Gå til innhold

Farge sminke og neglelakk til grønn kjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld skal jeg gå med en grønn (mellomfarge), stroppeløs kort kjole. Sorte tights som er blanke/skimmer i, sort bolero og sorte pumps.

Siden kjolen er av bomull og litt "kjedelig" må jeg sprite opp resten...............

Av smykker har jeg valgt "diamanter" mellomstore øredobber og et smykke med ett lite "diamant" annheng. Kansje en ring og et armbånd? alt i blanke matchende stener

Så var det sminken - siden jeg ikke eier et grønt plagg fra før er jeg lost!

Har brune øyne og brunt hår....

Også var det farge på neglelakk - vil jo ikke se ut som et juletre heller!!!

Kan noen gi meg tips på øyenskygge og neglelakk?

Pumpsene har åpen tå også...........

Skrevet
I kveld skal jeg gå med en grønn (mellomfarge), stroppeløs kort kjole. Sorte tights som er blanke/skimmer i, sort bolero og sorte pumps.

Siden kjolen er av bomull og litt "kjedelig" må jeg sprite opp resten...............

Av smykker har jeg valgt "diamanter" mellomstore øredobber og et smykke med ett lite "diamant" annheng. Kansje en ring og et armbånd? alt i blanke matchende stener

Så var det sminken - siden jeg ikke eier et grønt plagg fra før er jeg lost!

Har brune øyne og brunt hår....

Også var det farge på neglelakk - vil jo ikke se ut som et juletre heller!!!

Kan noen gi meg tips på øyenskygge og neglelakk?

Pumpsene har åpen tå også...........

Hei:)

Høres fint ut det du skal ha på deg ikveld:)

Hvis det var meg, ville jeg kanskje bare gått for diamantøredobber og gjerne en matchende ring til. Eller bare armbåndet. Liker ikke for mye stæsj på en gang.

Brune øyne og brunt hår, da er vel grønn øyeskygge kledelig? Har en venninne som ser så forbanna bra ut med den grønne øyeskyggen. Ellers ville jeg vel gått for en brun øyeskygge. Jeg er litt mer safe.

Negllakken da. Det var kanskje litt værre. Hva med en mørk farge?

Jaja, ikke mye til hjelp men... :sjenert:

Gjest Deception
Skrevet

Jeg ville ikke brukt grønn øyeskygge til grønn kjole, med mindre det er hensikten å se ut som noe fra 80-tallet. Generelt synes jeg det er en dårlig ide å matche øyeskyggen til klærne. Jeg ville heller gått for litt nøytral øyensminke, kanskje i beige og bruntoner, gjerne med litt skimmer, og kanskje sote den ut litt.

Når det gjelder neglelakk, er jeg inkompetent. :ler:

Skrevet
Hei:)

Høres fint ut det du skal ha på deg ikveld:)

Hvis det var meg, ville jeg kanskje bare gått for diamantøredobber og gjerne en matchende ring til. Eller bare armbåndet. Liker ikke for mye stæsj på en gang.

Brune øyne og brunt hår, da er vel grønn øyeskygge kledelig? Har en venninne som ser så forbanna bra ut med den grønne øyeskyggen. Ellers ville jeg vel gått for en brun øyeskygge. Jeg er litt mer safe.

Negllakken da. Det var kanskje litt værre. Hva med en mørk farge?

Jaja, ikke mye til hjelp men... :sjenert:

Alt er bedre en ingenting,

ei venninne mente jeg kunne gå med sort neglelakk (den jeg har er det litt småskimmer i)......

Av person er jeg litt rocka, så håret som er mellomlang, klippet opp skal rettes og tuppene bøyes utover......

Skrevet
Jeg ville ikke brukt grønn øyeskygge til grønn kjole, med mindre det er hensikten å se ut som noe fra 80-tallet. Generelt synes jeg det er en dårlig ide å matche øyeskyggen til klærne. Jeg ville heller gått for litt nøytral øyensminke, kanskje i beige og bruntoner, gjerne med litt skimmer, og kanskje sote den ut litt.

Når det gjelder neglelakk, er jeg inkompetent. :ler:

Har og hørt dette....

Men uansett må jeg sminke meg slik at øynene kommer godt frem, mine fineste trekk i fjeset mitt.......... Må gå for nøytral lippgloss da leppene er små/tynne............

Sotet i sort og grått/sølv med litt hvit i øyenkroken?

hm....

Skrevet

Når det gjelder smykkene, vet jeg jo ikke hvordan de ser ut, men det høres nesten litt kjedelig ut. Min regel er at om jeg både kan bruke øredobber, smykker, armbånd og ring uten å se ut som et juletre, er smykkene for kjedelige. Når jeg skal pynte meg, og klærne i seg selv ikke gjør veldig mye ut av seg, vil jeg heller ha litt iøyefallende smykker. Og da gjerne enten store øredobber eller smykke, og enten armbånd eller ringer (men da gjerne øredobber og armbånd sammen f.eks.). Jeg syns dessuten det er morsommere med smykker som bryter litt med hverandre (samtidig som det ser ut som det er en tanke bak), og jeg er mao. ikke glad i å bruke smykker sammen som ser ut som de er en del av et smykkesett. Men det er min smak da, og smaken er som kjent som baken.

Jeg er også enig med Deception i at jeg ikke ville brukt grønn øyenskygge, hvertfall ikke hvis den er ordentlig grønn. Siden resten av antrekket går i svart, tenker jeg at det kunne vært fint med sotede øyne med mørkegrå øyenskygge.

Jeg vet ikke akkurat hvordan kjolens grønnfarge er, men når det gjelder neglelakk, er det jo mye forskjellig man kan bruke. F.eks. helt mørke negler i en plommefarge, eller knallrøde (hvis det passer nyansen på kjolen) eller mørkerøde. Eller helt nøytrale beigerosa.

Skrevet
Alt er bedre en ingenting,

ei venninne mente jeg kunne gå med sort neglelakk (den jeg har er det litt småskimmer i)......

Av person er jeg litt rocka, så håret som er mellomlang, klippet opp skal rettes og tuppene bøyes utover......

Ja, hvorfor ikke svart negllakk?

Skrevet
Kjolen matcher denne farge:

http://cgi.ebay.com/Green-White-CZ-Gold-EP...%3A1%7C294%3A50

Hm... jeg syntes det er tøft med knall røde lepper og knall negler,,,, men mine lepper er så små :(

Jeg bruker nesten bare rød negllakk om dagen, men jeg liker ikke den røde leppestiften. Derimot bruker jeg gloss, f.eks. Superbalm #02 Rasberry fra Clinique, som gir rød/rosa transparent resultat. Det passer fint sammen, og det blir ikke for mye.

Skrevet
Kjolen matcher denne farge:

http://cgi.ebay.com/Green-White-CZ-Gold-EP...%3A1%7C294%3A50

Hm... jeg syntes det er tøft med knall røde lepper og knall negler,,,, men mine lepper er så små :(

Må det være noe hinder for å bruke rød leppestift? Eller, du kan gjøre som laperla foreslår, å bruke rød lipgloss i stedet for leppestift, sånn at det ikke blir så stramt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...