Gå til innhold

Ønsker 1,5 mill til boliglån


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor mye må man tjene i brutto årslønn for å i dagens marked få innvilget et boliglån på 1,5 mill.? Førstehjemslån, har ikke egenkapital.

Noen som vet?

Har også studielån på 340 000 og andre lån på tilsammen 200 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er man alene eller to om dette?

Unsett så anbefaler man på det sterkeste å ha egenkapital før kjøp. I dagens marked må man i hvert fall ha kausjonist om man ikke har egenkapital. Fullån tror jeg ingen banker tør lenger i dag.

Tommelregel er å låne tre ganger årsinntekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boliglån 1,5 mill, studielån 340 000, andre lån 200 000.

Det du sier er at du vil ha 2 mill i lån, med en bolig til 1,5 mill som sikkerhet. Gitt dagens marked, så tror jeg nesten det er uaktuelt uansett inntekt. Greit nok kan det nok gå bra hvis du har noen mill i inntekt, men da er man ei heller på jakt etter 1,5 i lån...

Jeg mistenker vel at du har lest noen av disse trådene fra før, og i likhet med alle andre så venter det samme standardsvaret på deg: Det avhenger av helhetsbildet.

Ut fra normen om 3xinntekt, og forutsatt at bankene var i humør til å låne ut penger (hvilket de ikke er om dagen), så tilsier det at du bør tjene 650 - 700 for å få 2 mill i lån, hvilket også er ganske normalt for et vanlig par. Dersom du altså bare er deg, så må du i så fall tjene disse 650 - 700 på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...