Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gry_*
Skrevet

Gikk plutselig opp for meg at julen med sine tradisjoner blir borte. Borte fordi ungene er voksne, foreldre er døde og ingen nær familie. Altså må jeg tenke nytt og anderledes og lage meg noen nye tradisjoner.

Har tenkt å droppe juletreet i år. Har et ute som jeg ser fra stuevindet. Kan henge noen kuler på det :ler:

Julemiddag blir som vanlig. Gjelder bare å tenke at jeg kun skal steke ribbe til en og ikke mange som tidligere år. Fikk lyst å bake litt kaker, men det er jo alt for mye for en. Følger tradisjonene når det gjelder mat for 1. og 2. juledag, med små justeringer.

Så hva mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du alene fordi du ønsker det, eller kunne du vært med barna eller venner, eventuelt fjernere familie?

Synes det høres stusselig ut, men om det er slik du ønsker det er det sikkert fint :)

Skrevet
Gikk plutselig opp for meg at julen med sine tradisjoner blir borte. Borte fordi ungene er voksne, foreldre er døde og ingen nær familie. Altså må jeg tenke nytt og anderledes og lage meg noen nye tradisjoner.

Har tenkt å droppe juletreet i år. Har et ute som jeg ser fra stuevindet. Kan henge noen kuler på det :ler:

Julemiddag blir som vanlig. Gjelder bare å tenke at jeg kun skal steke ribbe til en og ikke mange som tidligere år. Fikk lyst å bake litt kaker, men det er jo alt for mye for en. Følger tradisjonene når det gjelder mat for 1. og 2. juledag, med små justeringer.

Så hva mer?

Jeg ville hatt inn et juletre, men det er nå meg da...:ler: . Synes liksom det blir så veldig mye mer jul da. Ellers pynter man jo litt i kriker og kroker. Klart du kan bake kaker selv om du er bare en, men kanskje lurt å halvere oppskriften(e). Kanskje har du noen venner som er i samme klemma, så kan dere jo bytte julekaker slik at dere får litt av forskjellige sorter? Er du glad i å lese eller drive med håndarbeid så er det greit å ha i beredskap.

Jeg er alenejulefeirer på 6. eller 7. året og kan opplyse om at det pleier gå kjempebra. Det viktigste er jo at man er innstilt på det. Julaften alene kan være deilig og fredelig. Det trenger slett ikke bli verken stusselig eller ensomt selv om man er alene.

Gjest Gjest_Gry_*
Skrevet
Er du alene fordi du ønsker det, eller kunne du vært med barna eller venner, eventuelt fjernere familie?

Synes det høres stusselig ut, men om det er slik du ønsker det er det sikkert fint :)

Jeg er alene fordi jeg ikke har familie rundt seg. Ungene feirer jula i år med sine kjærester og deres familie. Da har jeg bare fjern familie igjen og ingen det vil være naturlig å feire hos. De bor forresten et godt stykke unna.

Tja. Tror ikke det blir stusselig. Bare anderledes. Er fra før av ikke vant til å ha mange rundt meg i hele jula. Familieselskaper sånn 1. og 2. juledag er fremmedord for meg.

Det er derfor jeg lagde denne tråden. For å få ny og kanskje utradisjonelle tips. Har evnen til å trives i eget selskap så jeg kommer absolutt ikke til å sitte å gråte på julaftenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...