Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør din samboer som irriterer vettet av deg?

- Rydder ikke bort tallerkner og søppel fra bord i stue og kjøkken

- Setter alt av oppvask og søppel på benken istede for inn i maskin og søppelbøtte

- Går aldri ut med søpla

- Tømmer aldri oppvaskmaskinen

- Vasker aldri klær

- Henger aldri opp klær

- Legger aldri sammen klær

- Strør klær rundt omkring i huset og ikke i skittentøyskurven

- Er gjerrig

- Bruker for mye penger

- Støvsuger/vasker aldri

- Jobber for lite

- Jobber for mye

- Er for sosial

- Er for lite sosial

- Hjelper ikke til når dere har selskap

- Lager ikke middag

- Spiller for mye data

- Tar seg ikke av barna

- Lar deg ikke gjøre noe på fritiden din

Videoannonse
Annonse
Skrevet

- Rydder ikke bort tallerkner og søppel fra bord i stue og kjøkken. Det gjør han.

- Setter alt av oppvask og søppel på benken istede for inn i maskin og søppelbøtte Det gjør han.

- Går aldri ut med søpla Det gjør han og.

- Tømmer aldri oppvaskmaskinen Det gjør han like ofte som meg, om ikke oftere.

- Vasker aldri klær Jo, oftere en meg.

- Henger aldri opp klær. Det gjør han hvertfall oftere en meg.

- Legger aldri sammen klær. Det gjør han også oftere en meg.

- Strør klær rundt omkring i huset og ikke i skittentøyskurven. Nei, det er det jeg som gjør.

- Er gjerrig. Nei.

- Bruker for mye penger. Nei. det er meg det.

- Støvsuger/vasker aldri. Jo, men det gjør jeg som oftest.

- Jobber for lite. Jobber hele tiden.

- Jobber for mye. Jobber mye, men for penger til oss, så det irriterer ikke.

- Er for sosial. Det er han vel helt passe.

- Er for lite sosial. Også helt passe her.

- Hjelper ikke til når dere har selskap. Jo han dekker på, og står på.

- Lager ikke middag. Som oftest meg, men steker pannekaker.

- Spiller for mye data. Nix.

- Tar seg ikke av barna. Jo, han er veldig flink med barna.

- Lar deg ikke gjøre noe på fritiden din. Jeg gjør som jeg vil.

I vårt forhold tror jeg det er jeg som er mest irriterende :ler:

Skrevet

- Rydder ikke bort tallerkner og søppel fra bord i stue og kjøkken GJØRE DET MED GLEDE!

- Setter alt av oppvask og søppel på benken istede for inn i maskin og søppelbøtte GJØR DET MED GLEDE

- Går aldri ut med søpla GJØR DET MED GLEDE

- Tømmer aldri oppvaskmaskinen GJØR DET MED GLEDE

- Vasker aldri klær GJØR DET MED GLEDE

- Henger aldri opp klærGJØR DET MED GLEDE

- Legger aldri sammen klær GJØR DET MED GLEDE

- Strør klær rundt omkring i huset og ikke i skittentøyskurven: pÅ KURVEN, ER IKKE SÅÅ NØYE SELV, OM DET ER INNI ELLER OPPÅ!

- Er gjerrig: LANGT IFRA

- Bruker for mye penger: IKKE MER ENN NØDVENDIG, MEN VIKTIG Å UNNE SEG I NY OG NE, MEN HAN BRUKER PÅ ALLE SAMMEN, MINE BARN, SITT OG OSS

- Støvsuger/vasker aldri: JO, NÅR DET TRENGS ER DET HAN SOM GJØR

- Jobber for lite: NOPE

- Jobber for mye HHMHM, KANSKJE.. MERKER DET ER LITT MYE JA

- Er for sosial NOPE

- Er for lite sosial NOPE

- Hjelper ikke til når dere har selskap: Å JO!

- Lager ikke middag, JO, NÅR DET ER HAN SOM KOMMER HJEM FØRST

- Spiller for mye data BRUKER NESTEN ALDRI DATA HJEMME

- Tar seg ikke av barna JO, DET ER HANS SPESIALITET, DET SOM GJORDE AT JEG BLE KJENT MED HAM:)

- Lar deg ikke gjøre noe på fritiden din: JO, HAN SA JEG KAN GÅ UT, HA DET GØY FLØRTE TIL OG MED EN GANG. HAN MENER DET ER VIKTIG JEG GJØR DET SOM GJØR MEG GLAD, SÅ LENGE JEG ER ÆRLIG!

