LindaK Skrevet 15. april 2002 #1 Skrevet 15. april 2002 Hei! Hører strengt tatt ikke hjemme her kanskje, men jeg prøver å finne ut når solen går ned og hva slags gjennomsnittstemperatur vi kan "forvente" på bryllupet vårt. Vanlige internettsøk har hittil ikke gitt resultater. Noen tips? Vi gifter oss 23. august.
prinsessa Skrevet 15. april 2002 #2 Skrevet 15. april 2002 Hei! vi gifta oss 18 aug. i fjor. Husker at når vi spiste kaker var kl. 2300 og da var det sikkelig mørkt ute. Tror det hadde vært mørkt en stund også. Tror det begynner å skumre sånn i 21.00 og blir vel ortlig mørkt kl. 22.00 Når det gjelder tempraturen var vi veldig heldige å hadde det varmt og godt, vet ikke hvor mange grader det var. Men vi hadde bryllupet ute i telt og det var ingen som frøs. Det jeg vet er at det blir veldig fuktig luft ute på kvelden i aug. Gresset blir våt osv.
Anede Skrevet 15. april 2002 #3 Skrevet 15. april 2002 Hvordan tror dere tempen er i juni?? vi gifter oss 28 juni 03.. håper jo på sol og varme:)
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2002 #4 Skrevet 15. april 2002 Hva med å sende en mail det meteorologiske institutt? DNMI tror jeg er forkortelsen. De har ihvertfall statistikker på temperatur etc. Kanskje du til og med kan få nøyaktig for der du bor?
Gjest KristinK Skrevet 15. april 2002 #5 Skrevet 15. april 2002 Eller kanskje du kan finne noe info her: http://www.weather.no/ http://www.dnmi.no/12
LindaK Skrevet 15. april 2002 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2002 Takk for tips! Fant desverre ikke noe på sidene til DNMI, men sendte de en mail. Melder tilbake hit når jeg får svar!
Arnie Skrevet 15. april 2002 #7 Skrevet 15. april 2002 Husk nå endelig at for dette bruket er et gjennomsnittstall til liten nytte, uten at man samtidig vet noe om "variansen", dvs. hva er sannsynlighetsfordelingen omkring gjennomsnittet: Dersom man f.eks. med 80 % sannsynlighet kan si at tempen ligger mellom 20 og 25 grader, er det jo bra. Dersom man derimot bare kan si at man med 80% sannsynlighet vil ligge mellom 15 og 30 grader, er det værre, da sannsynligheten for "kaldt" vær er mye større. I begge dissse (opptenkte) tilfellene kunne man tenkt seg at gjennomsnittet var 22.5 grader. 12
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2002 #8 Skrevet 15. april 2002 Det kan sikkert hjelpe å skrive HVOR dere skal gifte dere...?! Såvidt jeg vet varierer dette ganske mye i vårt langstrakte land... Siri
LindaK Skrevet 15. april 2002 Forfatter #9 Skrevet 15. april 2002 Ooops! Det er på Lillehammer! Sant, ganske viktig poeng!
Fakse Skrevet 15. april 2002 #10 Skrevet 15. april 2002 Her i Tromsø ville jeg ha ringt værvarslinga, siden det er de som observerer været for både Tromsø og hele nordnorge. Vet ikke helt hvor nærmeste tilsvarende insttusjon blir for deg, men det kan du kanskje finne ut i telefonkatalogen?12
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå