Gjest Cederic Rueben Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Når vi sansynligvis ville drept han eller sendt han på mental sykehuset, Fordi han sa han var Jesus. ?
Gjest WildRider Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Venninna mi er kristen, pinsevenn. I følge henne kommer alle tv'er og datamaskiner til å slå seg på og vise jesus på skjermen så alle er klar over når han kommer. Himmelen vil bli ett stort lerret der jesus taler. Så vil han ta opp alle de troende og frelste, og hedningene og de ikke troende vil bli igjen på jorden der hele helvete i form av pine, straff, mørke, kulde og sult vil bryte ut og straffe dem. Så i følge hennes forklaring vil vi ikke en gang rekke å tenke tanken......
Gjest Pet Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Når vi sansynligvis ville drept han eller sendt han på mental sykehuset, Fordi han sa han var Jesus. ? Delvis enig med deg. Han hadde nok ikke blitt drept her i Norge, men hadde nok blitt innlagt og dopet ned, ja.
Haris Pilton Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 En kompis av meg var på rehab/mental-greier-plass og gutten på naborommet var overbevist om at han var Jesus.
Chimamanda Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 Ifoelge Bibelen vil ikke de ikke-kristne merke noe foer de kristne er borte. Det tar kun et sekund, og ingen faar noe forvarsel. Saa vil det bli kaos og anti-krist vil komme til makten. Etter syv aar vil Jesus komme tilbake og bekjempe djevelen. Uansett kan man ikke drepe Jesus.
Gjest farge Skrevet 12. desember 2008 #7 Skrevet 12. desember 2008 Når vi prater om Jesus-greia. så tenkte jeg på en sak idag.. Jomfru Maria liksom.. Hadde jo garantert vært å hatt seg med en beiler, men det tør man ikke si..hmm, jo jeg sier at det kom en engel..bla bla bla..Og det har verden trodd på i over 2000 år nå???? Hva syns dere andre egentlig om denne historien? Jeg er medlem i statskirka, og beskriver meg selv som tradisjonskristen. Men merker at jeg bare tviler mer og mer:)
Gjest Pet Skrevet 12. desember 2008 #8 Skrevet 12. desember 2008 Ifoelge Bibelen vil ikke de ikke-kristne merke noe foer de kristne er borte. Det tar kun et sekund, og ingen faar noe forvarsel. Saa vil det bli kaos og anti-krist vil komme til makten. Etter syv aar vil Jesus komme tilbake og bekjempe djevelen. Uansett kan man ikke drepe Jesus. Så alle de kristne forsvinner brått? Opp i himmelen? Og hva skjer med oss andre når Jesus kommer etter sju år? Hvordan kan vi vite at det virkelig er Jesus?
Haris Pilton Skrevet 12. desember 2008 #9 Skrevet 12. desember 2008 Så alle de kristne forsvinner brått? Opp i himmelen? Og hva skjer med oss andre når Jesus kommer etter sju år? Hvordan kan vi vite at det virkelig er Jesus? Jeg tror det står at vi kommer til å vite det.
Chimamanda Skrevet 12. desember 2008 #10 Skrevet 12. desember 2008 Opp i himmelen ja. Eller Paradis om du vil, hvor det er er jeg ikke akkurat sikker paa. De som har vendt seg til Jesus og ikke har latt seg "merke" av anti-krist etter syv aar, de faar bo i Paradis. De som fulgte anti-krist blir sendt til helvete. Tror ikke det blir noe problem aa vite hvem Jesus er, han kommer nok ikke i form som en vanlig mann som banker paa doera di. Han skal komme ut av skyene, staar det i Bibelen. Alle som en paa jorda kommer til aa se Ham, samtidig.
Gjest WildRider Skrevet 12. desember 2008 #11 Skrevet 12. desember 2008 Spørsmål til dere alle egentlig; tror du det skjer i din levetid?
Chimamanda Skrevet 12. desember 2008 #12 Skrevet 12. desember 2008 Det er godt mulig. Det kan skje mens jeg sitter her og skiver, til neste aar, eller om flere hundre aar. Kun Gud vet hvilken time det kommer.
Haris Pilton Skrevet 12. desember 2008 #13 Skrevet 12. desember 2008 Når vi prater om Jesus-greia. så tenkte jeg på en sak idag.. Jomfru Maria liksom.. Hadde jo garantert vært å hatt seg med en beiler, men det tør man ikke si..hmm, jo jeg sier at det kom en engel..bla bla bla..Og det har verden trodd på i over 2000 år nå???? Hva syns dere andre egentlig om denne historien? Jeg er medlem i statskirka, og beskriver meg selv som tradisjonskristen. Men merker at jeg bare tviler mer og mer:) Min personlige erfaring er at etter hvert som jeg har blitt kjent med Jesus (så cheesy som det høres ut), og jeg har fått oppleve og sett helt insane mirakler, blir det en selvfølge for meg at disse tingene er mulige. Jeg forstår jo selvfølgelig hvorfor alt virker som et eneste stort eventyr for mange andre, men for meg personlig finnes det ikke noe mer naturlig enn disse rare tingene Samtidig vet jeg også at å fortelle andre om det jeg har opplevd har liten nytte (spesielt på diskusjonsforumer, der de fleste helst spør for å få noe å kverulere på) ettersom det de fleste ikke-kristne har sagt til meg at de ikke tror før de får se selv. Og det er fair enough, synes jeg. Jeg sa jo det samme før jeg fikk se selv. Derfor blir nok oppfatningen av de uforklarlige historiene i bibelen en veldig individuell greie. Jeg tror ikke nødvendigvis at alt hendte bokstavelig talt som det står i bibelen, men jeg tror heller ikke at det ikke gjorde det... hvis dere skjønner? For jeg har ingen grunn til å tvile på det. For meg er det viktigste å vite at ingenting er umulig for Gud, så i stedet for å tenke "hvordan?" tenker jeg "hvorfor ikke?". Og nei, jeg er ikke en uskeptisk person som ikke stiller meg spørrende om ting i bibelen. For jeg lurer og graver på ting hele tiden. Men i bunn og grunn har jeg ingen grunn til å tvile på at Gud fikser det meste, det er jo tross alt det min tro går ut på
Haris Pilton Skrevet 12. desember 2008 #14 Skrevet 12. desember 2008 Spørsmål til dere alle egentlig; tror du det skjer i din levetid? Ja, jeg tror egentlig det. Om så er når jeg er gammel og grå. Men jeg kan ta feil, folk har jo tatt grundig feil om det før, for å si det sånn ;P Men disiplene spurte jo Jesus hvordan de kunne vite når det begynte å nærme seg. Og han fortalte hvordan verden ville være den siste ventetiden, og det stemmer veldig godt med hvordan ting er nå. Men hvem vet, kanskje stemmer det enda bedre etter min levetid.
Gjest WildRider Skrevet 12. desember 2008 #15 Skrevet 12. desember 2008 Ja, jeg tror egentlig det. Om så er når jeg er gammel og grå. Men jeg kan ta feil, folk har jo tatt grundig feil om det før, for å si det sånn ;P Men disiplene spurte jo Jesus hvordan de kunne vite når det begynte å nærme seg. Og han fortalte hvordan verden ville være den siste ventetiden, og det stemmer veldig godt med hvordan ting er nå. Men hvem vet, kanskje stemmer det enda bedre etter min levetid. Jeg er ikke kristen selv, vet ikke om jeg skal si heldigvis eller dessverre, men det er en annen sak! Jeg respekterer mennesker uansett hvilket livssyn eller religion de har valgt, så lenge de ikke bruker den til å gagne seg selv. Har som sagt venninnen min som er pinsevenn, der syns jeg at hun er litt.. eh, "vel" kristen eller hva jeg skal si, men det er også en annen sak Anyway, hun var bestevenninnen min før, så vi har delt mye sammen og hengt mye sammen når vi var små. Kom på at når vi var sann 6-7 år gamle så bladde vi i ett album der det var ett bilde av en gruppe mennesker, og over dem hang det ett banner det stod "Velkommen tilbake, Jesus" og i samme banneret stod det "i 1982" på med små bokstaver, så folk har visst ventet en stund
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #16 Skrevet 12. desember 2008 Du har lært Jesus å "kjenne", men er ikke uskeptisk. Du later ikke til å overveie muligheten for at det kun er noe som skjer i hodet ditt. Du faller ikke inn under skeptikerbegrepet, dessverre. Look up delusional, though.
Haris Pilton Skrevet 12. desember 2008 #17 Skrevet 12. desember 2008 Du har lært Jesus å "kjenne", men er ikke uskeptisk. Du later ikke til å overveie muligheten for at det kun er noe som skjer i hodet ditt. Du faller ikke inn under skeptikerbegrepet, dessverre. Look up delusional, though. Så klart jeg har overveid det, hvordan kan jeg la være når jeg får kommentarer som dine stadig vekk? Morroklumpen.
KR-øst Skrevet 12. desember 2008 #18 Skrevet 12. desember 2008 Spørsmål til dere alle egentlig; tror du det skjer i din levetid? Ja, ut fra de tegn vi kan se i dag, så tror jeg at det kan skje i min levetid, med et forbehold om hvor lenge jeg får leve selvsagt. Men jeg tror at det kan skje når som helst.
Gjest Cederic Rueben Skrevet 13. desember 2008 #19 Skrevet 13. desember 2008 Ja, ut fra de tegn vi kan se i dag, så tror jeg at det kan skje i min levetid, med et forbehold om hvor lenge jeg får leve selvsagt. Men jeg tror at det kan skje når som helst. Og hvordan er disse tegne mer spesielle en de tusen vis av de samme tegne andre har sett siden Jesus døde på korset for litt over 2000 år siden ?
Gjest Cederic Rueben Skrevet 13. desember 2008 #20 Skrevet 13. desember 2008 Uansett kan man ikke drepe Jesus. Nei du har rett. Han var på litt skadet på korset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå