Gå til innhold

Om mannen foretrekker A)-kvinner

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Litt inspirert av den blondine-tråden. De fleste menn liker jo noen damer bedre enn andre.. Noen liker høye damer, andre små. Noen blonde, andre brunetter. Noen tynne, andre tykke. Noen hvithudet, andre mørkhudet. Osv osv osv.

Mitt spørsmål er som følger;

Hvis mannen blir sammen med en dame som er "det motsatte" av det han normalt liker, er det større sjanse for at dette forholdet ikke fungerer, eller at mannen feks er utro med en dame som ER slik han normalt liker tror dere?? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva tror du selv?

Kan DU som kvinner være sammen med en lyshåret mann, selv om du egentlig foretrekker mørkhårede (for eksempel)? Eller vil et forhold med en lyshåret mann ende med utroskap og/eller brudd, fordi du bare måå ha deg med en mørkhåret?

Greit nok at menn generelt sett ofte er kaldere og mer overflatiske enn kvinner, men SÅ enkle tror jeg faktisk ikke de er, at de ikke er i stand til å se forbi farger og former og forelske seg i personligheten bak alt dette. De fleste menn, i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_anonym_*

Nå er det nå en gang sånn at følelser ikke kan styres av fastsatte kriterier, og at følelser ikke alltid går hånd i hånd med hva man liker å se på.. Så ja, det går fint an å ha et supert forhold til en person som ikke ser ut som de kriteriene man har!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går an, kan ikke velge hvem man får kjemi med... på en annen side har jeg aldri falt for en gutt med brune øyne..foretrekker blåe / grønne øyne...

har også merket meg at menn som faller for meg er ofte ganske like i ansiktet eller lik meg/ synes jeg har sett dem før ett sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes sannsynligvis viktige personlighetstrekk som gjør at en aldri vil kunne bli lykkelig med en person. Ofte av nærmest praktiske hensyn. Om jeg var radikal kommunist, fanatisk religiøs eller lignende (den typen som definerer seg selv helt og holdent ved det de tror på), ville jeg sannsynligvis aldri kunne få et samliv med en som var lik, men motsatt. Kjærligheten ville rett og slett aldri få mulighet til å blomstre, fordi kjærlighet er noe som utvikler seg over tid, og den tiden vil en ikke få sammen.

Fysiske trekk, små uvaner og lignende tror jeg ikke har noenting å si. Hva en foretrekker å se på/runke til har ingenting å si for hvem en kan elske. Dog, kombinasjonen sterk fascinasjon for blondiner med store former passer kanskje dårlig med en svært sjalu brunette med anoreksi, men da er det ikke det fysiske som ødelegger samlivet, men sjalusien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i teorien enig med alle andre her, selv elsker jeg f eks mørke og mystiske menn men de fleste jeg har vært sammen med har vært lyshårede gladgutter.

Men for å ta et annet eksempel fra mitt liv, så var en eks av meg veldig glad i at jeg var høy samt en stor fan av sexy undertøy. Etter meg ble han sammen med ei relativt kortvokst frøken, som han selvsagt elsket av alle mulige andre grunner, men etter en stund begynte han å ymte frampå at han savnet meg i sexy undertøy. Når jeg foreslo at han kunne kjøpe et par stayups til dama så sa han at det ikke funket helt for han, for hun var for lav til å kle det (etter hans smak). Vi er nære venner som ofte har intime og seksuelle samtaler, og han sa veldig mange ganger at han savnet min lange kropp, og dristet seg til å be om undertøysbilder.

Nå er det slutt med dama og sist jeg møtte ham på byn sa han at han skulle ut og finne ei høy jente igjen.

Sier ikke at det at hun var lav var "spikeren i kista" for det forholdet, men han hadde tydeligvis sterke preferanser og følte at noe (om enn så lite) manglet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg har tidligere vært sammen med lubne damer med masse pupper, mage, rumpe og lår. Nå er han sammen med en jente helt uten former, og på en fest fortalte han til en felles venninne som også er litt lubben at "hun hadde alt dama hans ikke hadde", mens de danset sakte og tett... Han har også vært utro mot dama med eksen en gang. Tror han generelt liker veldig godt mye å ta i og være glad i. ;-) Ellers har jeg inntrykk av at gutter liker den dama de er sammen med, og synes det er kjempebra hver gang dama viser fram kroppen sin. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende. Ikke alle som bruker ordet "tiltres" i dagligtalen.

Misunnelig?

Forøvrig tror jeg neppe en mann som er vant til A-kvinner kan fine seg til rette med en B-kvinne. Det samem vice versa: en kvinne som er vant til A-menn velger sjelden noe dårligere etter A-mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...