Gjest Anne__ Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Hei Jeg lurer på en ting. Jeg og kjæresten min er forlovet. Han fyller 21 og jeg er 20. Er dette for tidlig? vi føler selv det er riktig, vi har bodd sammen i 2 år og eier en leilighet sammen. Vi vil vente noen år med bryllupet da. Da har vi også fått spart opp. hilsen en som lurer hva andre mener om tidlig forlovelse
SlowMotion Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Hvis dere ønsker å forlove dere, og planlegger å leve sammen resten av livet, ser jeg ikke helt problemet. Når dere faktisk eier en leilighet sammen vil jeg tro at dere både er seriøse og modne nok til å forlove dere.
Gjest Anne__ Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Nei vi føler selv at det passer for oss å gjøre det nå men vet det er mange som har meninger om at dette er for ungt. Vi eier leilighet sammen og jobber fullt begge to, tar det seriøst og føler vi er modne for det:)
SlowMotion Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Da skal du bare gi blaffen i alle andres meninger, og være glad for at du har funnet den rette for deg! Det vil alltid finnes forståsegpåere som mener noe om alt, men det er dine (og hans!) følelser som betyr noe.
Gjest Anne__ Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 det er helt sant:) fint at det er flere som har samme syn som meg på det;-D
Dr.Grey Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 Vi var også 20 og 21 når vi forlovet oss, og skal nå gifte oss, 10 år etterpå, så jeg syns ikke dere er for unge,nei. Alder er bare et tall, det er vel mer snakk om modenhet kanskje? Og om dere selv vil, har ingen andre noe med det! Så masse lykke til!!
Gjest WildRider Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Er dere lykkelige sammen, og det føles riktig så ikke bry deg om hva andre sier. Det er ditt liv og din lykke, gratulerer foresten
Gjest Anne__ Skrevet 12. desember 2008 #8 Skrevet 12. desember 2008 Tusen takk for det:) vi har allerede vært å plukket ut noen fine ringer også
Pingting Skrevet 12. desember 2008 #9 Skrevet 12. desember 2008 (endret) Jeg skal være ærlig og si at jeg synes at for mange så er dette for tidlig. Men da mener jeg for mange, og ikke for alle. Jeg har sett mange bruktte forlovelser som ble inngått av folk i begynnelsen av 20-årene, og jeg vet at folk kan forandre seg MYE fra den alderen. Samtidig så kan jeg ikke få presisert nok at du skal drite fullstendig i hva andre (inkludert meg) mener. Man er sin egen lykkes smed, og om du tror det er dette som fungerer for dere så skal du gjøre det! Jeg kjenner ikke dere, det kan godt hende dere er overmodne for dette for alt det jeg vet Endret 12. desember 2008 av Pingting
Pingting Skrevet 12. desember 2008 #10 Skrevet 12. desember 2008 (endret) Det ble visst en dobbeltposting Endret 12. desember 2008 av Pingting
Ce'Nedra Skrevet 12. desember 2008 #11 Skrevet 12. desember 2008 Jeg pleier å synes at tidlig forlovelse er noe tull, men siden dere har bodd sammen i to år og eier leilighet sammen, blir det litt annerledes. Bare det å eie en leilighet, viser modenhet og seriøsitet. Lykke til med forlovelsen!
Chimamanda Skrevet 12. desember 2008 #12 Skrevet 12. desember 2008 Kommer vel an paa hvor modne paret er? Men i deres tilfelle synes jeg ikke det hoeres for tidlig ut. Jeg er 21 og forlovet, forloveden er litt eldre da Ble forlovet for ca et aar siden, gifter oss enten i 2009 eller 2010, kommer litt an paa diverse ting. Vi har vaert sammen i 4 aar og eier en bedrift sammen Lykke til med forlovelse og bryllup!
Gjest Anne__ Skrevet 13. desember 2008 #13 Skrevet 13. desember 2008 Tusen takk for alle tilbakemeldinger:) Morsomt å høre hva dere mener om det!
Leanne Skrevet 13. desember 2008 #14 Skrevet 13. desember 2008 synes ikke dere er for unge jeg... Jeg forlovet meg når jeg var 18, giftet meg da jeg var 20... Er 23 og fortsatt gift med mannen min Noen blir tidligere modne og klare for "voksen livet" enn andre... så hvis man føler det er rett er det vel bare å kjøre på gratulere med forlovelsen da
Gjest Gjest_meg_* Skrevet 13. desember 2008 #15 Skrevet 13. desember 2008 Hei, jeg er 19 og skal gifte meg til sommeren Mannen er 23. Akkurat passelig for oss!
Sol79 Skrevet 13. desember 2008 #16 Skrevet 13. desember 2008 Jeg syns det er ungt, men jeg ser heller ikke poenget med å forlove seg med mindre man har satt en dato for bryllupet.
Lilywhite Skrevet 14. desember 2008 #17 Skrevet 14. desember 2008 Jeg synes det kommer veldig an på situasjonen...I deres situasjon synes jeg det høres veloverveid ut, dere har jo bodd sammen en god stund og eier leilighet sammen... Sikkert noen som syntes vi var for ung når vi forlovet oss (19 og 21, ble 20 og 22 ikke så lenge etter), men vi hadde vært sammen 2 og et halvt år og bodd sammen et halvt år, så vi følte oss klar... jeg kan synes at noen er ung når jeg hører om andre som forlover seg på den alderen, men det har også mye å gjøre med hvor lenge man har vært sammen og om man har bodd sammen... Men jeg synes det er feil å forlove seg uten å ha bodd sammen uansett alder da... men det er nå min mening Jeg synes heller ikke man skal bry seg så mye om andres mening da, så lenge man selv føler man har valgt rett
Jade Skrevet 14. desember 2008 #18 Skrevet 14. desember 2008 (endret) Gratulerer med forlovelsen! Dere kjenner hverandre godt og har opplevd hverandre i "gode og onde dager" allerede i to år nå ved å bo sammen. Dere er også fornuftige og har en lang forlovelse. Da får dere tid til å spare penger (og ennå tid til å angre seg uten å måtte ty til skilsmisse). Jeg tror ikke en 30-åring vet mer om h*n har funnet den rette, enn hva dere gjør. Lykke til, og plei kjærligheten PS: Jeg går utifra at dere faktisk har konkrete planer om å gifte dere, ellers kan du bare overse denne posten, siden forlovelse i mine øyne er et løfte om giftermål. Endret 14. desember 2008 av Jade
Gjest Anne__ Skrevet 14. desember 2008 #19 Skrevet 14. desember 2008 Ja vi har helt konkrete planer om å gifte oss, men ikke nå. Vi vil vente noen år til vi har spart opp:) vis ikke det var planen så ville jeg ikke forlovet meg, for da er jo poenget borte mener jeg;p
-sandra- Skrevet 14. desember 2008 #20 Skrevet 14. desember 2008 jeg synes ikke det er for tidlig... Jeg var såvidt fyllt 21 da sambo fridde, han var 28. Vi skal gifte oss til sommeren. Vi hadde da vært sammen i 3 år, og kjøpt hus sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå