samboere..). Dvs, at vedkommende er viktigere enn meg selv og mitt eget beste, og viktigere enn mitt eget liv. Er vel sånn jeg definierer det hele. Uansett, de som sier at det ikke finnes snakker tull. Ja det finnes. Men det er ikke alle det skjer for. Endret 13. desember 2008 av Miau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2008 #6 Del Skrevet 13. desember 2008 Selvfølgelig finnes ekte kjærlighet. (og litt fylleposting her! er på vors, men stakk innom pcen.. herregud Så her kommer det mye sentimentalt ) Men desverre så er det jo ikke alle som opplever det. Men for å sette ting litt i perspektiv også, så har jeg opplevd og opplever ekte morskjærlighet, farskjærlighet søskenkjærlighet, kjærlighet mellom venner og kjærlighet mellom familiemedlemmer. Dette er jo kjærlighet også. For min del, den gangen jeg opplevde virkelig ekte kjærlighet, var den kjærligheten jeg hadde for vedkommende nogenlunde i samme bås som den jeg har for min familie(men selvfølglig med litt ekstra på grunn at vi var kjærester og samboere..). Dvs, at vedkommende er viktigere enn meg selv og mitt eget beste, og viktigere enn mitt eget liv. Er vel sånn jeg definierer det hele. Uansett, de som sier at det ikke finnes snakker tull. Ja det finnes. Men det er ikke alle det skjer for. Så fattig livet må være for dem som ikke opplever kjærlighet.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernekyss Skrevet 13. desember 2008 #7 Del Skrevet 13. desember 2008 Uten tvil, ja. Tror bare vi mennesker ikke er så flinke til å håndtere den innimellom, så vi ender opp med å såre hverandre. Men det har ikke med kjærligheten å gjøre. Det har med menneskelige tilkortkommenheter å gjøre. Sånn jeg ser det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamster Skrevet 13. desember 2008 #8 Del Skrevet 13. desember 2008 Er mann selv (selv om jeg kanskje ikke ville brukt det ordet, men er av type hannkjønn) og har erfart ekte kjærlighet en gang, men det gikk til helvete (hun var utro, ikke jeg). Og da mistet jeg troen på det selv. Det finnes, men det varer ikke/er en illusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 13. desember 2008 #9 Del Skrevet 13. desember 2008 Ja, jeg tror på ekte kjærlighet - for noen år om gangen! Så blir det kjedelig, og en ny vekker interesse, enten det gjelder kvinner eller menn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miau Skrevet 14. desember 2008 #10 Del Skrevet 14. desember 2008 Så fattig livet må være for dem som ikke opplever kjærlighet.. (enda litt fullere så alt er lisom skrevet i fylla her) Men ja. Selvfølgelig er det fattig. Jeg kjenner flere fosterhjems barn (nå voksne) som aldri har opplevd kjærlighet fra foreldre eller voksen personer i sin oppvekst. Fattig beskriver bare en brøk del av det. De og jeg som har vært heldige og opplevd omsorg fra foreldre kan vel ikke sette oss inn i noe sånnt. Likevel er jo også de fulle av kjærlighet og omsorg for omverden.. så konklusjonen må jo bli at alle har et behov for å elske, og elske igjen Jeg studerer selv psykologi fag og vet alt om dette med at mennesker handler utifra sitt eget ego.Men seriøst, synes det hele blir litt svart hvitt og tørt. Livet og ikke minst relasjoner har så mange ulike sjatteringer, at det blir nogenlunde vanskelig å sette en klar definisjon på noe så difust som ekte kjærlighet. Som i mange tilfeller oppleves høyst på et personlig plan, som er vanskelig å formidle til utenforstående.Om noen aldri har opplev dette, og derfor definierer at det ikke finnes. Betyr ikke det at det er en sannhet som passer for alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 14. desember 2008 #11 Del Skrevet 14. desember 2008 Ja, det tror jeg så absolutt. Jeg stoler på at min kjære snakker sant når han sier at han elsker meg. Jeg har ingen grunn til å betvile det, selv om det kan føles litt for godt til å være sant noen ganger. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #12 Del Skrevet 14. desember 2008 Menn og kvinner finner hverandre og føler kjærlighet, selvsagt gjør de det... Etter noen år går de lei hverandre. Menn svarer med å trekke seg unna, bli i forholdet, ikke si noe, og: er utro (på byen, julebord, reiser, jobb, etc.). Mannen vil ikke endre, han vil bevare: selv det som er dårlig og urimelig for hans del. Han blir. Idiot. Menn må lære seg å si i fra og å bryte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #13 Del Skrevet 14. desember 2008 Blir litt provosert av førsteposten. Du mener altså at en dame skal kunne elske en mann hemningsløst og uten tanke på seg selv et helt liv, mens menn rett og slett ikke har denne egenskapen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #14 Del Skrevet 14. desember 2008 Blir litt provosert av førsteposten. Du mener altså at en dame skal kunne elske en mann hemningsløst og uten tanke på seg selv et helt liv, mens menn rett og slett ikke har denne egenskapen? Stemmer det... hva så? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mann24 Skrevet 14. desember 2008 #15 Del Skrevet 14. desember 2008 Nei. Jeg tror ikke på det. Selv om jenta ofte sier hun elsker deg, så må mannen hele tiden stå på pinne for å vedlikeholde denne "kjærligheten". Jeg som mann må hele tiden holde meg på topp på alle områder, og være bedre enn andre mannfolk. Ellers stikker dama til noen andre fortere enn du aner. Og da sitter du der som en idiot fordi du ble forelska, og ikke bare ville bruke henne for sex. Neida. Det finnes ikke jenter som bare elsker deg for den du er. Det jenter vil ha er spenning eller noe i den dur. Så lenge mannen er spennende så elsker de ham, men så fort spenningen forsvinner så mister de følelsene. Dette er ivertfall min bitre erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herr Brun Skrevet 14. desember 2008 #16 Del Skrevet 14. desember 2008 Stemmer det... hva så? Jeg bare finner det litt absurd at dette er en evne som skulle mangle hos menn, men som er tilstede hos kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Herr Brun Skrevet 14. desember 2008 #17 Del Skrevet 14. desember 2008 Neida. Det finnes ikke jenter som bare elsker deg for den du er. Det jenter vil ha er spenning eller noe i den dur. Så lenge mannen er spennende så elsker de ham, men så fort spenningen forsvinner så mister de følelsene. Dette er ivertfall min bitre erfaring. Det blir jo som å si at det ikke finnes elefanter, for jeg har aldri sett en elefant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #18 Del Skrevet 14. desember 2008 Jeg bare finner det litt absurd at dette er en evne som skulle mangle hos menn, men som er tilstede hos kvinner. Ja, men det er jo det jeg lurer på....tror den mangler hos menn...( de er sammen med damer kun for sex, penger eller selskap ...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 14. desember 2008 #19 Del Skrevet 14. desember 2008 Ja, men det er jo det jeg lurer på....tror den mangler hos menn...( de er sammen med damer kun for sex, penger eller selskap ...) Det tror ikke jeg. Jeg tror menn kan føle ekte kjærlighet i likhet med kvinner. Det er ihvertfall min erfaring. Men om den varer livet ut, det er ikke sikkert. Da må man være bevisst og jobbe for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 14. desember 2008 #20 Del Skrevet 14. desember 2008 (endret) Ja, det tror jeg så absolutt. Jeg stoler på at min kjære snakker sant når han sier at han elsker meg. Jeg har ingen grunn til å betvile det, selv om det kan føles litt for godt til å være sant noen ganger. Mvh Yvonne er helt enig med yvonne. Den finnes ein må kanskje berre leite litt for å finne den. Når kjæresten min seier at han elsker meg så må eg jo tru det. KJærligheten har vel på ei anna side aldri vore enkel Endret 14. desember 2008 av Frk edderkopp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå