Gå til innhold

Bordkort

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen, hjelp meg med dette,- skriver man etternavn på bordkort???? Vi har tre Tommy, tre Marte osv. Eller skal vi f.eks skrive Marte N., Marte S. etc????

Jeg får ikke bestemt meg. I tillegg så er det en del familieoppbrudd ute og går, så jeg er sannelig ikke sikker på hva de heter til etternavn lenger...

Jeg kan jo f.eks skrive en bordplan med etternavn og så bare ha fornavn på kortene?! Hva synes dere er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Marte N. og Marte S. ville jeg gått for.

Virker så formelt med etternavn.

(Hvis de da ikke har etternavn på samme forbokstav... :D )

Skrevet

Hei!! Kun fornavn på bordkort, vi har også flere med samme navn. Skriver da forbokstaven i etternavnet på bordplanen og på bordkortet. Enig med at det ellers blir for formelt.

Skrevet

Har tre tanter jeg, og alle heter Turid. Og de har alle etternavn som starter på H... Så hos oss blir det tre bordkort med "Tante Turid", men alle skjønner ut fra bordkavaleren hvem som skal hvor. Har også noen andre gjester som har samme fornavn, da blir det Marit L. og Marit D. på bordkortene. Vi splitter ikke par, så det burde uansett være greit for folk å finne ut hvem som skal sitte hvor. Regner med at vi lager en bordplan til å henge på veggen eller noe, og en som vi legger i alle sangheftene. Her kommer vi til å skrive fulle etternavn, slik at folk lettere kan forstå hvem som er hvem. Man er ofte litt nyskjerrig på hvem de andre gjestene er, alle kjenner hverandre ikke fra før...

Skrevet

Hei!

Jeg ville gått for Marte N og Marte S

Koz..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...