Nilla Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 Hei! Jeg går og teller ned dager til jeg skal til legen og "legge fram" mine problemer med å bli gravid. Jeg har ustabil syklus, og jeg har lest her inne at dersom man ikke har eggløsning, så vil blødningen gjerne komme noen dager senere enn antatt. Det høres jo ut som noe som KAN stemme med meg da... Høres ut som om man da kan få en Pergo-kur(heter det kur??) Hvordan fungerer det? Har aldri hørt om det før jeg... Dessuten regner jeg med å få høre at jeg må gjøre noe med og begynne å før jeg kan bli Håper bare ikke at det er alt jeg får beskjed om... Det er vanskelig å gå ned i vekt! Har strevd med vekta i så mange år at det er ikke gjort over natta å få gjort noe med den. Har hørt at det er vektgrense for IVF, hva er grensene? Hvordan ellers er det overvekt kan spille inn på fertiliteten? Ble masse spørsmål dette, men etter at jeg fikk tatt telefonen og bestilt den fryktede legetimen popper det opp spørsmål i hodet mitt hele tida. Håper dere "medprøvere" har litt tålmodighet med meg og kan gi noen svar.
Gjest Deception Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Jeg mener å ha lest at dersom du ofte har lengre sykluser enn 35 dager, er det en viss sjanse for at du ikke har eggløsning i de syklusene, men jeg vet ikke helt om jeg tror på det selv. Ellers er vel vektgrensen for ivf ved BMI=30, men det kan hende det forekommer en viss variasjon der.
^^Sunny^^ Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 Høres ut som om man da kan få en Pergo-kur(heter det kur??) Hvordan fungerer det? Har aldri hørt om det før jeg... Pergotime hjelper til med å modne frem egg, dersom kroppen har problemer med det selv.. Mange har blitt ved hjelp av pergotime, men hos andre fungerer ikke kuren optimalt.. Det er større sjangser for tvillinger/trillinger ved bruk av pergotime.. Håper det går bra på legetimen din
Gjest Gjest Skrevet 15. desember 2008 #4 Skrevet 15. desember 2008 BMI over 32/33 har jeg hørt at flere av de offentlige klinikkene har, de private har ofte ingen grense. Uregelmessige eller lange sykluser er ofte uten EL. Hvis du i tillegg sliter med overvekt og det er vanskelig å gå ned i vekt skal du ikke bli overasket hvis legen sier du kanskje har PCOS.
Nilla Skrevet 15. desember 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2008 Nå har jeg lest en artikkel om PCOS på lommelegen.no, og jeg har alle symptomene som er ramset opp der! Det trenger jo ikke å bety noe, men det fikk meg til å undres ja. Blir spennende med legetimen på torsdag...!
KnockedUp Skrevet 15. desember 2008 #6 Skrevet 15. desember 2008 BMI-grensen er mellom 30 og 35. Jeg trodde dette gjaldt de private klinikkene også, men er ikke sikker. Pergo kan du få uansett vekt hvis det viser seg at du har et eggløsningsproblem. Vet ikke hvordan overvekt påvirker fruktbarheten, men kjenner til et eksempel i nær familie der de har prøvd i over halvannet år uten noe resultat, og etter at hun la seg i hardtrening har de blitt gravide to ganger i løpet av få måneder (mista første gangen). Så jeg tror absolutt det har noe å si. Denne jenta er fortsatt ganske overvektig, så det er nok like mye endring i mat-/ og treningsvaner som virker positivt inn. Mener å ha hørt at det også kan bedre symptomene på PCO/PCOS.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå