Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært singel siden april, og ble sammen med en ny i september/oktober. Det var vel i teorien for tidlig, men det sa "pang" og jeg føler virkelig at han er noe for meg. Vi passer godt sammen og jeg trives sammen med han. Eneste problemet er at han pendler...hjemme ei uke og borte i to.. Jeg sa til han før vi ble sammen at jeg ALDRI kunne tenkt meg å være sammen med en som pendler, det er bare ikke noe for meg. Det har jeg alltid følt. Jeg ønsker en som er der i hverdagen, og ikke å leve som singel i to uker av gangen.

Jeg var vel dum som ble sammen med han, men det føltes bare så rett. Men nå kjenner jeg virkelig at det ikke er en situasjon jeg ønsker, samtidig vil jeg absolutt ikke miste han.. Om jeg virkelig er glad i han, så holder jeg vel ut uansett? eller? Jeg er forvirret, og deprimert nå. Vi snakker mye på telefonen, men jeg føler allikavel at vi ikke blir kjent på helt riktig måte der. Vi er mye sammen når han er hjemme, og han føles så rett for meg, men jeg takler ikke dette...

Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver her, eller om noen kan svare, men vil gjerne høre om andre tanker/erfaringer rundt dette. Jeg savner det gode humøret mitt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har vert i eit avstandsforhold i ca 4 år (og det var sånn at vi såg kvarandre omtrent ei helg i mnd og i feriar). Det var travelt følelsesmessig, men han var verdt det! No bur vi endelig ilag, og skal gifte oss. Men poenget er at det er verdt å vente på. No er jo ikkje du i samme situasjon, og kan skjønne at det kan vere kjedelig å ha det sånn heile livet. Men om det berre er for ein periode/nokre år, og du føler at han er "den rette" for deg, så ville eg bitt tenna sammen og nytt veka han er heime... :)

Skrevet

skjønner veldig godt hvordan du har det! Er sammen med en som pendler jeg også...borte 2 uker og hjemme 2 uker. Er fryktelig når han drar og jeg har tenkt mye på om jeg kan leve med å ha det sånn. Men på den andre siden så er han sååå fantastisk og vi har det så bra sammen!!! Og kanskje man setter enda mere pris på hverandre når man ikke ser hverandre hele tiden...og tar mere vare på hverandre.. Og hvordan kan man gi slipp på noe som føles så bra? Man blir vel på en måte vant til å være aleine når han er borte... etter hvert kanskje..?

Skrevet

Er en type "pendler" selv. Eller det er mer avstandsforhold kanskje. Har vært sammen med typen siden Juli, og da bodde vi så og si sammen. Mens da skolen begynte i høst måtte jeg til et annet land og studere. Vi ses ca en langhelg eller mer pr mnd og i ferien.

Men jeg synes ikke det er noe negativt med det, men iblandt når jeg føler meg skikkelig nede da er det kjipt, men ellers greit.

Syns det gir meg litt mer spenning i forholdet vårt enn de forholdene jeg hadde da jeg bare bodde i Norge, og føler at forelskeslen nesten blir forlenget eller noe. Så har vi alltid noe å snakke om når vi ses! Noe som sikkert ikke hadde vært tilfellet om vi hadde hatt identiske liv med like venner etc. Men alt er jo individuelt!

Tror det er viktig at du holder deg opptatt så du ikke driver og tenker på din kjære hele tiden. Du må såklart veie opp om du føler han er verdt bryet:-)

Lykke til!

Skrevet

typen min jobber i utlandet, og han er borte en måned om gangen og hjemme en måned.. og det er mye lengre enn et par uker. Men uansett så går det seg til. og jeg tror at d kan være sunt for forholdet når man er litt fra hverandre, få litt tid til seg selv og pleie forholdet, holde oppe spenningen. Vi er like forelsket når vi møtes igjen... Men d er selvsagt både ulemper som fordeler.. men for en periode går det.. ijaffal for min del.. =)

Gjest Pendlegjest.
Skrevet

Jeg hadde vært sammen med kjæresten min i et år da jeg flyttet fra han for å gå på skole, da var han 17 og jeg 16. Jeg bodde på skolen i ti måneder, og etter dette flyttet jeg inn i en hybel i hjembyen vår. Da pendlet han i halvannet år mellom hybelen og jobben, 3 uker på og 1 uke av, og man-tors borte - tors-søndag hjemme.

Det var tøft, delvis forjævlig, men virkelig verdt det.

Nå har vi bodd "ordentlig" sammen i halvannet år ^^

Skrevet

Skulle anta at pendlerlivsstilen forutsetter utroskap. Dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...