Gå til innhold

Til deg som har perfekt hud

Gjest uren hud

Anbefalte innlegg

Gjest uren hud

Dette er til deg som har fin, ren, sunn hud (som man kan misunne..)

Hvilken hudtype har du?

Og hvordan behandler du huden din? (Hvilke renseprodukter? bruker du ansiktsmasker? Andre ting du gjør med huden/er obs på?)

Hilsen uren hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er til deg som har fin, ren, sunn hud (som man kan misunne..)

Hvilken hudtype har du?

Og hvordan behandler du huden din? (Hvilke renseprodukter? bruker du ansiktsmasker? Andre ting du gjør med huden/er obs på?)

Hilsen uren hud.

Jeg har aldri kviser eller andre urenheter, men jeg gjør ikke så mye for å unngå det heller. Vasker meg med vann, og bruker en fuktighetskrem fra apoteket. Jeg er vel bare rett og slett heldig med huden min, for jeg har aldri brukt renseprodukter e.l for at huden min skal bli ren og fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ingen andre produkter enn vann på huden min.. Jeg har tørr/normal-hud.. Hvis jeg blir tørr i kinnene på vinteren tar jeg kanskje på litt eight hour cream.. Ellers drikker jeg mye vann og spiser mye grønnsaker og frukt.. Men jeg er heldig med huden min, så det hjelper ikke å gjøre som jeg hvis man ikke er disponert for fin hud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ingen andre produkter enn vann på huden min.. Jeg har tørr/normal-hud.. Hvis jeg blir tørr i kinnene på vinteren tar jeg kanskje på litt eight hour cream.. Ellers drikker jeg mye vann og spiser mye grønnsaker og frukt.. Men jeg er heldig med huden min, så det hjelper ikke å gjøre som jeg hvis man ikke er disponert for fin hud..

egentlig så har jeg normal hud jeg også,er bare blank i t-zonen. Jeg renser huden min hver kveld med en rensemelk fra bodyshop,siden vann i ansiktet om vinteren dehydrerer huden min nå om vinteren. ellers bruker jeg en god fuktighetskrem for å holde den normal (litt tørr nå).

er veldig heldig med huden min har jeg hørt fra visse hudpleiere.

godt tips om vinteren: bruk serum:) det funker veldig bra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig så har jeg normal hud jeg også,er bare blank i t-zonen. Jeg renser huden min hver kveld med en rensemelk fra bodyshop,siden vann i ansiktet om vinteren dehydrerer huden min nå om vinteren. ellers bruker jeg en god fuktighetskrem for å holde den normal (litt tørr nå).

er veldig heldig med huden min har jeg hørt fra visse hudpleiere.

godt tips om vinteren: bruk serum:) det funker veldig bra

Det er veldig mange ting man kan bruke for huden ja.. Hadde jeg hatt problemhud ville jeg investert i time hos hudpleier for veiledning til hva som passer min hud best.. Og jeg ville sverget til naturlige produkter.. De fleste såkalte "billig-produkter" og også veldig mange dyre er jo som å smøre bensin på huden.. Ikke noe jeg ville gjort.. I tillegg så tror jeg på å kutte ned på alkohol, røyk, koffein og melkeprodukter.. Det er jo en grunn til at man ser ut som et helvete i trynet dagen derpå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er veldig mange ting man kan bruke for huden ja.. Hadde jeg hatt problemhud ville jeg investert i time hos hudpleier for veiledning til hva som passer min hud best.. Og jeg ville sverget til naturlige produkter.. De fleste såkalte "billig-produkter" og også veldig mange dyre er jo som å smøre bensin på huden.. Ikke noe jeg ville gjort.. I tillegg så tror jeg på å kutte ned på alkohol, røyk, koffein og melkeprodukter.. Det er jo en grunn til at man ser ut som et helvete i trynet dagen derpå..

haha:D stemmer veldig bra dette med dagen derpå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg bruker kun vann og spenol, og jeg får stadig komplementer for at jeg har bra hud. Jeg har prøvd flere dyre produkter, men jeg faller stadig tilbake på spenol :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kviser kommer gjerne hos dem som har mye testosteron, noe man ikke kan få gjort så mye med dessverre, uansett hva man smører på huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er heldige med huden deres når dere er i tjueårene, vil jeg allikevel anbefale å bruke god rens og fuktighet, det er når dere blir så gamle som meg, at dere ser resultatene...

Jeg er dirponert for fin, kvisefri og noe sensitiv hud. Det jeg har fått av ujevnheter er noen få piggmentflekker (Føkk P-Piller!) og noen små linjer i huden.

Jeg renser morgen og kveld, bruker produkter fra Shiseido og hudpleier og Mary Kay (varierer) bruker mye fuktighet, og klemmer minimalt på det som skulle komme av urenheter.

Drikker vann, spiser sunt og får frisk luft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel en eller to kviser kanskje to ganger i året i ansiktet og de går bort av seg selv etter noen få dager.

Det eneste jeg gjør er å vaske ansiktet med vann og smøre på fuktighetskrem etter hver vask, og ellers hvis det trengs.

Mitt problem er at jeg blir så rød i ansiktet når jeg trener eller det er kaldt, men det er egentlig ikke farlig.

