Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har som mange andre en del diverse bekjentskaper. Nå er det jo en av dem, en hyggelig og trivelig fyr, - ensom i hverdagen og alene ellers. I tillegg til å være kortvokst har han også blitt alkis.

Han har vel egentlig vært en bekjent i over femten år, jeg har alltid prøvd å unngå ham, aldri lagret nummeret hans, avvist ham der jeg kunne, gått en annen vei dersom jeg hadde fått øye på ham på gata, aldri tatt telefonen når han ringer, sett ham sporadisk via andre bekjente igjen- fordi jeg ikke orker å være nærme menneskelige tragedier.

Var innom ham for å hente noen dvd-filmer som var mine, og han begynte selvfølgelig med en gang å fortelle om hvor gode venner vi er, - og selvfølgelig når folk er drita og ensomme så skulle han plutselig betro seg.

Han hadde blitt forelsket i en prositituert, kjøpt masse dyre presanger og gitt henne kostbare klær, han hadde i tillegg til å være nesten blakk, gitt fra seg alle kontantene han har. Selvsagt hadde han aldri pult henne, - hun avviser ham hele tiden. Denne bekjenten var like forelsket og betatt i henne for det, - og jeg blir stadig vekk forundret over menneskelig psyke.

Hvordan i allverden klarer en prositituert å få en kar til å blakke seg, og samtidig avvise ham, og i tillegg klare å gå seirende ut av det?

- Du må glemme hu dama, hu lurer deg sa jeg til denne tilfeldige bekjenten min, - "alle skjønner det at hun driver med et eldgammelt triks som er å få gutter til å bli så forelsket at de begynner med vannvidd".

Videre, - "klipp visakortet ditt, dette fungerer bare ikke", og "vet du ikke at det blir straffbart å gi penger til horer fra nyttår"??

Nåda, han mente at han ikke kjøpte seg kjærlighet og han ikke kjøpte seg sex, - for hun hadde han nemlig møtt på skippergata og hu var ikke som andre nigerianere som bare med foraktet mine spyttet på ham på grunn av hans vanskapte kortvoksthet, - hun hadde nemlig kalt ham darling og sagt at han var kjæresten hennes, og det at dem ikke hadde sex betydde bare at hun ikke så ham som en horekunde, men en type fortalte ham meg.

Herregud, jeg visste ikke at kortvokste også var korttenkte, men denne ensomme triste menneskeskjebnen må vel fatte å begripe at selv om han er ensom om natten og alene på dagen, - at alle mennesker bare prøver å unngå ham for enhver pris bortsett fra det mest nødvendige som er å hente egne ting (sånn som jeg gjorde), - så må han vel skjønne at han blir en kriminell fra nyttår!!??

Var han helt teit liksom? Hadde han ikke lest aviser eller sett på tv lengere? Hadde han ikke lært at det var han som var den fæle og kriminelle og hora som svindler han mentalt offeret og den skadelidende? Hæ? Har han ikke skjønt noen ting av tilværelsen?

Skuffet og irritert på grunn av hans manglende evne til å reflektere over sin egen bevisste situasjon, svindleriet som foregår rett foran øynene hans, - bare fordi ingen mennesker vil ta på han i hverdagen så må han kjøpe dyre smykker bare for å få en klem, - skjønner han ikke illusjonene selv en gang? Gi en ring for å få en kos, - levere en jakke for å få et vennlig nikk tilbake, - gi undertøy uten å få kunne se seg henne med det (det er jo andre som får gleden av).

Regner med at alt blir bedre og alt ordner seg når sånne som han blir kastet på glattcelle, ransaket i kroppens hulrom, strippet foran fremmede, senere betale bøter og la seg avhøre etter nyttår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde nok gått bedre med ham om hans bekjente hadde "nedlatt seg" til å omgås ham......

Gjest Wrangler
Skrevet

Samme tenkte jeg også...

Trist at mennesker er så ensome at de prøver å kjøpe seg litt kjærlighet og omtanke.

Skrevet

Jeg gidder ikke å gi ham kroppskontakt. Eller være nærme ham, eller bruke tid på ham, - eller ta på ham.

Han har ingen familie ellers, uførtrygdet og psykisk nedkjørt tror jeg.

Nærhet og vennlighet må han betale for, - jeg prøver bare å fortelle idioten at han blir en kriminell om to uker, men han føler seg bare betatt og forelsket og vil ikke høre på meg i det hele tatt.

Hvordan få ham til å forstå at loven er et gode, og at hensikten er god og snill og at det er sånne som han som er fæle, ekle og kriminelle og burde straffeforfølges?

Skrevet
Jeg gidder ikke å gi ham kroppskontakt. Eller være nærme ham, eller bruke tid på ham, - eller ta på ham.

Han har ingen familie ellers, uførtrygdet og psykisk nedkjørt tror jeg.

Nærhet og vennlighet må han betale for, - jeg prøver bare å fortelle idioten at han blir en kriminell om to uker, men han føler seg bare betatt og forelsket og vil ikke høre på meg i det hele tatt.

Hvordan få ham til å forstå at loven er et gode, og at hensikten er god og snill og at det er sånne som han som er fæle, ekle og kriminelle og burde straffeforfølges?

Han har ikke hatt sex med henne og kan ikke straffeforfølges.

Gjest Ingeniøren
Skrevet (endret)

Denne nye loven er vel ikke fyrens største utfordring i livet.

Endret av mrs_bond
Gjest Gjest_Pip_*
Skrevet (endret)

HVA I ALLE DAGER? Jeg er helt rystet. tror du, som en sier ovenfor, at denne mannens største problem er lovendringen som trer i kraft over nyttår?

Endret av mrs_bond
Skrevet

1. Tviler på at alle kortvokste er slik som denne mannen. Det er nok ikke høyden hans som har satt han i den posisjonen han befinner seg i nå.

2. Som andre her har sagt; hvis mennesker rundt han faktisk hadde brydd seg og strekt ut en hånd så ville han kanskje ikke kjøpt gaver til en prostituert, bare så han kan føle at noen er LITT glad i han.

3. Du trenger ikke å bli god venn med han eller forholde deg til han til vanlig, men jeg hadde "nedreverdiget" meg til å prøve å skaffe han den nødvendige hjelpen så han kan komme seg ut av alkoholismen. Det er neppe en situasjon som han syns er så voldsomt morsom å være i.

Skrevet

Mulig jeg tar feil. Jeg har ikke satt meg så fryktelig godt inn i den loven (av logiske grunner). Men jeg innbiller meg at hvis en mann kjøper sex av ei som frivillig selger det til han. Så skal det mye til for at hun anmelder han. Ihvertfall hvis kundemassen minker, og hun gjerne vil at kundene skal komme tilbake. Jeg går utifra at horene ikke har noe å tjene på å anmelde? Eller får de erstatning?

Ellers så synes jeg at noen skulle fått lov til å kjøpe sex. Kanskje man kunne få sex på blå resept? At man kunne gå til lege for å få attest på at det er et reelt behov som ikke kan dekkes på andre måter. Men at det skulle skje i ordnede former, slik at hverken prostituert eller kunden blir lurt.

I eksempelet TS kommer med, så har han ikke gjort annet enn å gi bort penger, og blitt utnyttet. Han har jo ikke kjøpt sex. Med mindre denne horen kan overtale juryen om at han har gjort det, så kan han ikke straffes.

Skrevet

Waco, her har du satt fingeren hardt og brutalt på hovedgrunnen til at jeg er imot forbudet mot sexkjøp.

Og at så mange ikke ser poenget ditt men i stedet bebreider deg for ikke å være en bedre venn for denne (fiktive?) personen er litt skremmende.

Skrevet

Hmm, det virker som om debatten er forkortet en liten smule?

Yes, enig med deg siste gjest, det er helt vannvittig og helt sinnsykt at mennesker flest i norge ikke ser at denne loven forbyr alle nordmenn og alle norkvinner å ligge med hvem de vil.

Hvorfor i allverden skal noen fortelle meg at det skal være kriminelt at noen betaler for sex med meg? Hva om jeg liker sånn type sex da? Hva om selve kåtheten min er at en fremmed kvinne vil betale for å ha seksuell omgang med meg? At det er vederlag som gir brunsten, - at det er noen som er villige til å forbruke pengemidler på meg også er tenningsmønsteret?

Skal sånne som oss utelukkes fra samfunnet da?

• 2 uker senere...
Skrevet
men jeg hadde "nedreverdiget" meg til å prøve å skaffe han den nødvendige hjelpen så han kan komme seg ut av alkoholismen. Det er neppe en situasjon som han syns er så voldsomt morsom å være i.

Den ungdommelige naivitet kjenner ingen grenser! Godt er det. Da man er så ung at man faktisk tror at man kan behandle, eller endre andre menneskers personlighet, - ønsker, - lyst, - mestringsfølelse, - selvtillit, - og bedragersk i sin egen selvinnsikt, - er man så optimist at det nesten fortjener litt anerkjennelse.

Ethereal, hvordan hjelpe en person som finner trøst i alkohol, når det er alkoholen som gjør at han kommer seg ut, - får energi til å søke jobber, blir utadvent nok til å søke behandling, får seg selvtillit nok til å snakke med fremmede mennesker på gata, bruker alkoholen for å få sove om natta?

Jeg vet om mennesker som ville ha utviklet delerium tremens (dilla) dersom de ikke får i seg brennvin. Hjernen har altså vent seg til brennvin, - og dersom man skal kunne avstå dette så behøves det årelang trening i å mestre situasjoner, søvnsykusen er som følger i løpet av en uke, - våken tre - fire døgn i strekk, - for deretter sove i to døgn, - ikke spise regelmessig, - kroppen får energibehov fra etanolen, - lite grønnsaker, - aldri penger, - ingen lyspunkter.

få hjelp sier vesle frøken ethereal, - man får ikke sykehusbehandling fordi man bare er en allminnelig dranker, - man må ha leversvikt, eller nyrestein for å få behandling.

Få med psykiatrien da tenker vel vesle frøken ethereal? Man får ikke hjelp hos akutten med mindre man er psykotisk og går med selvmordstanker, -

- Men hva når problemet er at han er redd for å dø, - og det han har aller mest angst for i hele verden er at han ikke skal bli lei livet før han dør, fordi han ikke takler tanken om at man skal forsvinne for evig?

- Hva med politiet da tenker kanskje vesle frøken ethereal, - okok, dersom man er overstadig beruset og lager spetakkel på gata så kanskje man kan få en natt på glattcelle eller to, - men hva hjelper det mennesker egentlig? - Ingenting.

Og når han sitter hjemme hos seg selv og kjører disse syklusene.

- Nå er jeg spent frøken ethereal, - hvordan hadde du vært en god venn til en person som følte at han måtte betale for nærhet og sex?

(ps, sannheten er vel at du hadde foraktet ham like mye som resten av befolkningen, og å ligge med en stakkar fordi han er stakkarslig er nesten kvalmendene for kvinner å tenke seg).

Vi menn er annerledes oppbygd, vi hadde helt sikkert pult ei jente bare fordi hun trengte det.

Gjest Bastian.
Skrevet

Javel.

Han dauer nok snart alikevel, og da er jo problemet borte.

• 5 måneder senere...
Skrevet

Må nesten bare legge inn et svar her!

Hvordan går det med denne karen nå?

Hvis dette var en bekjent av meg så ville jeg gjort alt for å hjelpe han! Stakkars fyr...

Hadde selv en kamerat som var skikkelig på bærtur for noen år tilbake og ingen ville ha noe med han å gjøre og det nyttet ikke snakke med han på noe vis. Men jeg gav ikke opp for det, for noen ganger trenger bare slike folk venner som kan holde de litt i nakken og støtte dem i det tunge de går gjennom.

Det første du skulle fått han til å gjøre er å oppsøke lege og bli lagt inn på avrusningsklinikk, hvertfall en psykolog! Få han til å forstå at han ikke kan fortsette sånn..

Jeg gikk til min lege å sa jeg må ha en psykolog og fikk det med en gang! Men det er kanskje ikke sånn over alt da!

Men nå skal det sies at jeg alltid har vært en sånn person som skal redde alle andre :/ Det kan være både positivt og negativt!

Men det som skjedde med han kameraten var at vi gikk sammen en gjeng for å hjelpe og vi snakket og printet i han at han ikke kunne fortsette slik. Vi ransaket han for stoff osv. Vi dro han med på ting men sa klart i fra at han ikke var velkommen hvis det ble noe tull. Og sakte men sikkert sjerpet han seg fordiom det var mye tull innimellom. Men han var så takknemlig for å ha venner som han sa at da hadde han noen å gjøre stolt på en måte. For sånne folk klarer ikke tenke på seg selv. Det var mye jobbing men verdt det når en ser resultatet!

Men du er du og jeg er jeg og vi er forskjellige mennesker, men når en hjelper andre som ikke har det så lett så hjelper man seg selv også med å være et godt menneske :)

Skrevet

Han lever livet gjennom rusen. Så det er et problem man må ta hensyn til. En annen bekjent av meg var på ilseng i seks uker og det første han gjorde da han kom ut var å dra på vinmonopolet og kjøpe 60% rent brennvin.

Så jeg vet ikke helt om det hjelper å avruse mennesker som ønsker å ruse seg for å være seg selv?

Kanskje det er andre omstendigheter i livet som må ordnes først?

Skrevet

Ja er som regel andre omstendigheter. Det som også spiller inn er om åssen oppveksten har vært. Hvis de ikke har noen familie heller å lene seg på eller få støtte av er det veldig lett å skylde på at det er derfor de er havnet der de er i livet!

Og da er det vanskeligere å hjelpe for det de må forstå er at de selv er ansvar for sitt eget liv og lykke..

Jeg forstår de også det er det værste..

Når jeg gikk på en smell nå i Mars så ble jeg ikke meg selv, ble totalt avhengig av både sovepiller sobril og andre piller. For da følte jeg meg som meg selv siden jeg klarte å holde meg rolig da. Er vanskelig å forklare men....Men skjønte rimelig kjapt at jeg ikke var meg selv bare dopet ned! Og kuttet ut alt på en gang. Akkuratt det var ikke så lurt(to tre uker med helvete) men nå har jeg sånn tålig roen fordiom jeg sliter ennå!

Å jeg vil se på meg som en vanlig person fordiom jeg møtte veggen. Har aldri slitt før, har en god jobb med fagbrev og har klart meg fint... Men jeg holdt på å gi opp for bare to mnd siden. Tenkte jeg skjønte de som sleit og tenkte jeg måtte bare se å skaffe meg noe dop. Noe som er helt absurd siden jeg alltid har vært den største motstanderen av sånne ting og aldri rørt en dritt!!!

Vet ikke hvor jeg vil med dette her, bare at hvem som helst kan havne på kjøret.

Og det er tøft å skulle jobbe med seg selv men verdt det i lengden!

Jeg tror ettersom det du skriver skulle en psykolog vært inn i bildet her. Men nytter ikke hvis ikke personen er innstilt på å ha tro på seg selv! Og det er der du kommer inn. Jeg hadde aldri kommet meg noen vei hvis ikke det var for noen bekjente og venner, da hadde jeg ikke kommet meg ut av hus engang, bare fortsatt i det gamle sporet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...