Skrevet

- Setter alt av oppvask og søppel på benken istede for inn i maskin og søppelbøtte

- Går aldri ut med søpla

- Vasker aldri klær

- Henger aldri opp klær

- Er gjerrig

- Bruker for mye penger

- Støvsuger/vasker aldri

- Jobber for lite

- Jobber for mye

- Er for sosial

- Er for lite sosial

- Lager ikke middag

- Spiller for mye data

- Tar seg ikke av barna

Kun én ting, nemlig det jeg har uthevet. Jeg har ingenting å utsette på hans utføring eller hyppighet av husarbeid. Når han jobber mye, insisterer han på å stå opp tidlig i helgene for å ta seg en time med rydding og vasking før jeg står opp. Jeg syns det er helt unødvendig, men han er umulig å stoppe når han setter seg noe fore. Han er generelt opptatt av orden, og at han kan føle at han gjør sin del.

Skrevet

Dersom noe irriterer meg, så er det jeg som eier det problemet.

Som oftest så vet man om de fleste uvanene til en partner før man flytter sammen. Og man bør jo ikke bli sammen med noen med intensjon om å forandre den personen dersom man ikke selv stiller seg helt åpen for å bli forandret tilbake.

Når det kommer til oppvask, klesvask og andre huslige sysler, så er dette bagateller så lenge det ikke blir total skjevdeling på arbeidet.

Å ikke ta seg av barna, eller at en samboer nekter meg å gjøre noe på fritiden er langt mer alvorlig, og er problemer man bør søke proff hjelp til. Eller evt forlate den man er sammen med. Man kan ikke nekte den man er sammen med å treffe venner eller å gjør andre ting man har lyst til, man er jo et fritt menneske selv om man er sammen med noen.

Det handler om å velge sine "kamper" med omhu.

Det som virkelig er viktig bør man bruke all energi på.

Det som egentlig er ubetydelig (selv om det kanskje er sinnsykt irriterende) bør man bruke energi på å overse mest mulig for ikke å skape unødig konflikt om filleting.

Skrevet

Ingenting å utsette på han. Alle de tingene du har ramset opp er ikke noe problemområde med han.

Skrevet

Klesvask er nok det eneste, men jeg irriterer meg ikke over det, han gjør nok av andre ting. Men jeg undrer meg nok over hvordan han ikke ser dette (det er det han påstår i hvert fall).

Skrevet

Som oftest så vet man om de fleste uvanene til en partner før man flytter sammen. Og man bør jo ikke bli sammen med noen med intensjon om å forandre den personen dersom man ikke selv stiller seg helt åpen for å bli forandret tilbake.

Når det kommer til oppvask, klesvask og andre huslige sysler, så er dette bagateller så lenge det ikke blir total skjevdeling på arbeidet.

Hvorfor skal du akseptere at han har uvaner, gjør ting som irriterer deg eller ikke gjør sin del av jobben i hjemmet godt nok til at begge er fornøyd??? Det er alt for mange kvinner som finner seg i at mennene deres er egostiske slendrianer som ikke ser hva som trengs å bli gjort i et hjem, og ikke enser når deres oppførsel plager livet av samboer/ ektefelle.

Skrevet
Hvorfor skal du akseptere at han har uvaner, gjør ting som irriterer deg eller ikke gjør sin del av jobben i hjemmet godt nok til at begge er fornøyd??? Det er alt for mange kvinner som finner seg i at mennene deres er egostiske slendrianer som ikke ser hva som trengs å bli gjort i et hjem, og ikke enser når deres oppførsel plager livet av samboer/ ektefelle.

Hvorfor skal menn akseptere at enkelte damer har støv på hjernen og og ikke tåler rot?

Dere må jo skjønne at menne og kvinner er forskjellig skrudd sammen,vi kan godt la oppvasken ligge 2 dager uten at det plager oss,vi kan godt la handkleet ligge på badegulvet i 2 dager før vi slenger det i skittentøykurven.

Sånn er vi bare!

Skrevet

Har ikke noen av disse problemene med min mann.

Gjest Pupsilure
Skrevet

Svar:

- Går aldri ut med søpla

- Spiller for mye data

Men det irriterer meg ikke så mye. Men alt det andre er helt ok. Det er eventuelt dette jeg kunne hatt noe å si på. Verst er dataspillingen.

Gjest Gjest_hm_*
Skrevet

En del av disse forslagene som har med husarbeid å gjøre stemmer på ham - elendig til å komme på at det trengs å vaskes opp, støvsuges, smårydding osv. Dermed blir det som oftest til at jeg vasker opp og setter i oppvaskmaskin til vanlig, så tar han seg av storrydding (jeg lager aldri mat, vasker aldri gulv og støvsuger aldri, det tar han seg av) når det jeg synes det ser for jævlig ut :P

Men vi er unge og studenter, ingen forpliktelser, så det plager meg ikke enda =) Han har sluttet å røyke for min del, og forsøker å bli flinkere til å spare penger, så da bryr det meg ikke om han ikke kommer på å legge klærne i skittentøyskurven.

Kommer nok til å kreve at han tar seg sammen når vi blir voksnere og får en mer stabil livsstil, men foreløpig er jeg bare lykkelig over at han enda blir mer og mer forelsket i meg etter to år =)

Han er dessuten utrolig flink å ta vare på meg, hente vann til meg når jeg er tørst, gjøre små tjenester, kjøre meg overalt jeg ønsker, bære ting for meg, lage mat til meg (om så bare smøre brødskiver), så han gjør absolutt opp for at han er litt rotete :rødme:

Gjest Gjest_mona_*
Skrevet

Når det kommer til oppvask, klesvask og andre huslige sysler, så er dette bagateller så lenge det ikke blir total skjevdeling på arbeidet. Å ikke ta seg av barna, eller at en samboer nekter meg å gjøre noe på fritiden er langt mer alvorlig, og er problemer man bør søke proff hjelp til. Eller evt forlate den man er sammen med. Man kan ikke nekte den man er sammen med å treffe venner eller å gjør andre ting man har lyst til, man er jo et fritt menneske selv om man er sammen med noen.

Det handler om å velge sine "kamper" med omhu.

Det som virkelig er viktig bør man bruke all energi på.

Det som egentlig er ubetydelig (selv om det kanskje er sinnsykt irriterende) bør man bruke energi på å overse mest mulig for ikke å skape unødig konflikt om filleting.

Det tror jeg er viktig også, det er mange som er opptatt av at alt skal være 100% likedelt, og det går ikke ann, da må man jo skrive liste for hver enkelt lille ting! Alt i alt så gjør jeg og mannen ganske likt, selv om han ALDRI går ut med søpla eller tar ut av oppvaskmaskinen, men han gjør andre ting, som f.eks ALLTID bære inn mine tallerkner og glass og setter inn i maskinen :)

Skrevet

Kunne ikke plukke ut noen av de punktene. Han er kjempeflink til å hjelpe til og veldig behagelig å bo sammen med.

Han kunne kanskje av og til være bittelitt mer sosial ;)

Skrevet

Han jobber litt for mye og kunne av og til være litt mer sosial, men disse to henger selvsagt sammen, da jobben gjør at han har lite fritid. Han er veldig utadvent og sosial egentlg, men har nå tatt på seg for mye arbeid desverre. Men han har også insett dette selv og skal forandre på dette til våren.

Skrevet

Jøss, her var det mange perfekte forhold.. Dere som ikke irriterer dere over noe, lenge har dere vært sammen?

Skrevet

Hmm... Det eneste er vel at han spiller for mye data. :gjeiper: Han er egentlig ganske flink med husarbeid og slikt.

Skrevet
Jøss, her var det mange perfekte forhold.. Dere som ikke irriterer dere over noe, lenge har dere vært sammen?

Vi som sier vi ikke irriterer oss over noe, svarer ut i fra listen over da. Jeg var en av dem som svarte at det bare var at han jobbet mye som var irriterende, fordi ingenting annet på listen stemmer for ham. Vi har vært sammen i syv åt.

Men det er klart, han har andre irriterende sider som ikke står der oppe da. Slik som at han er dårlig til å kommunisere, og heller går å bærer på ting helt til det en dag topper seg i en krangel for ingenting. Han er litt materialistisk og er ikke flink til å være med meg på ting som han ikke har lyst til selv (eksempelvis på konserter, forestillinger etc. som han selv ikke har lyst å se), og han takler dårlig stress og tar for mye inn over seg.

Skrevet (endret)

- Går aldri ut med søpla

- Vasker aldri klær

- Henger aldri opp klær

- Er gjerrig

- Bruker for mye penger

- Støvsuger/vasker aldri

- Jobber for lite

-Jobber for mye

- Er for sosial

- Er for lite sosial

- Lager ikke middag

- Spiller for mye data

- Tar seg ikke av barna

Det irriterer meg ikke, om ike jeg er i det gretne hjørnet. Jeg vet jo at han er slik..han har alltid vært slik..

Klær rører han bare ikke. Han prøver å skjerpe seg med å sette ting inn i opvaskmaskinen. Og han prøver å skjerpe seg med å legge skittentøy i dunken, men sikkert mest fordi alt som ikke ligger i duken anses som rent av meg og havner tilbake i skapet :lur: Nettopp begynt med det - og det var effektivt!

han jobber mye *sukk* og det går ut over det sosiale, også fordi han blir så sliten.

Vi har jobbet med forholdet vårt, og det er så mye annet som er blitt bedere - så noe må man bare lære seg å leve med. Jeg har da mine ting/uvaner jeg og.

F.eks hvem :

måker snø

skifter dekk

klipper gresset

bærer de tyngste tingene

*kommer ikke på mere i farten*

alt dette gjør han , og ikke jeg :sjenert:

Endret av camilla*
Skrevet

Alle menn er ikke slasker, og det trenger ikke å si noe om hvor "perfekt" forholdet er. Jeg antar dessuten at det fins flere irritasjonsmomenter rundt omkring enn de som går på husarbeid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...