Tror det viktigste er å spise passe bra og smøre på fuktighetskrem hvis man har tendenser til tørr hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hatt mange kviser i mitt liv, så jeg har ikke brukt noe i ansiktet før jeg var 20 år(er 22 nå). Da fant jeg ut at jeg måtte bruke litt ansiktskrem, så nå bruker jeg det avogtil, decleor sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har ganske så ren hud. Ikke sikker på hvorfor det er slik, er litt dårlig på å huske fuktighetskremen egentlig, men kanskje har det noe med at jeg sjelden eller aldri bruker sminke (med unntak av mascara)?

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman

Tror det har mest med gener å gjøre.

Jeg har alltid vært heldig med huden aldri hatt noe kviser og urenheter. Bare en annen og en kvise eller "klump" en gang imellom.

Jeg har aldri brukt foundation ol. i ansiktet til hverdags.. tror det har litt å si, for det tetter igjen huden. Men mest tror jeg det er genene mine, resten av familien min har også fin hud.

Største problemet med huden min er at jeg har kroniske blå ringer under øynene, untatt om sommeren når jeg er brun. Det er visst også genene - for flere andre i familien har akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har perfekt hud, hudtypen er normal/tørr, men jeg bruker jo fuktighetskrem så det har ikke vært noe problem på mange år. Tror det er 90 % gener, selv om jeg spiser veldig sunt og behandler huden min pent. Jeg hadde like fin hud i tenårene (ikke en eneste kvise i løpet av ungdomstiden) og da levde jeg på sjokoladekjeks. :)

Bruker mild rensekrem en gang om dagen, fuktighetskrem om morgenen, fuktighetskrem/maske om kvelden. Peeler aldri. Og nei, jeg går ikke rundt med et synlig lag av døde hudceller i ansiktet for det om.

Bruker aldri pudder eller foundation som tetter igjen porene, bare concealer/transparent foundation når jeg føler for litt fargeutjevning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok med gener og hormoner å gjøre, som har blitt nevnt tidligere her. P-piller har alt å si for meg, selv om jeg er superflink med huden også, så hjelper ikke det så mye nå som jeg f.eks. har byttet pillemerke, for jeg får verre kviser enn noengang.

Så dere som har perfekt hud bør ta godt vare på den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri kviser før jeg begynte med hudpleie. Men jeg hadde ganske tørr hud, og rynkeangsten tok overhånd. Nå får jeg noen kviser innimellom, men huden er fuktet og glatt ellers, så jeg lever med kvisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken
Dere som er heldige med huden deres når dere er i tjueårene, vil jeg allikevel anbefale å bruke god rens og fuktighet, det er når dere blir så gamle som meg, at dere ser resultatene...

Jeg er dirponert for fin, kvisefri og noe sensitiv hud. Det jeg har fått av ujevnheter er noen få piggmentflekker (Føkk P-Piller!) og noen små linjer i huden.

Jeg renser morgen og kveld, bruker produkter fra Shiseido og hudpleier og Mary Kay (varierer) bruker mye fuktighet, og klemmer minimalt på det som skulle komme av urenheter.

Drikker vann, spiser sunt og får frisk luft.

What?! kan p-piller gi pigmentflekker??!! :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt særlig med kviser, men aldri sminka meg noe særlig heller. Jeg tror det har aller mest å gjøre med gener, uten tvil!

Men jeg kan heller ikkje skjønne enkelte som sminker seg og legger på tykke lag med foundation og alt mulig, det må jo tette porene helt. Slipper ikke til luft eller lys eller noe jo :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ødelagt huden min på noen ting:

- Klemme kviser, det blir arr og små flekker.

- Ikke startet tidlig nok med solfaktor

- Usunn livstil. Ikke bare blir jeg lubben, men får også ikke fin hud.

- Store temperaturforskjeller, vær og vind. Jeg har egentlig en fin hudtone. Men så blir det bittebittelitt varmere, eller det plutselig slutte å blåse på huden, og den blir rød. Og da snakker vi ikke en søt, uskyldig rødme, men knall rød-tomat rød. jeg må ha ødelagt blodkar elns i kinnene mine fordi jeg har utsatt de for veldig mye. Fryse de til når jeg kjører snowboard og sånn.

- For lite søvn. Jeg har hatt konstant mørke ringer under øynene i flerfoldige år, hvertfall siden jeg hadde store søvnproblemer som lita jente. Å sitte foran PC-skjermen til langt på natta hjelper ikke akkurat i dag heller.

Men, jeg har da gjort noen ting for den da nå som jeg har begynt å se virkningene av alt jeg har gjort mot huden min.

- Jeg renser huden min to ganger daglig, og kan legge hånda på hjertet og si at det har jeg gjort hver dag i hvertfall 5 år (siden 8.kl elns). Har vært fast tilhenger av Vichy Normaderms rensegele noen år nå, jeg tror den har spart meg for mye. - Ellers kjøpte for et par uker siden Biotherm Multi Recharge dagkrem normal/blandet hud, og jeg har aldri hatt så fin hud som i dag. Den gjorde underverker på gløden og fuktighet!<3

- Bruker en mild peeling en gang i uka.

- Har også oppdaget at det faktisk går ann å legge seg tidlig. Har gått i fra 5-7t til 7-9 t hver natt, og det synes.

- Masse vann, grønnsaker og grovt korn. Nøtter og linfrø

Har gått fra en del kviser til litt blank hud i t-sonen og en kvise i måneden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...