Gjest Gjest Skrevet 11. desember 2008 #1 Skrevet 11. desember 2008 Jeg klaget på ligningen for 2007 i november. Har enkeltmannsforetak, så fikk skatteoppgjøre i andre pulje. Jeg hadde ført en aksjegevinst dobbelt opp. For et par uker siden fikk brev med utskrift av ligningen. Den nye ligningen ser korrekt ut. Men jeg har ikke fått noen penger inn på konto. Jeg har heller ikke fått noe nytt skatteoppgjør. Er dette normalt, eller må jeg klage på skatteoppgjøret også? Når kommer pengene?
Lotten Skrevet 11. desember 2008 #2 Skrevet 11. desember 2008 Jeg klaget på ligningen for 2007 i november. Har enkeltmannsforetak, så fikk skatteoppgjøre i andre pulje. Jeg hadde ført en aksjegevinst dobbelt opp. For et par uker siden fikk brev med utskrift av ligningen. Den nye ligningen ser korrekt ut. Men jeg har ikke fått noen penger inn på konto. Jeg har heller ikke fått noe nytt skatteoppgjør. Er dette normalt, eller må jeg klage på skatteoppgjøret også? Når kommer pengene? Det er nok helt normalt at du ikke har fått verken nytt skatteoppgjør eller penger på konto ennå. Grunnen til det er at skattekontorene overfører data vedrørende de rettelsene i puljer. Er du heldig er vedtaket ditt truffet like før en slik puljefrist, da tar det normalt en uke eller to fra vedtak til utbetaling fra kemnerkontoret(litt avhengig av hvor stor kommune du bor i. Har skattekontoret akkurat sendt av gårde en pulje før vedtaket ditt ble truffet er det normalt en tre til fire uker til de sender over neste pulje. Da risikere du at det kanskje tar en 5-6 uker før du har pengene dine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå