Gjest Anonymous Skrevet 20. juni 2003 #1 Del Skrevet 20. juni 2003 Akkurat nå jobber jeg som vikar, det vil si som ekstravakt. Hvis jeg er syk, jeg får betalt bare for de dagene som jeg har selv skrevet meg opp på. Ellers får jeg ikke noe, for jeg er ikke fast ansatte, gå ikke på turnus eller noe sånn. Har slitet med psykiske problemer i mange år og nå har jeg fått tilbud på dagpoliklinikk. Det går ut over 4 måneder, og skal være 4 dager hver uke, fra kl.9 til kl.15 eller noe lignede. Tydeligvis kan jeg ikke forsett med å jobber samtidig. Vi sliter som familien økonomisk, og jeg er så redd hvordan jeg kan får det til hvis jeg takket ja til denne dag tilbud på psykiatriske dagpoliklinikk. Problemet er som jeg forstår det nå, at jeg har ikke rett til sykepenger. Jeg synes det er utrolig dumt siden jeg har jo jobbet siden November 2002, opp til 4 dager per uker, det vil si 16 dager per måneder. Vet noen om det kan være aktuelt med dagpenger f. eks? Eller noe annen form økonomiske støtte for denne tid periode? Tusen takk på forhand. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milo Minderbinder Skrevet 10. juli 2003 #2 Del Skrevet 10. juli 2003 Jeg undres om du ikke har et visst krav på sykepenger all den tid du faktisk har satt av tid til å gå på jobb i utgangspunktet. Er litt usikker. Kanskje du bør melde deg inn i et fagforbund......for eksempel kommuneforbundet, eller i det minste spørre dem? Milo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gurimalla Skrevet 11. juli 2003 #3 Del Skrevet 11. juli 2003 Det høres ut som om sykepenger er det riktige for deg. Dagpenger skal man jo bare få hvis man er reell arbeidssøker. Hvis du har jobbet 16 dager i mnd i snitt siden november er det sannsynlig at syepengene dine vil bli beregnet etter dette. Det er ikke noe krav at du skal ha skrevet deg opp fire mnd i forveien. Du skal dokumentere et inntektstap og dersom det er sannsynlig at du ville fortsatt å jobbe 16 dager i mnd vil du ha rett til sykepenger. Da det ikke er noe krav om fast ansettelse for å få rett til sykepenger. Ring trygdekontoret, de kan gi et mer presist svar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå