Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #1 Skrevet 12. desember 2008 Hei. Jeg har noen ringer og smykker jeg har fått fra min eks og som jeg ikke har lyst til å bruke mer. Jeg har latt de ligge noen år nå for kjenne om jeg kanskje vil ombestemme meg, men nå er jeg enda mer sikker enn før, at jeg ikke vil ha de. Jeg synes jeg ikke kan gi de bort til gave heller, det er de for dyre til, og de som jeg kan gi slike dyre gaver til, vil nok ikke ha smykkene de heller. Har lekt med tanken på å smelte om, men jeg vil faktisk ikke ha en omsmeltet versjon heller. Vil alltid vite at det er fra HAM, selv om det blir smeltet om. Så, da blir det å selge de. Men hvor er det best å få solgt smykker? Mener å ha hørt man ikke får noe særlig tilbake hos gullsmeder, stemmer det? Og kan man få solgt smykker som er graverte?
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Stemmer at gullsmedene gir veldig lite, prisen i dag er vel 25-30 kr grammet for gull uansett hvor mye det kostet når du kjøpte det. Det finnes anonser på finn.no som spør etter gull, og betaler godt for grammet, privatpersoner altså. Du kan prøve å lete litt rundt? Eller du kan legge ut en annonse på smykkene og se hva som skjer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå