Gå til innhold

Hvis din kjære ikke hadde kjøpt burstagsgave til deg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forventer du burstagsgave av din kjære? Sett at dere har seperat økonomi, og han har lite penger for tiden...... Hadde du blitt skuffet om du ikke hadde fått burstagsgave?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næsj. Spørs vel litt hvordan det ble gjort, men å få gave betyr ikke så mye for meg.

Gjest Gjest_Anita_*
Skrevet

Jeg hadde nok forventet at han hadde gitt meg en form for oppmerksomhet på dagen min, men det trenger ikke å være en ting som koster penger. Det er mange måter å gi oppmerksomhet på.

Gjest Gjest_Trude_*
Skrevet

Jeg fikk ikke 25års gave og ikke julegave samme år. Jeg ga han tur til Karibien. Ikke ett kort engang. Kastet han på dør (ikke bare pga det, men måte på egoisme spør du meg)

Skrevet

Jeg ville synes det var rart om jeg ikke fikk noe, ja. Jeg forventer ikke dyre gaver, men en liten oppmerksomhet ville jeg satt pris på. Når mannen min nå er veldig oppfinnsom og flink med gaver, inkludert å lage egne ting, hadde jeg dessuten blitt veldig overrasket.

Om jeg hadde hatt dårlig råd, er det ganske mye jeg ville kuttet før en billig julegave til kjæresten.

Skrevet

Ja, jeg forventer noe. Men det er ikke det samme som at det må være noe fryktelig dyrt eller noe sånt.

En av mine bedre gaver var faktisk en ikkesåveldigdyr vekkerklokke (vi hadde avtalt at vi skal bruke minimum med penger, det var trange tider). Kanskje ikke så kul gave i seg selv, men han visste at jeg var sen til alle steder hele tiden, så jeg syntes det var ganske artig at han tok seg tid til å tenke seg over dette :)

Så gave forventer jeg - ja. Om det er en bukett blomser han har selv plukket, et kort han har laget, eller en kjøpt gave, er mindre viktig.

Skrevet

Jeg forventer en eller annet form for oppmerksomhet på bursdagen min ja. Hadde nok blitt veldig skuffet om jeg ikke engang fikk et kort. Men det trenger ikke være noe som er kjøpt. Hadde han for eksempel bare tatt en papirlapp og skrevet noen ord spesielt til meg hadde jeg blitt glad for det.

Skrevet

Jeg hadde vel syntes det var litt rart, men jeg forventer heller ikke så mye, det er vel mest omtanken det går på. Om det er en cd eller et kubbelys, spiller ingen rolle. Hadde kanskje blitt litt såra, men jeg hadde samtidig prøvd å vise forståelse. Ikke alltid det går, og da må man prøve å sette seg inn i det. Jeg hadde ihvertfall aldri sagt at jeg var skuffet over han, det ville jeg i såfall holdt for meg selv. Skulle bare mangle egentlig.(..)

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg har hatt en mann som gav blaffen i bursdagen min i alle år unntatt det første året og det året jeg fylte 25 (antakelig fordi hadde vi selskap og familien ville merket det om jeg ikke fikk noe), og det var utrolig sårende at han ikke brydde seg døyten om en dag som for meg var veldig viktig.

Har man veldig dårlig råd så er ikke gave det viktigste, men en form for oppmerksomhet syns jeg ikke burde være for mye forlangt.

Skrevet

Samme her. Det er ikke gaven som er det viktige men det er tanken som teller. Han forrige jeg var sammen med, kom hjem med blomster på dagen min. Det satte jeg pris på! Fordi han er ikke en person som er flink til å gi gaver.

Skrevet

Jeg forventer oppmerksomhet og at dagen markeres på et vis. Om han brenner en cd med yndlingssangene mine er det en fin gave. Det trenger ikke være dyrt eller stort.

Skrevet

Jeg hadde blitt veldig skuffet, men det trenger selvsagt ikke være noe dyrt. Hadde bare ikke vært så interessert i å være sammen med en som ikke brydde seg om sånt.

Skrevet

For oss er det heller unntaket enn regelen at vi kjøper bursdags og julegaver, siden vi ikke synes det er så viktig, og vi har hatt veldig dårlig råd i perioder. Så det gjør meg ingenting. Og jeg vil heller slippe å få en gave, enn at han skal kjøpe en meningsløs dilleting, bare for å markere at han bryr seg. Det holder at han gratulerer meg med dagen, så vet jeg jo det. I tillegg feirer vi også slike dager ved at vi lager en bedre middag sammen.

Skrevet
For oss er det heller unntaket enn regelen at vi kjøper bursdags og julegaver, siden vi ikke synes det er så viktig, og vi har hatt veldig dårlig råd i perioder. Så det gjør meg ingenting. Og jeg vil heller slippe å få en gave, enn at han skal kjøpe en meningsløs dilleting, bare for å markere at han bryr seg. Det holder at han gratulerer meg med dagen, så vet jeg jo det. I tillegg feirer vi også slike dager ved at vi lager en bedre middag sammen.

Slik er det hos oss også. Vi kjøper sjeldent bursdags og julegaver til hverandre...

Det viktigste for meg er at han husker dagen min, at han ringer hvis han er borte, eller vekker meg med et kyss og "gratulerer med dagen" hvis han er hjemme. :)

Jeg har faktisk bursdag i dag (happy birthday to me...) :bursdag:

Jeg ble veldig overrasket i morges da jeg fant ut at han hadde ordnet med blomster og gave for første gang på ørten år. :) Veldig hyggelig overraskelse.

Men det beste var likevel at han tok seg noen minutter fri fra jobben bare for å ringe meg for å gratulere meg med dagen.

Jeg forventet ikke at han skulle ringe før i kveld, og ble ekstra glad da han brukte mesteparten av pausen sin for å ringe til meg... :hjerter_rundt:

Skrevet

Jeg hadde blitt skuffet.

PS. Det skrives "bursdag" med D og ikke med T.

Skrevet
Jeg har faktisk bursdag i dag (happy birthday to me...) :bursdag:

Gratulerer med dagen!

Skrevet

Jeg hadde ikke blitt skuffet, for jeg feirer ikke min egen bursdag og er veldig lite flink til å huske på andres.

Jeg synes ikke bursdager er noen big deal,så da blir engasjementet deretter. Jeg har gitt klar beskjed til min mann at min bursdag skal være en dag uten husarbeid og thats it! Jeg skal ikke ha besøk av venner og familie.

Han vet også at jeg hater å bake kaker så om han ønsker å feire sin egen dag så vær så god,men da er det han som står for å invitere folk og han som baker og rydder.Han hadde aldri gjort i stand besøk for meg selv om jeg hadde elsket bursdager, så han skjønner logikken. Jeg har fire unger å stelle i stand besøk for så bursdager til voksne de hopper jeg over.

Det som betyr noe er alle de andre dagene i året. Vi feirer ikke bryllupsdag heller og det er en lettelse.

Skrevet

Jeg hadde nok blitt veldig skuffet og lei meg, ja.

Det er ikke umulig å finne på noe å gi selv om man ikke har så mye penger. Et år min kjære var veldig blakk (begge var studenter), spilte han inn en DVD med seg selv på, hvor han fortalte meg 20 grunner til at han elsket meg..

Skrevet (endret)
Jeg hadde nok blitt veldig skuffet og lei meg, ja.

Det er ikke umulig å finne på noe å gi selv om man ikke har så mye penger. Et år min kjære var veldig blakk (begge var studenter), spilte han inn en DVD med seg selv på, hvor han fortalte meg 20 grunner til at han elsket meg..

Så fantastisk nydelig! :)

Nei, det skal ikke så mye til, det er omtanken som teller. Nå har ikke jeg veldig dårlig råd, men til bursdagen til min kjære scrappet jeg og laget jeg en personlig kokebok til ham. Brukte en del bilder av oss, lagde tegneserier, ulike filmsitater og alt mulig (kreativiteten har ingen grenser ;)) for å gjøre det personlig, som både gjenspeilte hans og min egen personlighet. Gaven var kanskje ikke den dyreste sånn sett (selv om jeg brukte mye penger på utstyr fordi jeg ikke hadde alt fra før), men han ble superglad. Visstnok den beste gaven han noen gang hadde fått, nettopp fordi jeg hadde brukt veldig mye tid på gaven, og fordi jeg lagde noe helt unikt og spesielt.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...