Nilla Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 (endret) Hei! Jeg jobber som lærer på småtrinnet - akkurat nå 1. og 2. klasse - og jeg storkoser meg sammen med ungene nå i førjulstida. I dag har vi hatt "lagedag" og laget forskjellige ting som de kan gi bort i julegaver - eller pynte med hjemme. Men... jeg har aldri hatt noe særlige evner innen forming/kunst&håndverk. Jeg har aldri tenkt på å sette meg ned her hjemme og lage ting og tang. Men på slike dager på skolen så kjenner jeg at det hadde vært moro å prøve! Så nå har jeg tenkt å skaffe meg litt "basic hobbystæsj" - det hørtes flott ut. og for ordens skyld så er det kanskje lurt å samle ting, så derfor skal jeg lage min første hobbykasse. Men hva bør det være oppi en sånn en? Det jeg kan komme på akkurat nå er: limpistol (men stor eller liten? Noe spes. merke dere anbefaler/ikke anbefaler?)hobbylack i ulike fargerPerler?Øyne i ulike varianterGulltråd/sølvtrådPapp i ulike fargerstreng/ståltråd?saks/sikksakk-saks/mønstersaksPenslerStrømper (sånne som vi bruker til nisseluer) Tja, bare noe jeg kommer på dette da. Aner ikke hva sånt koster, så det er jo ikke sikkert jeg trenger alt med en gang??? Hva tror dere? Andre ting dere mener jeg bør ha? Endret 31. desember 2008 av Nilla
Nilla Skrevet 31. desember 2008 Forfatter #2 Skrevet 31. desember 2008 Jeg har fortsatt planer om å få til en sånn hobbykasse, kanskje blir det shoppa litt på neste bytur! Men... det hadde vært greit om noen av dere har noen tips altså.
Kvist Skrevet 31. desember 2008 #3 Skrevet 31. desember 2008 Du begynner i motsatt enda av hva jeg har gjort. Jeg begynnte med å finne noe jeg ville lage, og så handlet jeg inn til det. Selvfølgelig brukte jeg ikke opp alt, så da havnet det i kassa. En annen gang var det noe annet jeg ville lage, da tittet jeg i kassa om noe der kunne brukes, og så handlet jeg resten. Etterhvert har det blitt et helt skap fullt av ting og tang og det er ofte jeg ikke trenger å dra på handletur om det er noe jeg får lyst til å lage. Jeg har også en perm der jeg samler oppskrifter på ting, mønsterark og sånn. Men hvis du ønsker å lage deg en basispakke så er det kanskje greit å vite om du vil lage kort, smykker, strikke, sy, male, lage figurer, dekorasjoner osv... materialene du trenger vil jo variere. Men lim, saks, linjal, skalpell, pensler og maling i noen basisfarger er jo kanskje alltid greit. Kanskje noen fine bånd også? Hender jeg plukker med meg noe fint uten å ha en konkret plan om jeg kommer over noe, og da er det nesten ekstra moro å bruke det senere. Da tenker jeg på det markedet eller den turen jeg var på da jeg fant det. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå