Gjest Cederic Rueben Skrevet 13. desember 2008 #1 Skrevet 13. desember 2008 La oss si helt hypoteitsk la meg understreket ordet HYPOTETISK Slik at dere forstår at dette er et hypotetisk spørsmål La oss si at man hadde greid og bevise at Gud eksisterte og at dette bevise var 100% sikkert. Ville dere da trodd det ? La meg igjen understreke at dette spørsmål er et hypotetisk spørsmål
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2008 #2 Skrevet 13. desember 2008 Da ville jeg byttet min ateisme med deisme, men for at jeg skal bevege meg over i teismens verden må jeg også få bevist hvilke(n) gud(er) som eksisterer.
Gjest Gjest Skrevet 13. desember 2008 #3 Skrevet 13. desember 2008 Det spørs hvilke bevis det dreier seg om. Kristne hevder jo at bibeltekster, anekdoter og personlig overbevisning er bevis nok.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 14. desember 2008 #4 Skrevet 14. desember 2008 Det er bevisst for lenge siden at Guds kjærlighet er stor og sterk og eksisterer, jeg vil da tro at Gud eksisterer, om enn ikke slik vi hadde tenkt oss. Ikke sittende i en sky på himmelen, men rundt oss, i oss, i alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå