Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Hei. Jeg er så lei av håret, utseendet- stilen.. Hvordan finner man ut hva som passer til deg? Jeg har hverken veldig god, eller veldig dårlig selvitllit utseendemessig,men er kjempe lei av å se meg selv. Jeg sminker meg alltid likt, kler meg i den stilen jeg har... håret er gørr kjedelig. Har alltid hatt en personlig stil. Helt siden 14års alderen ekspriminterte man og hadde det gøy. Men nå er jeg 22, og har de site tre årene følt meg eldre. Vil ha personlig stil,men stilen min har blitt upersonlig pga mangel på kreativitet og usikkerhet. Vil hverken se overdrivende eller underdrivende ut...vil bare at stilen skal passe til min "personlighet" igjen, det er det som er viktig. Og det er så mange som er flinke. Hvordan klarer dere det? Hvordan finner man ut hva som passer en?
Drops Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Det er masse man kan gjøre for å skille seg litt ut, og det er ikke så mye som skal til heller Du kan begynne å bruke mer farger, finn ut hva som kler din hudtone, og kjøp fine topper i de fargene. Klipp deg i en fasong frisøren anbefaler deg, og ikke vær redd for å gjøre noe annet enn det du "alltid" har hatt. Kle deg mer i kjoler og skjørt, altså pynt deg mer i hverdagen. Det trenger ikke skje noe spesielt for å ta på seg en kjole. Gå med høye sko, bruk leppestift, handle vintage eller sprit opp et antrekk med et fargerikt silkeskjerf! Masse man kan gjøre, og det er jo egentlig bare fantasien som setter grenser Lykke til
Rexina Skrevet 12. desember 2008 #3 Skrevet 12. desember 2008 Eller så kan personlige eller store smykker gi en mer personlig stil:) Det hjelper med å sprite opp et ellers så "kjedelig"antrekk i hvert fall. Begynner å bli ganske lei selv. Har også hatt samme stil siden jeg var 12 eller noe, og selv om man alltid går i kjoler/skjørt og pynter seg hver dag, så blir man lei av det også. Ønsker meg omvendt: Å se bra ut i noe "kjedelig" og vanlig, men hver gang jeg tar på meg en bukse og en topp, føler jeg meg ikke som meg og føler at jeg ser ut som en dass! Skikkelig plagsomt!
Vera Vinge Skrevet 12. desember 2008 #4 Skrevet 12. desember 2008 Jeg tenker mer at man skaper sin egen "look" enn at man skal finne en som på magisk vis passer en selv. Man må rett og slett eksperimentere ut fra man intuitivt syns er fint. Grave ut klær fra bakerst i skapet, og sette sammen antrekk på nye måter. Og ikke være redd for at andre skal syns man ser teit ut. Blande farger man ikke har testet ut før. Ikke være opptatt av alt skal matche, men samtidig at det ser ut som det er en tanke bak. Man kan jo også kjøpe blader for å få inspirasjon. Jeg syns Costume, som er et rent moteblad, er ganske ok.
Gjest Gjest_Ida_* Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Takk folkens... Når jeg kjøper klær, vil jeg at de skal passe til min størrelse (liten) osv. Kanskje jeg burde dra til frisøren, ja. Men spør man virkelig "hva passer meg"? Hudtonen min er blek/normal, og soler meg bare når det er solskinn ute.. Hvordan finner man sminke/og sminkemåte som passer en? Noen man kan spørre?
Vera Vinge Skrevet 12. desember 2008 #6 Skrevet 12. desember 2008 (endret) Takk folkens... Når jeg kjøper klær, vil jeg at de skal passe til min størrelse (liten) osv. Kanskje jeg burde dra til frisøren, ja. Men spør man virkelig "hva passer meg"? Hudtonen min er blek/normal, og soler meg bare når det er solskinn ute.. Hvordan finner man sminke/og sminkemåte som passer en? Noen man kan spørre? Jeg antar at du kan få litt veiledning på et parfymeri? Eller Body Shop. Ellers mener jeg det er noen Make-up store-butikker hvor man kan bli sminket og få veiledning, og hvor man velger produkter til den prisen man betaler for timen. Lurer på om man betaler 500,- for det, og da får produkter tilsvarende den prisen. Jeg syns også det var nyttig den gangen jeg oppdaget at huden min var rosatonet (og ikke gultonet). Det betyr at jeg ser litt syk ut med leppefarger som går mot brunt, og at jeg ser veldig mye finere ut med leppefarger og rouge i bærfarger. Jeg syns generelt at jeg kler kalde farger bedre enn varme. Endret 12. desember 2008 av Vera Vinge
Hilde Christina Skrevet 14. desember 2008 #7 Skrevet 14. desember 2008 Hva med å ønske seg stilanalyse til jul? Da får du hjelp og råd til hva som passer deg og din kroppsform. Du får også veiledning og hjelp til å finne riktig hårfrisyre, makeupteknikker osv så du får god hjelp til å bli "ny"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå