Pjukset Skrevet 13. desember 2008 #21 Skrevet 13. desember 2008 Etter jeg la om kostholdet mitt til lavkarbo-diett, så ble huden min "plettfri" på 1-2-3. Ikke hatt en eneste kvise på 1 år, og huden min har en utrolig fin glød (er 31 år). I tillegg bruker jeg gode produkter tilpasset min hudtype, har prøvd og feilet mange ganger, men har endelig kommet frem til hva som funker for MIN hud. Peeler med svært mild peeling max 1 gang i uka, fuktighetsmaske litt nå og da, en dæsj serum..Om det hjelper aner jeg ikke, men det er uansett godt å pampre seg seg selv syns jeg Det hjelper nok også at jeg slutta å røyke.
:-) anna Skrevet 13. desember 2008 #22 Skrevet 13. desember 2008 Jeg tror at min vidundermedisin er at jeg har såpass tørr hud at det aldri har vært aktuelt å ikke bruke fuktighetskremer. Jeg har prøvd det meste av fuktighetskremer og renseprodukter, og de eneste jeg faktisk merka at huden ble penere av var Dermalogica sine. Elsker Daily microfoliant. Men i bunn og grunn tror jeg det handler om gener. Ettersom jeg hra tørr hud har jeg hatt lite kviser og dermed har jeg ikke noen arr heller. Jeg har ikke alltid vært flink til å rense huden, men jeg har vært nøye med øyenkrem, og jeg har knapt en rynke rundt øynene så langt. (Er 35)
Pjukset Skrevet 13. desember 2008 #23 Skrevet 13. desember 2008 Men i bunn og grunn tror jeg det handler om gener. Ettersom jeg hra tørr hud har jeg hatt lite kviser og dermed har jeg ikke noen arr heller. Jeg hadde tidligere veldig mye kviser nettopp pga tørr hud Det er en myte at man må ha fet hudtype for å få kviser. Stress kan også gi utslag i uren hud/eksem.
Hilde Christina Skrevet 14. desember 2008 #24 Skrevet 14. desember 2008 Både at jeg nå er 22 og over verste kvisealderen og at jeg endelig har funnet en perfekt hudpleierutine for meg. Merker ingen forskjell på kosthold, kan spise hva som helst uten at det har noe å si for huden min. Er ingen hemmelighet kanskje, men riktig hudpleie er det huden min takker meg for
:-) anna Skrevet 14. desember 2008 #25 Skrevet 14. desember 2008 Jeg hadde tidligere veldig mye kviser nettopp pga tørr hud Det er en myte at man må ha fet hudtype for å få kviser. Stress kan også gi utslag i uren hud/eksem. Sier du det!! Jeg som alltid har trodd at få kviser har vært "fordelen" med å ha så tørr hud som jeg har. Jaja.. så feil kan man ta. Jeg vil forresten poengtere at jeg ikke har "perfekt" hud. Jeg har ansiktshud som ser ganske fin ut, men jeg sliter mye med eksem på hendene f.eks. Og jeg har også hatt eksem i ansiktet noen ganger, men heldigvis veldig sjelden.
Pjukset Skrevet 14. desember 2008 #26 Skrevet 14. desember 2008 Sier du det!! Jeg som alltid har trodd at få kviser har vært "fordelen" med å ha så tørr hud som jeg har. Jaja.. så feil kan man ta. Det kan jo være tilfelle for deg, men for meg så var tørr hud hovedårsak til kvisene mine. Da jeg fikk tilført nok fuktighet så bedret det seg umiddelbart. Men dette er jo individuellt, jeg gikk til en hudpleier for å få en hudanalyse og hjelp, det var de som konstanterte ekstremt tørr hud, fikk tips om en krem, og det hjalp.
Gjest sotj Skrevet 14. desember 2008 #27 Skrevet 14. desember 2008 jeg har hatt både helt perfekt hud og moderat problemhud. generelt sett er den sensitiv, så all over må jeg gjøre minst mulig med den. det betyr ingen behandlinger osv. jeg får mer utbrudd av mye kontakt med vann, så jeg renser den en gang om dagen, og ikke to som man ofte anbefaler. det som utgjør hvorvidt huden min er bra eller ikke er hormoner i kroppen - og det er ingenting jeg kan gjøre med det. har stoffskifteproblemer, så når jeg er normal eller lav er huden min veldig fin -og når jeg tar litt for mye medisiner får jeg utbrudd av en annen verden. (disse medisinene påvirker "hormonbalansen" eller hva man skal kalle det) generelt sett får jeg verre hud av produkter for problemhud, og mye bedre hud av parfymefrie produkter for sensitiv hud.
mari4ever Skrevet 14. desember 2008 #28 Skrevet 14. desember 2008 Dere som er heldige med huden deres når dere er i tjueårene, vil jeg allikevel anbefale å bruke god rens og fuktighet, det er når dere blir så gamle som meg, at dere ser resultatene... Jeg er dirponert for fin, kvisefri og noe sensitiv hud. Det jeg har fått av ujevnheter er noen få piggmentflekker (Føkk P-Piller!) og noen små linjer i huden. Jeg renser morgen og kveld, bruker produkter fra Shiseido og hudpleier og Mary Kay (varierer) bruker mye fuktighet, og klemmer minimalt på det som skulle komme av urenheter. Drikker vann, spiser sunt og får frisk luft. Dette stemmer veldig bra med rens. hvis jeg ikke renser huden får jeg litt kviser fordi jeg begynte med daglig rens av huden når jeg var 13, og pga du får utroolig mye dritt på huden din i løpet av en dag. Når jeg renser huden om kvelden ( bruker ikke foundation daglig, fått bedre hud av dette) så bruker jeg en rensemelk, og da kan du se hvor mye dritt du har fått på huden i løpet av en dag! helt utrolig mye støv å skitt jeg tørker av med en bommuls pad. Bruker en god nattkrem etterpå. Anbefaler Vitamin E serien fra the body shop! får deilig babymyk hud:)
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2008 #29 Skrevet 14. desember 2008 Jeg har ikke perekt hud, men huden min har bedret seg betraktelig med gode hudpleierutiner og produkter. Har tidligere hatt endel kviser her og der, men etter at jeg begynte å bruke rens og fuktighetskrem med glykolsyre og salisylsyre i så har jeg vært kvisefri!! :-) Jeg bruker også et c vitamin serum som skal være forebyggende i forhold til aldring av huden. Om det hjelper er en annen sak, men huden min får definitivt en annen glød ved å bruke dette serumet. I like <3
Marinella Skrevet 14. desember 2008 #30 Skrevet 14. desember 2008 Loette p-piller og MD Formulations' rens for sensitiv hud. Er egentlig litt plaget med kviser, men de har nå forsvunnet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå