Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss si at man har en annonse ute på f.eks finn.no og har lagt ut f.eks. en sofa til 1000 kr. Så får man en kjøper og avtaler salget.

Hva hvis man da får en kjøper nummer to som sier at de betaler 1500, hvis de får den istedet. Hva gjør dere da? Selger til nr 1 eller nr 2?

Vil jo selvsagt ha mest mulig penger, men syns det er vanskelig å gå tilbake på noe man allerede har avtalt med en.

Hva ville du gjort i en sånn situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville solgt til den du allerede har solgt den til, for jeg ville likt å bli behandlet på samme måte selv.

Du har jo sovet den vekk allerede, og da blir det feil å plutselig si at de ikke skal få den likevel.

Skrevet

Hvis henting er avtalt synes jeg ikke at man skal ta det høyeste budet. Men om det er en uklar avtale om at de kanskje kommer å henter den så hadde jeg kalrt gått for det høyeste budet.

Skrevet
La oss si at man har en annonse ute på f.eks finn.no og har lagt ut f.eks. en sofa til 1000 kr. Så får man en kjøper og avtaler salget.

Hva hvis man da får en kjøper nummer to som sier at de betaler 1500, hvis de får den istedet. Hva gjør dere da? Selger til nr 1 eller nr 2?

Vil jo selvsagt ha mest mulig penger, men syns det er vanskelig å gå tilbake på noe man allerede har avtalt med en.

Har du satt prisen til kr 1000,- så ER prisen kr 1000,-.

En avtale er en avtale!

Hadde du derimot satt "høyeste bud over kr 1000,-", men selv da bør du ikke gått tilbake på en avtale om å selge den for td. 1200,- selv om du senere får et høyere bud.

Skrevet

Er avtale inngått, så er avtale inngått. Punktum.

Skrevet

Det er juridisk bindende om du har avtalt et salg med noen. Spiller ingen rolle om dette kun er gjort muntlig. Du er nok bundet av den første avtalen.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt greia med "høyeste bud" på finn.no. Der setter man jo en pris man vil ha og enten er varen solgt eller så er den ikke det.

Har registrert noen annonser som skriver at de selger til "høystbydende" eller "høyeste bud over xxx kr". Da gidder jeg ikke å ringe selv om varen skulle være interessant.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...