Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst å pynte juletre i helgen men er kansje litt tidlig. Er det noen andre som pynter treet så tidlig. Vi skal ikke være hjem før i slutten i romjul så har lyst å kose meg med julen før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillejulaften. Kan ikke ha jul i huset mange dager før jul. Det blir jo bare helt feil. ;)

Skrevet

Lillejulaften her også. Er jo så koselig å våkne opp på julaften, tenne juletreet og se på all pynten rundt om i huset (som også ble satt opp dagen før). Bare ta inn julestemninga. Elsker det. Åå, nå gleder jeg meg til jul kjenner jeg. :rødme:

Skrevet

Vanligvis lille julaften, men hvis vi skulle bort i selve romjulen ville jeg nok også pyntet litt tidligere :)

Skrevet

Pynt når det passer deg du :)

Tror nok de fleste pynter lillejulaftenen, men du står jo helt fritt. Skjønner godt at du gjerne vil ha litt glede av juletreet siden dere skal bort i romjula

Gjest Gjest (TS)
Skrevet
:) Ja koselig å pynte tre på lillejulaften og komme inn i stuen på julaften og se det står der i all sin prakt. Jeg tror jeg pynter treet til uken jeg og koser oss til helgen med jul :jepp:
Skrevet

Vi kjøper juletre noen dager i forveien. Ikke tidligere enn 18.-19.-20., da. Tar med treet inn, og så får barna gå bananas med julepynten :ler: Det blir ikke det mest estetisk vakre resultatet, men et overlesset juletre med glitteret på halv tolv har sin sjarm det også, hehe.

Siden vi har pleid å gjøre det sånn, tror jeg barna ville blitt direkte skuffet dersom jeg kjøpte og pyntet alene natt til julaften. Og selv vil jeg også ha treet i hus litt tidlig, jul er nemlig mye mer stas før julaften enn etterpå, synes jeg, så jeg vil nyte følelsen så lenge som mulig...

Synes du skal pynte akkurat når det passer deg og du har lyst! :Nikke:

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Vi kjøper juletre noen dager i forveien. Ikke tidligere enn 18.-19.-20., da. Tar med treet inn, og så får barna gå bananas med julepynten :ler: Det blir ikke det mest estetisk vakre resultatet, men et overlesset juletre med glitteret på halv tolv har sin sjarm det også, hehe.

Siden vi har pleid å gjøre det sånn, tror jeg barna ville blitt direkte skuffet dersom jeg kjøpte og pyntet alene natt til julaften. Og selv vil jeg også ha treet i hus litt tidlig, jul er nemlig mye mer stas før julaften enn etterpå, synes jeg, så jeg vil nyte følelsen så lenge som mulig...

Synes du skal pynte akkurat når det passer deg og du har lyst! :Nikke:

Er det noe som har sagt at ikke barna er med på å pynte da?

--

Her kjøpes juletreet i good tid, men det står ute i frosten til bittelillejulaften. Da tas det inn i yttergangen, sånn at ikke det får sjokk av å komme rett inn i varmen. På lillejulaften tas det inn i stua om morgenen, også pynter vi på kvelden :)

Skrevet
Er det noe som har sagt at ikke barna er med på å pynte da?

Nei, men jeg vet om mange som gjør det på den måten, at treet pyntes "i hemmelighet" på lille julaften. Derfor nevnte jeg det, uten referanse til noen som helst. ;)

Skrevet

Og jeg er helt vill, som pynta juletreet for en uke siden :bond:

Gjest Pupsilure
Skrevet

Jeg er vel enda galere, for jeg pyntet det 1 desember :ler: Syntes det blir for mye styr å skulle ta frem og pynte treet for bare å ha det oppe en ukes tid. Og vi har ikke så mye julepynt ellers :sjenert:

Skrevet

I år skal vi pynte d 22. des ettersom vi reiser bort tidlig lille julaften og blir borte til 2. juledag. :)

Skrevet
Jeg er vel enda galere, for jeg pyntet det 1 desember :ler: Syntes det blir for mye styr å skulle ta frem og pynte treet for bare å ha det oppe en ukes tid. Og vi har ikke så mye julepynt ellers :sjenert:

:hoppe: kjekt at det er flere av oss! Vi har ikke så mye julepynt ellers heller og jeg syns juletreet er så koselig :nigo:

Gjest Pupsilure
Skrevet
:hoppe: kjekt at det er flere av oss! Vi har ikke så mye julepynt ellers heller og jeg syns juletreet er så koselig :nigo:

Mamma trodde jeg hadde blitt helt gal :ler: Men jeg syntes det var smart jeg, så det er min nye tradiasjon. Juletreet skal frem 1. desember :fnise: Jeg skjønner at det kan være upraktisk med levende trær, men når jeg uansett har plastikk-tre, er det vel bare hyggelig å ta det frem tidlig :nissegutt:

Skrevet

Vi har har også pyntet treet, det gjorde vi første søndag i advent. :hoppe:

Bare elsker julen og synes det er så fint med juletre og julepynt i huset.

Vi reiser også bort to uker i julen så må jo nesten pynte treet tidlig eller droppe det helt og da var jo ikke valget vanskelig... :nisse:

Gjest Pia 30.08.08
Skrevet
Nei, men jeg vet om mange som gjør det på den måten, at treet pyntes "i hemmelighet" på lille julaften. Derfor nevnte jeg det, uten referanse til noen som helst. ;)

Okei :) Så ut som du mente at de som pyntet på lillejulaften ikke involverte barna skjønner du :tre:

Skrevet

Jeg har alt satt det opp og pyntet det :) Første året jeg har juletre hjemme hos meg selv, så når jeg først hadde vært ute og kjøpt alt sammen, MÅTTE jeg bare prøve det. Men det skal faktisk bli min nye tradisjon og sette det opp i begynnelsen av desember. Hvorfor sette det opp tett inntil julaften bare for å ha det opp ei uke?

Skrevet

Bruker Lillejulaften vi..

Blir ikke så spesielt vis du tar det opp uker før julaften

da blir man litt lei det...

Skrevet

I år skal vi pynte det den 19. Hjemmefra pleide vi å pynte det en uke før, så jeg ble skikkelig trist da samboeren min fortalte at han var vant til å pynte det lille julaften, og at sånn skulle det være.

Etter at vi har vært sammen noen år, har han derimot skiftet mening. Det er jo mye mer koselig å ha juletre en stund før julaften for å komme i stemning, enn å ha det til lenge etter julaften, når man egentlig begynner å bli lei jul! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...