Fat Sally Lee Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Her kommer enda en "hvor skal vi reise"-tråd. Ønsker (som de fleste andre nordmenn på ferie) sol, strand, god mat og drikke. Vi har reist en del i Thailand og Malaysia, og tenkte vi skulle reise et nytt sted denne gangen. Fin strand (som ikke er smekkfull) og klart dykkevann er et must. Reiser i januar/februar hvis vi finner billetter. Har du vært et sted som er verdt å sjekke ut?
gard Skrevet 12. desember 2008 #2 Skrevet 12. desember 2008 Hei Hva med Maldivene? Kona og jeg var der for noen år siden og det var flott. Se bilder i mitt reisebrev på http://gardkarlsen.com/sun_island_index.htm . Men det blir jo anderledes enn Thailand/Malaysia. Har du forresten vært i Øst-Malaysia - på Borneo? Der er det jo en del plasser som er kjent for flotte dykkeforhold men som ikke virker å være så kjent blant vanlige reisende.
Fat Sally Lee Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. desember 2008 Tenkte nok at du hade et godt tips her, Gard Tusen takk! Jeg har lest reisebrevet ditt fra Maldivene tidligere også, og har nok vært inne på tanken selv. Det rapporteres også om gode priser på reiser dit nå, så jeg skal spørre min kjære om han er enig Jeg har ikke reist i øst-Malaysia, nei, siden det virker som om det er mer "strev" med å komme seg dit, med bytte av fly etc. Reisen er i grunn lang nok som den er (Dette er antagelser, jeg har ikke sjekket). Tusen takk for tipset, kom gjerne med fler!
Fat Sally Lee Skrevet 12. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 12. desember 2008 Forresten, er strandbildene i reisebrevet dine egne? De er nesten for perfekte til at det kan være sant... Har vanvittig lyst til å ta turen dit, ja!
gard Skrevet 12. desember 2008 #5 Skrevet 12. desember 2008 Hei Ja, strand bildene er mine egne...og ja, Maldivene var nesten for godt til å være sant. Det er en av de få plassene jeg har besøkt der jeg har tenkte "dette ligner akuratt på postkortene som jeg har sett fra denne plassen". Selv om vi bodde på en "stor" og "billig" øy så var det som du ser av bildene, ikke akuratt veldig folksomt på stranden rundt øya. Når det gjelder øst-Malaysia så burde ikke det være så stress. Dra til Kuala Lumpur, slapp av et par dager der med litt mat, shopping etc og så videre men innenriksfly (med for eksempel Malaysia Airlines) til Borneo.
Fat Sally Lee Skrevet 18. desember 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. desember 2008 Jeg SKAL til Maldivene en vakker dag, men tror vi vil spare den turen til vi skal på bryllupsreise Ser jo bare helt utrolig nydelig ut... Det ser ut til at det blir en tur til Filippinene denne gangen, Boracay og Manila, mannen er helt frelst, dessverre fant jeg ikke noe reisebrev derfra Tusen takk for tipsene, da fikk jeg planlagt bryllupsreisen i samme slengen!
Gjest Gjest Skrevet 18. desember 2008 #7 Skrevet 18. desember 2008 Jeg SKAL til Maldivene en vakker dag, men tror vi vil spare den turen til vi skal på bryllupsreise Ser jo bare helt utrolig nydelig ut... Det ser ut til at det blir en tur til Filippinene denne gangen, Boracay og Manila, mannen er helt frelst, dessverre fant jeg ikke noe reisebrev derfra Tusen takk for tipsene, da fikk jeg planlagt bryllupsreisen i samme slengen! Jeg har vært på Boracay. Den gang (-94) var ikke øya så turistifisert som nå, ingen hoteller - bare bungalower i tre. Vi hadde det veldig fint og opplevde fillippinerne som veldig hyggelige mennesker. Men nå når Boracay blir mer og mer turistifisert, så reiser nok Gard dit snart også - og da kommer det sikkert et reisebrev hvor du kan lese om flotte turistrestauranter og flotte utflukter arrangert kun for turister.
Fat Sally Lee Skrevet 19. desember 2008 Forfatter #8 Skrevet 19. desember 2008 Ja, jeg har slett ikke noe imot turistifiserte steder, bare stranden ikke er overfylt. Som åpningsinnlegget sier, så er vi ute etter sol, strand og dykking. Om gard laget et reisebrev derfra, leser jeg det mer enn gjerne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå