Gå til innhold

Om damer som pynter på sine historier

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Tom_*
Skrevet

Mine erfaringer med damer er at de kan fortelle om seg selv på en måte som best passer sammen med den moralen de påstår å følge. Jeg har vært overbevist om at enkelte ikke føler at de lyver. Det verste er at flere ubehagelige opplevelser har kommet der kvinnen har vært den aktive og selv ønsket å snakke om et tema. Jeg kan gi dere ett eksempel der flere (og kanskje jeg også kan si at de enkeltvis ikke var så grove) løgner (pynting?) ble avslørt ved en tilfeldighet.

Dame midt i tredveårene, skilt og singel i to år. Så kom vi sammen. I løpet av noen måneder der vi ved forskjellige anledninger snakket om et tema og hun sa sin mening, belyste hun denne med opplysninger om seg selv.

Om ONS - hun ble kvalm av sånne mennesker og kunne aldri drømt om sånn i voksen alder. Det hadde aldri skjedd.

Om utroskap: Menn var litt enkle, så kvinnene hadde et ekstra ansvar. Det hadde alltid vært heeelt uaktuelt for henne å rote med en gift mann og aldri skjedd.

Om oralsex: Hun hadde aldri gjort dette før forholdet var godt etablert, og kunne ikke fatte at jenter kunne gjøre sånt etter noen timers bekjentskap.

Hun fortalte om et relativt kortvarig forhold de siste par årene med en (ikke navngitt) kjendis. Det ble slutt fordi han var kjedelig privat og dessuten snuste hvitt pulver i nesen. Dette var svar på mitt spørsmål om hun ønsket å fortelle om sitt forhold til menn etter hun ble skilt.

Ved en senere anledning forsnakket hun seg og røpet navnet på denne kjendisen. Jeg spurte da om han ikke var gift da. Formelt, svarte hun...men de bodde ikke sammen. Noe mer du vil fortelle, spurte jeg. Nei, svarte hun og avsluttet samtalen.

Så kommer tilfeldigheten: Jeg var ute med en singel kamerat og han ble invitert med en dame (jeg fikk være med) på et større nachspiel der det var flere kjendiser, blandt annet min kjærestes eks. Ut på natten kom jeg i prat med denne mannen og fortalte jeg "kjente" en dame han hadde vært sammen med for et års tid siden. Han grublet lenge (var også dritings) på navnet og sier så: Å hun ja, men det var jo bare en blow job i stuen...hun ville ikke inn på soverommet da hun visste at min kone bare var borte på en spillejobb den helgen....har du også fått deg noe, eller....

Jeg spurte henne flere ganger om hun kunne fortelle litt mer utfyllende om dette forholdet, men da ble hun sint eller manipulerende. Brukte faguttrykk fra psykiatrien (jobben) for å beskrive mine tendenser.

Så røpet jeg denne samtalen med kjendisen og hun måtte bekrefte at dette stemte. Men tror dere hun tok dette like alvorlig som meg? Jeg mistet faktisk helt respekten for henne - og det verste er at ærligheten/den sanne historien ikke i det hele tatt hadde påvirket mitt syn på henne i negativ retning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du vil med dette egentlig? :klø:

Skrevet

Det er bra dumt å lyge sånn der da! Hvis det er sånn at hun skammet seg over det, kunne hun ha sagt at hun har gjort ting hun ikke er så veldig stolt over, og har lært av sine feil.

I alle fall ikke løyet om en sånn fillesak (i mine øyne) som det der. Hva så om hun har gitt en kjendig en blowjob i stua? :) Greit nok, det er forkastelig med tanke på kona, men ærlig talt, hun har ikke voldtatt noen akkurat.

Selv er jeg ganske åpen om min seksuelle fortid. Jeg innrømmer lett at jeg hadde en periode hvor jeg var noe løs på tråden, men sier da i samme slengen at etter hvert innså jeg hva det var for noe tøv jeg drev på med, og bestemte meg for å skjerpe meg.

Det står mye mer respekt av at man er ærlig om ting, og evt. poengterer at man har lært av sine feil, enn å lyge så det renner av deg, slik at du blir avslørt etter hvert.

Skjønner godt du føler som du gjør. Men snakk heller med henne, for å finne ut av årsaken. Hvis det rett og slett er at hun skammer seg veldig, så bør du vel ha litt forståelse og empati for henne. :)

Gjest Gjest_Tom_*
Skrevet
Hva er det du vil med dette egentlig? :klø:

Beklager hvis jeg ikke var tydelig nok for deg. Jeg kunne selvfølgelig kommet med et tydelig spørsmål om hva andre mener eller jeg kunne droppet min egen historie og kun skrevet generelt om temaet. Nå er det vanlig her på forumet at folk fortellerer en historie (og det kan være positivt å skrive om vonde opplevelser) uten å bli møtt med slike diffuse spørsmål som implisitt sier at jeg ikke klarer å formidle et poeng.

Hvis du lurer på hvor jeg vil med innlegget mitt, så er det bare å lese overskriften og første avsnitt på nytt. Der ligger føringen i innlegget som senere blir belyst med eksempel som jeg synes var såpass spesielt at jeg valgte å fortelle denne historien.

Jeg påstår at kvinner har en tendens til å pynte på sine historier - og altså, dette er mine erfaringer. Samtidig viser jeg med mitt eksempel hvor ødeleggende dette kan bli for tilliten til sin partner.

Klarere nå?

Samtidig etterlyser jeg andres erfaringer og kommentarer.

Skrevet

Jeg tror ikke det er vanlig å pynte på historiene sine i en slik grad som hun har gjort. Det viste seg jo også å ikke være så smart, og det tror jeg de fleste tenker på før de begynner å pynte på historien. Som det ble sagt ovenfor er det bedre å si at man har gjort ting man ikke er så stolt av, i stede for å lyve.

Noen syns også at det kanskje ikke er så ok hvis den andre personen unnlater å fortelle om dele av livet sitt, men dette syns jeg er greit. Det kommer selvfølgelig an på hvor alvorlig det er, jeg hadde feks blitt forbanna hvis kjæresten hadde sitti i fengsel i 10 år og ikke sagt noe til meg :P men jeg syns ikke man skal forvente å få vite alt om den andre personen.

Skrevet

jeg har også hørt en dame si at hun er møkklei venninner som betror seg om vanskelige ting. For så å oppdage at de bare forteller halvsannheter for å få mest mulig sympati. Hun som hadde blitt slengt veggimellom av sin samboer, men unnlot å fortelle at hun ble fersket i utroskap. For jævlig å tro man har en fortrolig samtale og så viser det seg at man blir presentert halvsannheter.

Menn holder mer kjeft hvis det er noe de ikke ønsker å snakke om og blir beskyldt for å være dårlige i kommunikasjon.

Gjest Gjest_Tyra_*
Skrevet (endret)
Mine erfaringer med damer er at de kan fortelle om seg selv på en måte som best passer sammen med den moralen de påstår å følge. Jeg har vært overbevist om at enkelte ikke føler at de lyver. Det verste er at flere ubehagelige opplevelser har kommet der kvinnen har vært den aktive og selv ønsket å snakke om et tema. Jeg kan gi dere ett eksempel der flere (og kanskje jeg også kan si at de enkeltvis ikke var så grove) løgner (pynting?) ble avslørt ved en tilfeldighet.

Det blir det samme som om jeg, hvis jeg hadde kjent 5 voldelige menn, skulle hevde at det vanlige er at menn er voldelige. (Den egentlige sannheten hadde jo vært at jeg hadde en tendens til å tiltrekke meg voldelige menn.)

Endret av mrs_bond
Skrevet
Beklager hvis jeg ikke var tydelig nok for deg. Jeg kunne selvfølgelig kommet med et tydelig spørsmål om hva andre mener eller jeg kunne droppet min egen historie og kun skrevet generelt om temaet. Nå er det vanlig her på forumet at folk fortellerer en historie (og det kan være positivt å skrive om vonde opplevelser) uten å bli møtt med slike diffuse spørsmål som implisitt sier at jeg ikke klarer å formidle et poeng.

Hvis du lurer på hvor jeg vil med innlegget mitt, så er det bare å lese overskriften og første avsnitt på nytt. Der ligger føringen i innlegget som senere blir belyst med eksempel som jeg synes var såpass spesielt at jeg valgte å fortelle denne historien.

Jeg påstår at kvinner har en tendens til å pynte på sine historier - og altså, dette er mine erfaringer. Samtidig viser jeg med mitt eksempel hvor ødeleggende dette kan bli for tilliten til sin partner.

Klarere nå?

Samtidig etterlyser jeg andres erfaringer og kommentarer.

Ok. Da er jeg med:)

Men jeg tror ikke dette gjelder generelt for alle damer. De fleste jeg kjenne ville ikke oppført seg slik. Derfor skjønte jeg ikke helt hvor du ville med en gang. Ville du kun få kommentarer på ditt tilfelle eller om dette var vanlig for damer generelt. Derfor jeg spurte. Beklager hvis du tok det som en negativ kommentar på ditt innlegg. Det var ikke ment som det.

Skrevet

Høres ut som du har møtt på damer uten integritet som samtidig er veldig opptatt av være "ordentlig pike".

Selvsagt er ikke alle damer slik. Det er du selv som har valgt disse damene. Så du må nok ta litt ansvar selv. Du trenger å forbedre intuisjonen din når det gjelder damer.

Skrevet

Oioioi, jeg er glad JEG ikke er sammen med TS, du virker både skummel og manipulerende, og KONTROLLERENDE. Farlige egenskaper, stakkars dame som får livet sitt blottlagt i en debatt på kvinneguiden, og stakkars dame som er sammen med en som ikke respekterer henne og som stller spørsmål ved alt hun gjør i stedet for å elske henne.

Skrevet

Jeg vil ikke kalle dette å pynte på sannheten, dette er jo løgn. Og løgn, for å fremstå best mulig er noe begge kjønn driver med på lik linje, etter min erfaring.

Skrevet

Dame midt i tredveårene, skilt og singel i to år. Så kom vi sammen. I løpet av noen måneder der vi ved forskjellige anledninger snakket om et tema og hun sa sin mening, belyste hun denne med opplysninger om seg selv.

Om ONS - hun ble kvalm av sånne mennesker og kunne aldri drømt om sånn i voksen alder. Det hadde aldri skjedd.

Om utroskap: Menn var litt enkle, så kvinnene hadde et ekstra ansvar. Det hadde alltid vært heeelt uaktuelt for henne å rote med en gift mann og aldri skjedd.

Om oralsex: Hun hadde aldri gjort dette før forholdet var godt etablert, og kunne ikke fatte at jenter kunne gjøre sånt etter noen timers bekjentskap.

Hun fortalte om et relativt kortvarig forhold de siste par årene med en (ikke navngitt) kjendis. Det ble slutt fordi han var kjedelig privat og dessuten snuste hvitt pulver i nesen. Dette var svar på mitt spørsmål om hun ønsket å fortelle om sitt forhold til menn etter hun ble skilt.

Ved en senere anledning forsnakket hun seg og røpet navnet på denne kjendisen. Jeg spurte da om han ikke var gift da. Formelt, svarte hun...men de bodde ikke sammen. Noe mer du vil fortelle, spurte jeg. Nei, svarte hun og avsluttet samtalen.

Så kommer tilfeldigheten: Jeg var ute med en singel kamerat og han ble invitert med en dame (jeg fikk være med) på et større nachspiel der det var flere kjendiser, blandt annet min kjærestes eks. Ut på natten kom jeg i prat med denne mannen og fortalte jeg "kjente" en dame han hadde vært sammen med for et års tid siden. Han grublet lenge (var også dritings) på navnet og sier så: Å hun ja, men det var jo bare en blow job i stuen...hun ville ikke inn på soverommet da hun visste at min kone bare var borte på en spillejobb den helgen....har du også fått deg noe, eller....

Jeg spurte henne flere ganger om hun kunne fortelle litt mer utfyllende om dette forholdet, men da ble hun sint eller manipulerende. Brukte faguttrykk fra psykiatrien (jobben) for å beskrive mine tendenser.

Så røpet jeg denne samtalen med kjendisen og hun måtte bekrefte at dette stemte. Men tror dere hun tok dette like alvorlig som meg? Jeg mistet faktisk helt respekten for henne - og det verste er at ærligheten/den sanne historien ikke i det hele tatt hadde påvirket mitt syn på henne i negativ retning.

Og hva hadde du gjort om hun var helt ærlig og fortalte som det var?

Dessuten; ansatte i psykiatrien lyver ganske mye, det er også min erfaring når de prøver å sjekke opp en av det motsatte kjønn. Lurer på om de er likedan i jobben.........myndighetene burde kanskje kontrollere de litt bedre. De kan jo ha ganske stor makt i jobben. Både overfor pasienter og andre etater.

Skrevet
Dette er gammelt nytt og gjelder like mye menn.

Ikke helt likt. Damer lyver av seg sexhistorier mens menn lyver dem på seg.

Gjest Gjest_jadda_*
Skrevet

Jeg tror folk flest, uavhengig av kjønn, har en tendens til å pynte på sannheten slik at de selv kommer fram i best mulig lys. Det er mitt inntrykk.

Skrevet

Man kan ikke gråte over spilt melk, gjort er gjort, og sugd er sugd.

Jeg synes ike du skal klage så mye over hva hun har sagt og gjort og slike ting.

Spørsmålet er eneklt og greit: Kan du leve med det? Er du glad nok i henne til å gå videre uten å "ta" henne for dette i all fremtid? Eller klarer du ikke å legge det bak deg? Bestem deg for hva du vil, og avtal hvilke spilleregler som gjelder fremover davel. Se fremover om du vil ha henne. Eller forlat henne om du ikke takler fortiden.

Det var egentlig lite realt gjort å gå bak ryggen hennes da du pratet med eksen hennes. Man retter ikke opp en feil gjennom å begå en ny feil. Slik oppførsel ville jeg aldri ha akseptert, og du ville blitt singel igjen på et blunk.

Skrevet

Veldig rart. Gikk inn her for å ta opp lignende problematikk. Er i en relasjon hvor kjærligheteten blomstrer, men jeg har virkelig problemer med å slappe av. Hvorfor? Nettopp fordi hun jeg lever med valgte å være svært selektiv i sin berettelse om seg selv. Problemet er at fortiden innhentet henne og hun ble plutselig, etter lang stund, nødt til å være ærlig overfor meg. Jeg tok det som en selvfølge at hun hadde morsomt før hun traff meg, men hun var klar på at alle tidligere relasjoner var avsluttede. Nå er dessverre historien såpass sær, gjenkjennelsesfaktoren så stor at jeg unngår å fortelle i detaljer. Kan bare si at de tidligere relasjonen viste seg å være langt fra avsluttet og at ting hun hadde fortalt meg om seg selv endret betydning totalt. Nå lever jeg med et lite monster i magen som gjør meg mistenksom, kommer sikkert ut av det, men det kunne vært unngått om man spilte med åpne kort fra begynnelsen, slik jeg trodde vi gjorde. Jeg er oppriktig trist for situasjonen, fordi jenta er virkelig ei jente som jeg ønsker å ha det godt med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...