Gå til innhold

Om man selger leilighet med tap..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir nødt til å selge leiligheten min etter jul, og har ikke mulighet til å kjøpe nytt. Jeg regner med at det kan bli opp til 100 000 i tap, når jeg regner med meglerutgifter. Jeg har kun eid leiligheten i et par år, så det er ikke noe særlig nedbetalt (ned til ca der megler tror prisen ligger på nå), så om jeg selger med tap vil jeg jo ha masse restlån. Men hva skjer med det? Hva slags betingelser er det mulig å få? Jeg har jo ikke lenger en bolig å ta pant i.. Må man ha kausjonister?

Er det noe jeg må søke om, banken kan ikke nekte meg å ta opp "et nytt låN", men kreve at jeg må betalte resterende beløp med en gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg blir nødt til å selge leiligheten min etter jul, og har ikke mulighet til å kjøpe nytt. Jeg regner med at det kan bli opp til 100 000 i tap, når jeg regner med meglerutgifter. Jeg har kun eid leiligheten i et par år, så det er ikke noe særlig nedbetalt (ned til ca der megler tror prisen ligger på nå), så om jeg selger med tap vil jeg jo ha masse restlån. Men hva skjer med det? Hva slags betingelser er det mulig å få? Jeg har jo ikke lenger en bolig å ta pant i.. Må man ha kausjonister?

Er det noe jeg må søke om, banken kan ikke nekte meg å ta opp "et nytt låN", men kreve at jeg må betalte resterende beløp med en gang?

For noen år siden solgte jeg leiligheten min med 100.000 i tap. Banken lot resten stå igjen med samme betingelser som jeg hadde og kalte det fortsatt et boliglån, og krevde ingen sikkerhet selv om boligen var solgt. Og dette gjorde de faktisk uoppfordret.

Prat med de! Kan hende de kan gjøre det samme for deg også.

Lykke til!

Skrevet

I verste fall kan banken nekte deg å selge. Eller banken kan gjøre om lånet til forbrukslån. Men tror nok banken er interesset i å finne en en løsning. Ta kontakt med banken og spør.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...